کد خبر : 48722 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی این ماه

واریز یارانه ۲۲ بهمن از امشب | واریز نفری 100 هزارتومان یارانه نقدی برای خانوارهای دهک های یک تا چهار | این خانوارها 400 هزار تومان می گیرند

سال‌های گذشته سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به مناسبت ۲۲ بهمن ماه با دستور رئیس جمهور، یارانه صد هزار تومانی به ازای هر نفر، برای خانوارهای دهک های یک تا چهار و همچنین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به حساب سرپرست خانوار واریز کرد.

واریز یارانه ۲۲ بهمن از امشب | واریز نفری 100 هزارتومان یارانه نقدی برای خانوارهای دهک های یک تا چهار |  این خانوارها 400 هزار تومان می گیرند

یارانه نقدی | یارانه نقدی بگیران  که می خواهند تاریخ دقیق واریز یارانه ۱۴۰۲ را بدانند باید در ۲۰ هرماه منتظر پیام واریز مبلغ یارانه باشند. یارانه بگیران باید در روز ۲۰ هرماه منتظر دریافت یارانه نقدی خود باشند و حساب خود را چک کنند. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، یارانه نقدی مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، یارانه نقدی مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

یارانه معیشتی هرماه (نوزدهمین روز) به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز بعد قابل برداشت است. با نزدیک شدن به بهمن‌ماه اخباری از واریز یارانه ۲۲ بهمن به گوش می‌رسد. اما پیگیری ها  نشان می‌دهد که هنوز خبری از تامین بودجه واریز عیدی دولت به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن نیست.

رقم یارانه نقدی در سال ۱۴۰۳

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به نشست یکشنبه شب کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: طبق مصوبه امشب کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و یارانه بگیران به میزان سال جاری یارانه خود را دریافت خواهند کرد. عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه خود منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را از منابع مختلف ۷۵۸هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بود که در مصوبه کمیسیون تلفیق به ۷۰۸هزار و ۸۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرد.

حذف یارانه نقدی این خانوارها

پیگیری از وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی حاکی است،‌ با اجرای طرح صدک بندی،‌ در دیماه امسال تعداد ۱۶۰ هزار نفر در حدود ۶۰ هزار خانوار به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پر درآمد در دهک ۱۰ از دریافت یارانه حذف شدند. طبق بررسی‌ها افرادی که دارای خودرو خارجی و درآمدهای بالایی هستندیا سفرهای خارجی متعدد غیر عتبات دارند،‌ در صدکهای پردرآمد از دهک ۱۰ قرار می‌گیرند، که طبق قانون دهک پردرآمد ۱۰ از یارانه حذف می‌شوند. حذف پردرآمدها از یارانه قانون مصوب مجلس است،‌ اما برای شناسایی افراد پردآمد از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان استفاده می‌شود و افرادی مرتب در این دهک بندی‌ها جابه جا می‌شوند و افراد دهک ۱۰ به ویژه دو صدک بالا از یارانه حذف می‌شوند.

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در ماه جدید که یارانه پرداخت شد، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عده‌ای از افراد در اثر آزمون وسع سنجی جزء دهک ۱۰ پردرآمدی قرار گرفته بودند و خود به خود حذف شده بودند، بنابراین کدملی‌هایی که یارانه به حساب‌شان واریز نشده‌است، جزء دهک ۱۰ پردرآمدی قرار گرفته‌اند در بررسی وسع خانوارها در پایگاه رفاه ایرانیان افراد مرتب در دهکها جابخ جا می‌شوند و آنهایی که در دهک ۱۰ قرار می‌گیرند حذف می‌شوند و ممکن است خانوارهایی از دهک ۱۰ به ۹ افت کنند که مشمول یارانه می‌شوند.

تغییر دهک بندی -مبلغ یارانه نقدی 1403

پس از رایزنی های گوناگون رسانه ای و کارشناسی درباره تغییر دهک بندی و اجرای صدک بندی برای افراد مشمول یارانه به تازگی رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال به‌روزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد.

به گزارش مرکز روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا محمدی تصریح کرد: براساس تکلیف قانونی بودجه سال 1402 و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی‌ماه امسال با عنایت به وسع‌سنجی جدید خانوار‌ها و براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه‌های متولی، اطلاعات خانوار‌ها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به‌روز‌رسانی شد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایل مختلف نسبت به دهک‌بندی اعتراض داشتند، در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع‌سنجی خانوار‌ها و اعمال داده‌های جدید، دهک فعلی افراد مشخص و تعیین شده است.

 محمدی تغییرات و جابه‌جایی افراد در دهک‌های مختلف درآمدی را بسیار اندک دانست و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک 99 و 100 تغییرات ملموس است که براساس به‌روز‌رسانی جدید 60 هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و 60 هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً 290 هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه 1402 بند (د) تبصره 17 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر 6 ماه یک بار دهک درآمدی خانوارها را به‌روز‌رسانی کند و براساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد: هرگونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

به گزارش خراسان، موضوع حذف دهک های هشتم و نهم درآمدی سال های گذشته در بودجه های سنواتی به عنوان یک راهبرد برای تحقق عدالت در پرداخت یارانه نقدی در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، اما هیچ گاه عملیاتی نشده است و در شیوه فعلی ارائه یارانه های کمک معیشتی 300 و 400 هزار تومانی آن گونه که دولت سیزدهم اعلام می کند، تنها دهک دهم درآمدی از دریافت یارانه حذف شده اند./خراسان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.