کد خبر : 48176 / /
/

آقای ناظم فرشته نجات کودک 7 ساله شد | وایرال شدن فیلم نجات پسربچه کلاس اولی + عکس

فیلم نجات جان دانش‌آموز مدرسه از خفگی توسط آقای ناظم از دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و به یکی از فیلم‌های پربازدید تبدیل شده است.

آقای ناظم فرشته نجات کودک 7 ساله شد | وایرال شدن فیلم نجات پسربچه کلاس اولی + عکس

براساس فیلم، ناظم مدرسه وقتی متوجه می‌شود کودک هفت‌ساله در حال خفه‌شدن است او را از مرگ حتمی نجات داده تا اتفاق تلخی که یک‌ماه قبل برای دانش‌آموز ۱۱ ساله نسیم‌شهری رخ داد، تکرار نشود. آقای ناظم که این روزها حسابی معروف شده، در گفت‌وگو با جام‌جم ماجرای فیلم و نجات کودک را بازگو کرد.

سعید رنجبر، ناظم دبستان پسرانه میثاق در پیکانشهر در مورد روز حادثه گفت: ساعت ۱۰و۴۰دقیقه روز یکشنبه بود که زنگ تفریح را به‌صدا درآوردم و در راهرو مشغول هدایت دانش‌آموزان به حیاط مدرسه بودم. معلم کلاس اول با ترس و استرس سراغم آمد و گفت یکی از دانش‌آموزان لقمه در گلویش گیر کرده و نمی‌تواند نفس بکشد. سریع بچه را از کلاس به داخل راهرو آورد و متوجه شدم راه تنفس او بسته شده است و پسر هفت‌ساله در حالت خفگی قرار دارد. همه همکارانم استرس داشتند اما من که نجاتگر هلال‌احمر هستم و دوره‌های امداد و نجات را گذرانده‌ام بدون استرس کودک را در آغوش گرفتم و با انجام اقدامات اولیه، لقمه بزرگی  را که در گلویش گیر کرده بود، خارج کردم و راه تنفس دانش‌آموز کلاس‌اولی باز شد.رنجبر با بیان این‌که از این موارد زیاد رخ می‌دهد، گفت: همکارانم دستپاچه شده و ترسیده بودند و نمی‌دانستند چگونه لقمه را از گلوی کودک خارج کنند اما به‌خاطر دوره‌های امداد و نجات می‌دانستم خونسردی اصل اول برای اقدام به نجات است و توانستم راه تنفس کودک را باز کنم.او در مورد واکنش خانواده کودک به این حادثه و نجات جان فرزندشان گفت: معلم به خانواده گفته بود لقمه گیر کرده و من کودک را نجات دادم و آنها نمی‌دانستند حادثه چقدر خطرناک بود. وقتی فیلم آن را دیدند برای من کامنت تشکر گذاشتند و تازه فهمیدند اگر کمی دیرتر به داد او می‌رسیدم ممکن بود جانش را از دست بدهد.

آقای ناظم در پاسخ به این‌که چه حسی از انتشار فیلم نجات کودک در فضای مجازی و تبدیل‌شدن به قهرمان دارد، گفت: نمی‌دانستم فیلم در فضای مجازی بازخورد داشته و فقط برای آموزش به همکارانم آن را در صفحه شخصی‌ خودم منتشر کردم. خوشحالم که توانستم با آموزش‌هایی که دیده بودم جان کودک را نجات دهم. برای من اول حفظ خونسردی و نجات جان کودک مهم بود و به پخش‌شدن فیلم به این صورت فکر نمی‌کردم.ناظم مدرسه تاکید کرد: معلمان و کادر مدرسه باید آموزش کمک‌های اولیه را فرابگیرند، چراکه این اتفاقات ممکن است در مدارس رخ دهد. قرار شد در مدرسه خودمان با همکاری هلال‌احمر برای معلمان دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم. بهتر است آموزش‌وپرورش از هلال‌احمر کمک بگیرد و برای همه معلمان این دوره‌ها را برگزار کند./جام جم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.