کد خبر : 47769 / /
/

از ثبت نام سهام عدالت نوزادان جا نمانید |چه زمانی می‌توان سهام عدالت نوزادان را آزاد کرد؟

در حال حاضر تنها اعتبار مالی برای متولدین ۱۴۰۱ فراهم شده است و در آینده پس از تامین ،بودجه اوراق صندوق نوزادان متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ نیز به آنها اختصاص می یابد.

از ثبت نام سهام عدالت نوزادان جا نمانید  |چه زمانی می‌توان سهام عدالت نوزادان را آزاد کرد؟

سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود. سود سهام عدالت ۱۴۰۲، از پنجشنبه ۲۳ آذرماه به حساب صاحبان سهام عدالت واریز شد. مهر ماه سال ۱۴۰۰ در راستای تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت موظف به پرداخت سهام عدالت به متولدین ۱۴۰۰ به بعد شد که در حال حاضر بودجه تامین شده تنها به متولدین سال ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کرده است. همچنین ثبت نام سهام عدالت برای نوزادان متولد سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در دستور کار قرار دارد.آخرین اخبار را در خبر آزاد بخوانید.

سهام عدالت

به گزارش اقتصاد آنلاین، سهام عدالت یکی از انواع یارانه است که دولت نهم از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان واگذار و هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. طرح اولیه سهام عدالت بر این مهم استوار شد که بخشی از سهام شرکت‌های دولتی مشخص، به قشرهای کم درآمدتر فروخته شود. این طرح هدف نهایی‌اش ارتقای کیفیت زندگی اقشار کم درآمد بود. حالا در راستای قانونی که در سال ۱۴۰۰ تصویب شد، دولت در حال واگذاری سهام به متولدین جدید و نوزادان است.

سهام عدالت نوزادان کی قابل برداشت می‌شود؟

سهام اختصاص یافته تا پایان ۲۳ سالگی نوزادان بلوکه مانده و سود آن به حساب نوزاد اضافه می‌شود و در نهایت در ۲۴ سالگی مشمولان می‌توانند با برداشت سود سهام سرمایه‌ای برای اشتغال یا زندگی خود تامین کنند و یا با این سرمایه اولیه در بازار بورس به فعالیت بپردازند.

به گفته مشاور رئیس سازمان بورس وزارت اقتصاد و دارایی برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد باید مبلغی را جهت سرمایه گذاری در صندوقهای سهامی قابل معامله (ETF) اختصاص دهد که این مطلب به اشتباه این گونه برداشت شده که این سهام همان سهام عدالت است.

چطور ثبت نام کنیم؟

والدین نوزادان باید از طریق ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و تکمیل مراحل پیش بینی شده اقدام به دریافت سهام برای نوزادان خود کنند دریافت کد سجام برای نوزادان از سوی والدین جزو شرایط ثبت نام سهام دولتی برای نوزادان است.

پست بانک ایران و بانک ملی ایران

بانک های ملی و پست بانک هم به عنوان بانک های عامل برای واریز وجه به حساب نوزادان تعیین شده اند.

مراحل ثبت نام

مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir

ورود به سامانه از طریق شماره همراه والدین فرزند

ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت

مشاهده اطلاعات فرزند

انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد

پر کردن فرم اطلاعات و ارسال آن

انتخاب بانک عامل و سه صندوق سهام

ثبت نهایی اطلاعات مراحل تکمیلی توسط دستگاه‌های حاکمیتی پس از گرفتن کد سجام انجام می‌شود.

سهام عدالت

سهام عدالت نوزادان چقدر است؟

براساس قانونی که مهر ماه سال ۱۴۰۰ تصویب ،شد دولت موظف است به نوزادان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون تومان سهام صندوق های قابل معامله در بورس بدهد که این میزان برای نوزادان سال ۱۴۰۱ به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافت.

در حال حاضر تنها اعتبار مالی برای متولدین ۱۴۰۱ فراهم شده است و در آینده پس از تامین ،بودجه اوراق صندوق نوزادان متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ نیز به آنها اختصاص می یابد.

چه زمانی میتوان سهام عدالت نوزادان را آزاد کرد؟

سهام اختصاص یافته تا پایان ۲۳ سالگی نوزادان بلوکه مانده و سود آن به حساب نوزاد اضافه می‌شود و در نهایت در ۲۴ سالگی مشمولان می‌توانند با برداشت سود سهام سرمایه ای برای اشتغال یا زندگی خود تامین کنند و یا با این سرمایه اولیه در بازار بورس به فعالیت بپردازند./اقتصادآنلاین

شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: سامانه میراث برای متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده است تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت، فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

در این اطلاعیه آمده است: در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند./باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.