کد خبر : 47588 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان همسان سازی | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش برای بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان با واریزی دوبرابری | کمک‌ هزینه اولاد چقدر می شود؟

علیرضا تاجرزاده اظهار کرد: حذف محدودیت پرداخت کمک‌هزینه اولاد به مستمری‌بگیران از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

خبر خوش برای بازنشستگان  | افزایش حقوق بازنشستگان با واریزی دوبرابری | کمک‌ هزینه اولاد چقدر می شود؟

حقوق بازنشستگان | سازمان برنامه و بودجه کشور از اضافه شدن منابع مربوط به متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان1403 خبر داد. یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگان استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

حقوق بازنشستگان

علیرضا تاجرزاده اظهار کرد: حذف محدودیت پرداخت کمک‌هزینه اولاد به مستمری‌بگیران از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

کمک‌هزینه اولاد به همه فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی از کارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی اردستان یادآور شد: تا کنون کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور و اجرای بخشنامه اخیر، این محدودیت برداشته شده است.

تاجرزاده با بیان اینکه تعهدات بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی شامل حقوق و مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان است، گفت: مستمری‌بگیران اصلی و تبعی شعبه اردستان تا پایان مهرماه ۴۹۱۲ نفر هستند که ماهانه حدود ۱۸ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.

وی میزان حمایت‌های بلندمدت پرداختی شعبه اردستان طی سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طی هفت ماهه اول سال ۱۴۰۲ این مبلغ حدود ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است.

۲۹۲۰ نفر عضو کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی اردستان هستند

همچنین رئیس کانون بازنشستگان کارگری شهرستان اردستان از افزایش تعداد اعضای کانون از ۱۳۸۷ نفر در آبان ماه ۱۳۹۴ به ۲۹۲۰ تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ خبر داد و به ایسنا گفت: مبلغ پرداختی بابت غرامت بیمه عمر طی این مدت یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان بوده است.

محمدرضا نجفی از ارائه برخی خدمات رفاهی و تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان خبر داد و گفت: کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان اردستان در سال گذشته به ۱۴۲ نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی و جمعاً به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ تا پایان آبان ماه ۹۸ مورد وام ۲۰میلیون تومانی به مبلغ یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی تأکید کرد: از همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان دعوت می‌کنیم که با مراجعه و عضویت در کانون بازنشستگان کارگری از مزایای مختلف آن از جمله بیمه تکمیلی، بیمه عمر، وام قرض‌الحسنه و سفرهای سیاحتی و زیارتی استفاده کنند./ منبع:اندیشه قرن

نظر مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

احد آزادی‌خواه، هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ هفته گذشته درباره دلیل رد کلیات بودجه ۱۴۰۳ گفته بود: ۲/۵ میلیون بازنشسته لشکری و کشوری در کشور داریم که منتظر اجرای مصوبه مجلس در برنامه هفتم درباره متناسب سازی حقوق هستند و چنین چیزی در لایحه بودجه دیده نشده بود لذا مجلس احساس کرد که با این لایحه حق بازنشستگان ضایع می شود به همین دلیل قاطعانه ایستادیم البته در جلسات کمیسیون تلفیق مفصل درباره این موارد صحبت کردیم بلکه دولت بپذیرد و جبران کند اما باز هم این اتفاق رخ نداد.

حقوق بازنشستگان

هزینه متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان چقدر است؟

وی ادامه داد: از نظر دولت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد اما از نظر ما منابع مورد نیاز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال اول اجرای برنامه هفتم یعنی بودجه سال آینده، ۵۰ همت است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق درباره اصلاحات مدنظر مجلس در بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: دولت باید در اصلاحیه بودجه به بحث بازنشستگان توجه کند که مجلس بر این موضوع اصرار دارد؛ ما آمادگی تعامل با دولت برای انجام اصلاحات در لایحه بودجه را داریم البته که دولت پذیرفته ۵۰ همت منابع برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه لحاظ کند. طبیعتا بعد از اعمال اصلاحات در لایحه بودجه، مجلس با کلیات لایحه موافقت خواهد کرد سپس در زمان بررسی جزئیات با تعامل ایرادات برطرف می‌شود./اقتصاد آنلاین

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

مهمترین دغدغه نمایندگان مجلس در خصوص لایحه بودجه سال آینده، پیش‌بینی نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بود. رئیس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص گفت: ما تاکید کردیم که مسئله هزینه‌ها و انواع پرداخت‌ها که بازنشستگان و بقیه اصناف و اقشار هم جز آن‌ها هستند هزینه‌های جاری، هزینه‌های سرمایه‌ای، هزینه‌های مالی مربوط به بخش دوم لایحه بودجه است.

وی ادامه داد: اما اصرار نمایندگان و مجلس محترم این بود که این حتماً در لایحه به صورت صریح ذکر شود. ما این را عمل کردیم و در لایحه این را اضافه کردیم.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | ارائه جداولی از مصارف بودجه

یکی دیگر از اصلاحات انجام شده در لایحه بودجه سال آینده، ارائه جداولی از مصارف بودجه است. رئیس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص گفت: یکی از انتظارات نمایندگان این بود که ما هر چند که مصارف را در این قسمت نمی‌دهیم، اما فروض مربوط به مصارف را هم ارائه کنیم.

وی ادامه داد: طبیعتاً در اینجا یک جدولی اضافه کردیم که مبنای تبیین بخش دوم بودجه است برای استحضار نمایندگان تنظیم کردیم.

این جدول شامل موارد زیر است:

متوسط رشد حقوق کارکنان و بازنشستگان

متوسط رشد سایر هزینه‌های جاری

رشد عائله‌مندی

رشد حق اولاد

رشد هزینه‌های مالی اوراق مالی منتشره در سال‌های قبل

رشد ردیف‌های درآمد هزینه‌ای

رشد اعتبارات تملک دارایی سرمایه در استان‌ها

نتیجه‌گیری

با انجام این اصلاحات، انتظار می‌رود که لایحه بودجه سال آینده با موافقت نمایندگان مجلس مواجه شود و دولت بتواند بودجه سال آینده را بر اساس آن اجرا کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.