کد خبر : 46939 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید | واریز سود سهام عدالت

چرا سود سهام عدالت فعلا واریز نشده ؟ | خبر مهم برای همه دارندگان سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: ۶ شرکت تا کنون سود سهام عدالت سهامداران را پرداخت نکردند.

چرا سود سهام عدالت فعلا واریز نشده ؟ | خبر مهم برای همه دارندگان سهام عدالت

سهام عدالت | رئیس سازمان بورس با بیان این که مرحله اول سود سهام عدالتتا شب یلدا واریز می شود در مورد رقم واریزی گفت: افرادی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند ۶۰۰ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومانی دو برابر این رقم سود می گیرند..مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود سهام عدالت مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود.آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

محمد باغستانی با اشاره به این که تا کنون از ۳۶ شرکت سرمایه پذیری تعدادی کل و تعدادی هم بخشی از سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده اند، گفت: با وجود پیگیری‌های مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، تاکنون شش شرکت هم سود سهام عدالت خود را پرداخت نکرده اند.

وی در ادامه افزود: شرکت‌های «گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد آلیاژی ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و پارس سویچ» هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده اند.

به گفته باغستانی، همین امر باعث شده است تا فعلا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نتواند سود مرحله نخست سهامداران عدالت را پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: بنا داریم در صورت دریافت بخشی از این سود، طی دو مرحله سود سهام عدالت را تا پایان سال به حساب دارندگان سهام عدالت واریز کنیم./باشگاه خبرنگاران

سهام عدالت

هدیه یلدایی دولت برای سهام عدالتی ها

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سعی بر این است که در آذرماه سود‌های گذشته را هم برای جامعه جدید یعنی افرادی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند واریز کنیم.

باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق سنوات گذاشته از دو مسیر شماره حساب مشمولان سود سهام عدالت را داریم یکی از سامانه سجام و دیگر از طریق سایت سهام عدالت، اما راحت‌ترین و بهترین مسیر سجامی شدن است تا افراد بتوانند سایر خدمات دیگر را هم دریافت کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که اگر سهامداری سود سنوات گذشته را دریافت نکرده باشد با سجامی شدن علاوه بر دریافت سود در انتهای آذر سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهد کرد؟ گفت: بله. به امید خدا اگر شرکت‌هایی که سود خود را واریز نکرده‌اند بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و فرصت مناسب برای محاسبات داشته باشیم سعی بر این است که در آذر ماه بتوانیم سود‌های گذشته را نیز برای جامعه جدید یعنی افرادی که شماره حساب اعلام و در سامانه سجام ثبت نام کردند واریز کنیم.

گفتنی است پیش از این هم رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفته بود: امسال سود سهام عدالت به صورت متمرکز توسط شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی و در دو مرحله پرداخت خواهد شد. مرحله اول آن آذر ماه انجام خواهد شد و میزان آن نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان است. بخش دیگری از سود شرکت‌ها را که دریافت کنیم به این مبلغ اضافه خواهد شد که ممکن است حدود ۲۰ درصد افزایش را رقم بزند. مرحله دوم نیز تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

او افزود: نزدیک به ۹ شرکت سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند که بتوانیم به موقع سود را به صورت متمرکز پرداخت کنیم. سود ۶۰۰ هزار تومانی برای سهام ۵۰۰ هزار تومانی است سهام یک میلیونی نیز حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

همچنین مهدی حاجی وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت بیان کرد: افراد به هیچ وجه برای دریافت سود سهام عدالت به درگاه اینترنتی مراجعه و پولی پرداخت نکنند و دقت داشته باشند که در حال حاضر هم ثبت‌نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

قیمت فروش سهام عدالت چقدر است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، ارزش سهام عدالت حدود ۱۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۲۷۶ تومان است. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۶۵ تومان رسیده است.

870123

تاریخ واریز سود سهام عدالت اعلام شد

رییس سازمان بورس با بیان این‌که مرحله اول سود سهام عدالت تا شب یلدا واریز می‌شود در مورد رقم واریزی گفت: افرادی که سهام 500 هزارتومانی دارند 600 هزار تومان و افراد دارای سهام یک‌میلیون‌تومانی دو برابر این رقم سود می‌گیرند.

رییس سازمان بورس گفت: این سود البته متفاوت است برای افراد مختلف، چراکه برخی دارندگان سهام عدالت سهام ۴۰۰ هزار تومانی هم دارند سهام ۵۰۰ هزار تومانی سهام یک میلیون تومانی هم دارند این ۶۰۰ هزار که گفته‌ایم برای ۵۰۰ هزار تومانی‌ها است افرادی که سهام یک میلیون تومانی دارند در این مرحله یک میلیون و ۲۰۰ تقریبا میگیرند و افرادی که بحث انتقال دارایی متوفیان را انجام داده‌اند، از آنجایی ما این سامانه را داشتیم آن‌ها هم در این مرحله ورثه سود را دریافت می‌کند و آن سودش هم باقی نمی‌ماند و آن سود را ما پرداخت می‌کنیم لذا درخواست این است که افرادی که می‌خواهند این کار انتقال سهام عدالت را انجام بدهند انتقال سهام متوفیان به ورثه را انجام بدهند که ما تا پایان آذر ماه که می‌خواهیم سود را پرداخت کنیم به افراد جدید پرداخت کنیم.

همچنین خاندوزی گفته است : سود سهام عدالت هم تا قبل از شب یلدا واریز میشود. به هیچ وجه برای دریافت سود سهام عدالت به درگاه اینترنتی مراجعه نکنید.

سود سهام عدالت امسال هم در دو مرحله واریز می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت دو مرحله ای سود سهام عدالت خبر داد و گفت: بعضی از شرکت‌ها هنوز سود سهام را پرداخت نکردند که موظف هستند در یکی دو روز آینده انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد.

بعد از ورود سهام عدالت در سال ۱۳۹۹ در بازار سرمایه، علل متعددی دست در دست هم دادند تا بازگشایی سهام به تاخیر بیفتد. به خصوص اینکه برای بازگشایی نمادهای معاملاتی یاد شده،‌ باید مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برگزار می شد و افزایش سرمایه این شرکتها اعمال و ثبت می گردید تا در نهایت، هیات مدیره شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی انتخاب و سپس معاملات این نمادها آزاد شود.

حالا مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از پایان راه و تعیین تکلیف سهام عدالت خبر داد و گفت: با ارائه مدل جدید و بررسی‌های همه جانبه آنها، توانستیم پیوند لازم را بین شرکت تعاونی شهرستانی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برقرار کنیم که ماحصل آن، برگزاری مجامع شرکت‌های ۳۰ استان تا شهریور ۱۴۰۳ خواهد بود؛ این در حالی است که عدم برگزاری مجمع، دلیل اصلی عدم بازگشایی سهام عدالت بوده است.

وی در خصوص زمان بازگشایی سهام عدالت ادامه داد: با توجه به اینکه تصمیم ۵۰ میلیون نفر و حتی ۲۰ درصد آنها به شدت روی بازار تاثیرگذار خواهند بود و فشار فروش بی سابقه‌ای را به بازار تحمیل می‌کنند، باید ساز و کارهای دقیقی برای چگونگی بازگشایی نمادها اتخاذ کنیم که هنوز در شورای عالی بورس هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است؛ البته همچون گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

عشقی در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: به دلیل برگزار نشدن همزمان شرکت های پرتفوی سهام عدالت، امسال نیز در دو مرحله سود سهام عدالت برای مشمولان واریز خواهد شد که یک مرحله واریز در آذرماه و بخش دوم هم اواخر سال پرداخت می شود.

وی افزود: البته بعضی از شرکت‌ها سود سهام را پرداخت نکردند که موظف هستند در یکی دو روز آینده انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد.

بخش دیگری از صحبت‌های رئیس سازمان بورس، به جاماندگان سهام عدالت تخصیص پیدا کرد. عشقی درباره این موضوع گفت: تخصیص سهام عدالت به ۳ گروه ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار دولت قرار گرفته و در حال برسی است؛ ضمن اینکه سهام عدالت جاماندگان در اختیار شورای عالی بورس نیست و سازمان خصوصی سازی باید دراین باره پاسخگو باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.