کد خبر : 46832 / /
/

نقشه بیشرمانه سارق حرفه‌ای برای فروش خودروها | زن جوان در صندلی جلو چه می‌کرد؟

ماموران یک کلانتری مشهد سارق حرفه‌ای و سابقه‌داری را به دام انداختند که ترفند عجیبی را برای فروش خودروهای سرقتی به کار می‌برد.

نقشه بیشرمانه سارق حرفه‌ای برای فروش خودروها | زن جوان در صندلی جلو چه می‌کرد؟

چند روز قبل عوامل گشت نامحسوس کلانتری شفا که با دستورات ویژه سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) و به منظور مبارزه با سرقت مشغول اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور بودند در نیمه‌های شب به خودروی پراید مشکی رنگ مشکوک شدند که زنی نیز در صندلی جلو نشسته بود.

ماموران انتظامی که در تاریکی شب نور چراغ‌های خودروی پلیس را بر بدنه پراید سیاه رنگ متمرکز کرده بودند، ناگهان در زیر خودرو سوسوی رنگ سفیدی را دیدند که گویی قطعه‌ای از خودروی مذکور تغییر رنگ یافته است. همین سرنخ کافی بود تا باز هم عوامل انتظامی به کنکاش‌های تخصصی بپردازند و ماجرای رنگ سفید در زیر خودرو را واکاوی کنند اما قبل از آن استعلام شماره پلاک خودرو از مرکز فرماندهی پلیس نیز بر فرضیه سرقتی بودن خودرو مهر تایید زد چراکه پلاک‌های یاد شده سابقه سرقت نداشت.

به همین دلیل نیروهای گشت نامحسوس با راهنمایی های شبانه سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا) به خودروی پراید هاچ بک نزدیک شدند و از راننده ۳۷ ساله آن خواستند مدارک خودرو را برای بررسی‌های تخصصی در اختیار آنان بگذارد اما راننده جوان که از شدت خماری نمی‌توانست پلک‌هایش را بالا نگه دارد، با مشاهده پلیس تلاش کرد تا پیاده پا به فرار بگذارد اما نیروهای انتظامی همه مسیرهای فرار را از قبل بسته بودند و او به طرز غافلگیرانه‌ای خود را در محاصره پلیس دید و به‌ناچار مدارک را در اختیار افسر گشت قرار داد.

با بررسی مدارک مشخص شد که کارت خودرو و شماره پلاک با یکدیگر همخوانی ندارند و یک شماره از آن تغییر کرده است. بنابراین راننده و زن همراه وی به کلانتری هدایت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. راننده جوان که خود را «جمال» معرفی می‌کرد و اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی داشت، از ترفند عجیب خود برای فروش خودروهای سرقتی پرده برداشت.

او گفت: خودروی پراید را حدود ۳ ماه قبل از شهرستان نیشابور سرقت کردم و سپس برای آن که بتوانم خودرو را به فروش برسانم از یک پراید دیگری مدارک خودرو و پلاک‌های آن را نیز به سرقت بردم. سپس خودروی سرقتی را که سفید رنگ بود به مشهد آوردم و برای آن که رنگ آن با مدارکی که از پراید دیگر سرقت کرده بودم مطابقت داشته باشد با چندین اسپری، رنگ آن را به مشکی تغییر دادم تا مشکلی هنگام فروش خودروی سرقتی نداشته باشم چراکه پلاک‌های آن را هم مشابه مدارک سرقتی درست کرده بودم.

زن جوان همراه سارق نیز مدعی شد: برای گرفتن داروهای دخترش از داروخانه سوار پراید شده و از سرقتی بودن خودرو اطلاعی نداشته است. از سوی دیگر با توجه به سوابق متعدد راننده جوان در زمینه سرقت خودرو، تحقیقات پلیس با تاکید سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) برای ریشه‌یابی سرقت‌های دیگر وی وارد مرحله جدیدی شد./خراسان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.