کد خبر : 46354 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی خانوارها | یارانه نقدی 1402

سورپرایز جدید دولت برای همه یارانه نقدی بگیران | اجرای فاز جدید طرح کالابرگ شروع شد + جزییات

در حالی بیش از پنج ماه از اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیک در کشور می‌گذرد که تاکنون دولت برای امنیت غذایی خانوارها، ۱۱ قلم کالای اساسی را در سبد غذایی این طرح تعریف کرده بود، اما وزارت رفاه در اجرای فاز جدید طرح از روز گذشته تعداد اقلام تحت پوشش را به ۱۶ قلم افزایش داد و به این ترتیب میوه و سبزیجات هم به سبد کالابرگ الکترونیک اضافه شد.

سورپرایز جدید دولت برای همه یارانه نقدی بگیران | اجرای فاز جدید طرح کالابرگ شروع شد + جزییات

یارانه نقدی آذر ۱۴۰۲ به‌زودی به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز خواهد شد. طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است از ماه‌ جاری رقم یارانه برخی از مشمولان به ۵۲۰ هزارتومان افزایش پیدا کند. یارانه نقدی جاماندگان هم تا آخر هفته واریز می شود ثبت نام یارانه نقدی خانوارهای جدید نیز هفته آینده آغاز می شود   یارانه نقدی معوقه جاماندگان و معترضانی که درخواست آنها مورد موافقت وزارت رفاه قرار گرفته‌است، چه زمانی پرداخت می‌شود؟جدیدترین خبر ها درباره یارانه نقدی را در خبر آزاد بخوانید.

در طرح کالابرگ الکترونیک که از خردادماه امسال به اجرا درآمد، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر در سبد غذاییِ این طرح تعریف شد و مشمولان این طرح در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی شدند.

البته در فاز اول اجرای سراسری این طرح، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شدند و اگر ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود را از میان این ۱۱ قلم خریداری می‌کردند، مبلغ یارانه آنها ۲۰ درصد افزایش می‌یافت. در مرحله دوم نیز، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شدند، با این تفاوت که شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه اعلام شد و درصورتی که سرپرستان خانوار این مبلغ از یارانه خود را از میان اقلام کالاهای اساسی خریداری می‌کردند، مشمول امتیاز تشویقی می‌شدند.

به مرور و از اول شهریورماه یارانه تشویقی به دهک‌های درآمدی چهار و پنج در قالب کالابرگ تسری یافت و در فاز ششم نیز، دهک‌های ششم و هفتم درآمدی همچون دهک‌های یک تا پنج مشمول دریافت امتیاز تشویقی طرح کالابرگ شدند و در صورتی که ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری کنند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد؛ به عبارتی با استفاده از این طرح، یارانه دهک‌های یک تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ۴۲۰ هزارتومان افزایش یافت.

یارانه نقدی

تصمیم جدید دولت برای یارانه نقدی آذر ماه

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح افزایش کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان خانوارهایی که توسط وزارت بهداشت شناسایی می شوند، از افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی ارزش کالابرگ الکترونیک برای ۱۲۰ هزار خانوار ویژه خرید از اقلام طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح افزایش کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان خانوارهایی که توسط وزارت بهداشت شناسایی می شوند، از افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی ارزش کالابرگ الکترونیک برای ۱۲۰ هزار خانوار ویژه خرید از اقلام طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد.

علیرضا عسگریان در یک برنامه تلویزیونی درباره جزییات این طرح گفت: یکی از طرح های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از ابتدای امسال شروع شده است، این طرح نیز برای افزایش امنیت غذایی کودکان است و تعداد خانوار هایی که مشمول این طرح می شوند ۱۲۰ هزار خانوار است

وی افزود: خانوارها توسط وزارت بهداشت شناسایی شدند، سه شاخص برای این طرح درنظر گرفته شده و پس از تعیین بین دهک‌ها تقسیم بندی می شود و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تعلق می یابد.

عسگریان با اشاره به جزییات این یارانه، گفت: برای دهک یکم تا پنجم «یک میلیون تومان» به ازای هر نفر و در دهک ششم و هفتم ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر تعلق می یابد.

وی با بیان اینکه در یک خانواری که نیاز است برای دو فرزند امنیت غذایی اتفاق بیفتد، دو میلیون تومان برای آن خانواده درنظر گرفته می شود اضافه کرد: این طرح پیوسته است و برای کودکان شش سال هستند و کودکانی که شش سال را تمام می کنند از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

معاون وزیر رفاه تاکید کرد که این طرح ارتباطی با طرح کالابرگ ندارد و آن طرح محفوظ است و لازم است خانواده ها توجه ویژه ای به این طرح داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت یک طرح مفصل راهبردی در حوزه امنیت غذایی تعریف کرده است که مهم ترین برش آن طرح کالابرگ بود افزود: اکنون نیز نوزادان و کودکان بی ۶ ماه تا شش سال را تحت پوشش قرار می‌دهد و پیوستگی دارد.

به گفته عسگریان از روز یکشنبه هفته آتی این طرح آغاز می شود، اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده و لازم است توجه ویژه ای به آن شود، اگر خانواده ای کودکی دارد و نیازمند تغذیه ویژه ای است یک میلیون تومان در صورتی که در دهک یک تا ۳ باشد دریافت می کند.

وی با بیان اینکه قبلا در مورد کالابرگ گفته می شد که تنها ۱۱ قلم کالا را دربرمیگیرد اما به ۱۶ قلم افزایش یافته چراکه خانواده ها باید پروتیین، ویتامین و میزان انرژی مورد نیاز را دریافت کنند و برای اینکه این اتفاق بیفتد سبزیجات و میوه جات هم اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ قلم شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، پروتئین ها شامل گوشت مرغ و گوشت قرمز، حبوبات ، روغن شکر، قند و برنج را دربرمیگرفت که اکنون به این لیست میوه جات اضافه شده است.

معاون وزیر رفاه با اشاره به نحوه خرید این اقلام کالا گفت: ۱۱ قلم اعلانی دارای بارکد هستند و قلم هایی که جدیدا اضافه شده نیز بارکد منحصر به فرد نیز خوردند و اگر به فروشگاه های واجد شرایط و زنجیره‌ای مراجعه کنید به دلیل اینکه بارکد خاص دارند به راحتی می توان آن ها را خرید کرد.

وی با اشاره به لیست فروشگاه ها گفت: این خانوارها برنامه کاربردی شما را نصب کنند، لیست اقلام و فروشگاه های واجد الشرایط در آنجا درج شده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ به صورت پیامکی است و خانوارها از این طریق می توانند مطلع شوند که واجد اشرایط هستند و اگر برنامه کاربردی می توانند مشاهده کنند که واحد الشرایط هستند و یا خیر، گفت: این برنامه ادامه خواهد داشت و به صورت مفصل از آن صحبت می کنیم، اگر خانواری از این یک میلیون تومان استفاده نکند تنها یک ماه ذخیره می شود. در ماه دوم یک میلیون اضافه می شود اما اگر استفاده نشود قطع خواهد شد، میزان تاثیرگذاری این طرح توسط وزارت بهداشت بررسی می شود و اگر روی کودک اثر نداشته باشد به خانواده ها اطلاع می دهیم و قطع می شود./ایسنا

یارانه نقدی

ورود به سامانه حمایت یارانه نقدی

ابتدا وارد سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی اینترنتی Hemayat.Mcls.Gov.Ir شوید. سپس بر روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک نمایید.

در پنجره باز شده روی ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کلیک کنید تا به آدرس Https://Sso.My.Gov.Ir/Login منتقل شوید.

یارانه نقدی / وارد کردن شماره همراه

در این صفحه (تب ورود با رمز یکبار مصرف فعال باشد) شماره همراه سرپرست خانوار و تصویر امنیتی را تکمیل نمایید و روی ارسال رمز یکبار مصرف بزنید تا کد تایید به شماره موبایل ارسال شود.

یارانه نقدی / وارد کردن رمز یکبار مصرف

رمز یکبار مصرف ۵ رقمی ارسال شده به شماره موبایل سرپرست خانوار را در فیلد مربوطه وارد نمایید تا به داشبورد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید. در صورتی که پیامک دریافت نکردید بعد از مدت زمان نشان داده شده مجددا درخواست بدهید.

یارانه نقدی / ورود به داشبورد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در صفحه باز شده روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست کلیک کنید.

مشاهده دهک بندی خانوار یارانه نقدی بگیر

با کلیک بر روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست پنجره‌ای برای شما باز می شود که شامل دهک بندی شماست.

یکی دیگر از راه‌های استعلام دهک خانوار، استفاده از شماره تلفن گویا می‌باشد که ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس گرفته و سپس کد ملی سرپرست خانوار را به همراه شماره تلفن سرپرست خانوار وارد نمایید. تا از دهک بندی خانوار خود مطلع شوید. در این روش باید شماره همراهی را وارد نمایید که به نام شخص سرپرست خانوار می باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.