کد خبر : 46223 / /
/

ریزش قیمت سکه عصر امروز در بازار | سکه ۵۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

ریزش قیمت سکه عصر امروز در بازار | سکه ۵۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت در مقایسه با روز گذشته، ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

امروز نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز با نرخ پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان داد و ستد شد

بهای هر اُنس طلا نیز در روز جاری در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۴۷ دلار است.

 قیمت طلا و سکه امروز ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / راه طلا و سکه جدا شد

قیمت طلا و سکه امروز هم مانند روز گذشته روند یکسانی را طی نمی‌کنند؛ طلا افزایشی و سکه کاهشی است. دلار امروز افزایشی و انس کاهشی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز سه‌شنبه 23 آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه همچون دیروز روند متفاوتی را طی کرده‌اند اما شرایط بر عکس روز دوشنبه است. قیمت طلا امروز اندکی افزایشی است اما قیمت سکه تمام روند کاهشی دارد به گونه‌ای که سکه امامی بار دیگر به کانال 28 میلیون تومانی بازگشته است. قطعات سکه و مثقال طلا اما روند صعودی داند.

امروز اما قیمت دلار تا این لحظه افزایشی است و بعد از بازگشت به کانال 50 هزار تومانی، دوباره به محدوده 51 هزار تومانی رفته. انس جهانی اما کاهشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود سه هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و 416 هزار و 200 تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 410 هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و 28 میلیون و 898 هزار تومان است؛ حدود 47 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه تمام، در همین ساعات، 29 میلیون و 7 هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با 11 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 25 میلیون و 596 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 612 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 82 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 464 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود پنج هزار تومان کاهش، امروز به حدود دو میلیون و 182 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ دیروز، با قیمت 15 میلیون و 300 هزار تومان معامله می‌شود. روز گذشته در چنین همین ساعاتی نیم‌ سکه با همین قیمت داد و ستد می‌شد. حباب نیم سکه اما با 10 هزار تومان کاهش، به سه میلیون و 537 هزار تومان رسیده است.

 

همچنین امروز ربع سکه، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با نرخ 10 میلیون و 300 هزار تومان داد و ستد می‌شود. حباب ربع سکه اما با هفت هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و 439 هزار تومان رسیده.

در این میان، سکه گرمی با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود. روز گذشته در همین ساعات نیم‌ سکه با قیمت پنج میلیون و 750 داد و ستد می‌شد.حباب این سکه اما 48 هزار تومان افزایش داشته و دو میلیون و 916 هزار تومان است.

 

اما هر مثقال طلا با هشت هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ دیروز، با قیمت 10 میلیون و 461 هزار تومان معامله می‌شود. روز گذشته در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 437 هزار تومان معامله می‌شد.

تداوم روند کاهشی انس

قیمت جهانی طلا، امروز هم مانند روزهای گذشته، روند نزولی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 1.41 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس اکنون، به حدود 1,946.35 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.01 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

انس جهانی طلا طی هفته گذشته با نوسانات منفی همراه شد و با کاهشی محسوس به 1938 دلار و پایین‌ترین حد طی دو هفته اخیر رسید (برای مطالعه بیشتر در مورد شرایط حال و آینده انس،

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

این روزهای قیمت طلا و سکه روند یکسانی ندارند اما در کل تغییرات بزرگی را در بازار شاهد نیستیم و رکود نیز همچنان ادامه دارد. سکه امامی در روزهای اخیر به طور مداوم بین دو کانال 28 و 29 میلیونی در نوسان است اما قطعات سکه در مجموع ثبات دارند.

در همین راستا ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا با تاکید بر روند نسبتا باثبات قیمت طلا و سکه از ابتدای سال جاری تا کنون به تجارت‌نیوز گفت: «با وجود رکود تقاضا در بازار طلا، سایه روند کاهشی بر این بازار سنگین‌تر است. هر چند باید توجه داشت اثر اخبار مربوط به جنگ منطقه خنثی شده و سیگنال‌های مساعد سیاسی نیز مانع از رشد قیمت، در بازار فلز زرد شده است.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.