کد خبر : 44156 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه در بازار | قیمت سکه امروز

سقوط عجیب قیمت سکه در بازار | کاهش ۴۵۰ هزار تومانی قیمت سکه

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۴۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

سقوط عجیب قیمت سکه در بازار | کاهش ۴۵۰ هزار تومانی قیمت سکه

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۴۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۱۴میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

ربع سکه ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه گرمی با نرخ پنج‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان اعلام شد.

امروز بهای هر اُنس طلا نیز در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۳۲ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 29 شهریور 1402 / 3 روند بازار طلا در یک روز!

قیمت طلا و سکه امروز هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را داشت. برخلاف افزایش قیمت دلار قیمت سکه کاهشی شد و قیمت طلا نیز بر مدار افزایش قیمت انس جهانی طلا چرخید. معامله‌گران بازار طلا اما معتقدند قیمت‌ها در این بازار پایین‌تر نمی‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز روند قیمت طلا و سکه در روز جاری نامتوازن بود. امروز قیمت دلار افزایش داشت اما بازار فلز زرد بدون توجه به این افزایش هر سه نوسان افزایشی، کاهشی و خنثی را داشت. گفتنی است قیمت طلای جهانی با رشد ۱۱ دلاری نسبت به دیروز با قیمت ۱۹۳۵ دلار در حال معامله است. امروز قیمت طلا بر مدار قیمت انس چرخید اما قیمت سکه از افزایش ۲۵۰ تومانی قیمت دلار تبعیت نکرد و قطعات سنگین کاهشی شد.

به اعتقاد فعالان بازار طلا، این بازار از ابتدای سال تا کنون افت ۶ تا ۱۰ درصدی داشته اما قیمت‌ها از مقدار فعلی پایین‌تر نمی‌آیند.

کاهش بیشتر قیمت در بازار طلا، بعید است

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به رویدادهای سیاسی هفته گذشته رکود خاصی در بازار طلا و سکه حاکم شده است. این در حالی است که از ابتدای سال تا کنون بازار فلز زرد نوسان کاهشی داشته است.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اونس جهانی طلا را فاکتوری اثرگذار بر بازار فلز زرد عنوان کرد و افزود: «زمانی که قیمت‌ها در بازارهای جهانی کاهش می‌یابد، به تبع در بازار داخلی نیز اثرگذار است. اگر چه زمانی اونس جهانی کاهش پیدا می‌کند، در مقابل نرخ ارز در کشور بالا می‌رود که این اتفاق بر صعودی شدن قیمت طلا و سکه اثرگذار خواهد بود.»

بذرافشان روند تقاضا در بازار طلا را کاهشی عنوان کرد و گفت: «تحت تاثیر شرایط اقتصادی، قدرت خرید مردم کم شده است. این در حالی است که روند تقاضا و قیمت در بازار فلز زرد رابطه در راستای هم است. یعنی زمان‌هایی که قیمت‌ پایین است مردم در انتظار کاهش‌های بیشتر هستند و تقاضا پایین است. وقتی قیمت‌ها افزایشی می‌شود تقاضا نیز افزایش می‌یابد.»

وی افزود: « از طرفی مردم نگران هستند که این کاهش قیمت بیشتر شود اما با توجه به رکود تقاضا و کاهش ۱۰ درصدی قیمت‌ها در بازار طلا،‌ افت بیشتر در بازار فلز زرد نخواهیم داشت.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به اینکه وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کند؟ گفت: «فعلا برای پیش‌بینی زود است اما اگر تقاضا بهتر شود پیش‌بینی می‌شود که یک مقدار نوسان افزایشی در قیمت‌ها داشته باشیم.»

سرگردانی سکه بهار در کانال ۲۴ و ۲۵ میلیونی

امروز ۲۸ شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۱۰۳ هزار تومانی در دسته کاهشی‌های بازار سکه قرار گرفت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار نیز کاهش ۱۱۷ هزار تومانی داشت. این قطعه با این مقدار کاهش به کانال ۲۴ میلیونی برگشت و با قیمت ۲۴ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان معامله شد. این در حالی بود که این قطعه در لحظه نگارش این گزارش در کانال ۲۵ و ۲۴ میلیونی سرگردان بود. در روز جاری ربع‌ سکه نیز روند کاهشی داشت و با افت ۵۰ هزار تومانی به کف کانال ۱۰ میلیونی برگشت.

امروز نیم‌سکه و سکه گرمی بدون تغییر و با همان قیمت دیروز معامله شدند. نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و سکه گرمی با رقم پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شدند.

حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت

در روز جاری قیمت طلا افزایش داشت. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۳۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۴۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۳۹ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۰۸ هزار تومان رسید.

در بیست و هشتمین روز از شهریور حباب قطعات سکه کاهشی شد. امروز حباب سکه ‌امامی ۱۸۹ هزار تومان، سکه بهار ۱۹۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۲ هزار تومان، ربع‌ سکه ۷۶ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲ هزار تومان کاهش داشتند./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.