کد خبر : 45390 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان جدید

خبرخوش برای بازنشستگان متقاضی وام | زمان نوبت بعدی وام بازنشستگان مشخص شد +جزییات

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور از زمان ثبت نام و پرداخت نوبت بعدی وام بازنشستگان خبر داد.

خبرخوش برای بازنشستگان متقاضی وام | زمان نوبت بعدی وام بازنشستگان مشخص شد +جزییات

وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده در قالب وام ضروری، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود شرایط ضامن و بازپرداخت وام بازنشستگان متفاوت است. وام بازنشستگان وضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام بازنشستگان همواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.در ادامه جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان را بخوانید.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور از پرداخت ۲۱۳ هزار وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی طی سال گذشته خبر داد و درباره پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی در مرحله چهارم گفت: زمان ثبت‌نام مرحله چهارم وام تا ۳۰ مهرماه تکمیل و پرداخت آن آبان‌ماه انجام خواهد شد.

اسدی با اشاره به پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین‌ اجتماعی، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۳ هزار وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شد و این درحالیست که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ هزار سهمیه وام ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شده است و ۴۰ هزار سهمیه در آبان ماه پرداخت خواهد شد.

وی درخصوص زمان پرداخت وام‌ها در مرحله جاری، توضیح داد: زمان ثبت‌نام مرحله چهارم وام تا ۳۰ مهرماه تکمیل می‌شود و پرداخت آن در آبان‌ماه انجام خواهد شد.

رییس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور در پاسخ به سوالی درخصوص عدم پرداخت وام به حساب بازنشستگان، تصریح کرد: وام برای هرکدام از بازنشستگانی که برای دریافت وام ثبت‌نام کرده و پیامک تایید ثبت‌نام را دریافت کرده‌اند، پرداخت شده است، مگر کسانی که در حسابشان موجودی برای هزینه‌های پستی و وام نداشته باشند که پس از پرداخت مبلغ، وام به صورت خود به خود برایشان واریز خواهد شد.

اسدی تصریح کرد: بازنشستگانی که در مرحله جدید ثبت‌نام کرده و قرعه کشی شدند و برایشان پیامک تایید وام ارسال شده است در آبان‌ماه وام خود را دریافت خواهند کرد. زمان واریز وام از یکم تا ششم هرماه خواهد بود./ایسنا

وام بازنشستگان

فشار گرانی داروها بر سبد معیشتی بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در ادامه به گرانی داروها اشاره کرد و گفت: امروز به نسبت گذشته قیمت داروها افزایش یافته و این چالش زندگی بازنشستگان را مشکلات جدی روبرو کرده است.

قرار بود سالانه ۶۰ هزار بازنشسته به سفرهای زیارتی بروند اما نرفتند

دهقان کیا، اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی سیاحتی و پرداخت وام‌های ۲۰ میلیونی را از اقدامات رفاهی سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: قرار بود سالانه ۶۰ هزار بازنشسته به سفرهای زیارتی و سیاحتی اعزام و به ۴۰۰ هزار بازنشسته نیز وام ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شود اما در شش ماهه نخست سال این موضوع رخ نداد. قرار شده تا در ۶ ماه دوم سال حدود ۵۰ درصد از تعهدات سفرهای زیارتی را اجرا کنند.

زمان ثبت نام جدید وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

وی یادآور شد: قرار بود تا پایان سال جاری به ۴۰ هزار بازنشسته در شهر تهران وام ۲۰ میلیونی پرداخت کنیم اما تاکنون توانسته‌ایم ۱۳هزار بازنشسته را پرداخت کنیم و هنوز سایت برای ثبت نام مرحله سوم وام بازنشستگان نیز باز نشده است اما بازنشستگان می‌توانند از طریق کانون‌ها برای دریافت وام اقدام کنند.

باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر مبنای حقوق ۱۴۰۱ پرداخت می‌شد

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران درباره آخرین وضعیت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تقریباً ۷۵درصد تا سال ۱۳۹۹ پرداخت کرده‌اند اما در سال ۱۴۰۰ قرار بود ۲۵ درصد باقی مانده اجرایی شود که در ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز اجرایی شد اما ایرادی که وجود داشت این بود که باید این متناسب‌سازی بر مبنای حقوق اسفندماه سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شد که این گونه نبود و ملاک حقوق اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود و دقیقاً این همان مسأله‌ای است که اعتراض بازنشستگان را در پی داشته است و باید بپرسیم چرا دولتمردان حاضر به پرداخت این میزان از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیستند؟

وی یادآور شد: امروز ما ۸ حدود هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تهرانی حقوق پرداخت می‌کنیم که ممکن است مجموع این حقوق با هزینه‌های متناسب‌سازی به ۹ هزار میلیارد تومان برسد./فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.