کد خبر : 44923 / /
/

حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

خبر مهم برای این گروه از بازنشستگان | پای سازمان برنامه و بودجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان باز شد | مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان چقدر می شود ؟

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آصفری درخصوص لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون تلفیق برای این موضوع چاره اندیشی کند.

خبر مهم برای این گروه از بازنشستگان | پای سازمان برنامه و بودجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان باز شد | مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان چقدر می شود ؟

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است. افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مصوبات شورای عالی کار است، که هر ساله در دستور کار قرار می‌گیرد. مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است. زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقوق بسیار ناچیز است. حقوق بازنشستگان با این تورم حاکم در جامعه کفاف زندگی بازنشستگی را نمی‌دهد؛ این موضوع باعث نگرانی خانواده‌های بازنشسته شده است. آخرین خبر‌ها درباره حقوق بازنشستگان را درادامه خبر دنبال کنید. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره سال آینده افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

محمدحسن آصفری با اشاره به ضرورت همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: حفظ قدرت خرید بازنشستگان دستور مقام معظم رهبری است. همسان سازی حقوق بازنشستگان یک مسئله جدی است که روز گذشته مطرح و قرار شد امروز مجدداً در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اراک و خنداب در مجلس یازدهم تصریح کرد: نباید طوری پیش رویم که بررسی برنامه هفتم به پایان نزدیک شود و ما هنوز به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان ورود نکرده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در برنامه ششم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین شکاف عمیقی داشت. برنامه ششم تاکید داشت که متناسب سازی به نحوی باشد که فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلان 10 درصد باشد. بخشی از این امر در دولت گذشته انجام شد، اما لایحه ای که در دولت قبل ارائه شد، دولت جدید پس گرفت.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: در حال حاضر نیز این موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شده، لذا خواهش ما این است که اگر دولت پولی برای افزایش حقوق شاغلان دارد، باید حقوق بازنشستگان را به تناسب افزایش دهد. بازنشستگان نباید مغفول باقی بمانند، لذا خواهش من از رئیس و اعضای کمیسیون تلفیق و همچنین سازمان برنامه و بودجه این است که این مشکل در کمیسیون چاره اندیشی شود تا بازنشستگان و پیشکسوتانی که کشور مدیون آنهاست، مغفول واقع نشوند.

حقوق بازنشستگان

خبر خوش از حقوق بازنشستگان در روز دوشنبه

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آصفری درخصوص لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون تلفیق برای این موضوع چاره اندیشی کند.

محمدحسن آصفری در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: حفظ قدرت خرید بازنشستگان دستور مقام معظم رهبری است. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یک مسئله جدی است که روز گذشته مطرح و قرار شد امروز مجدداً در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اراک و خنداب در مجلس یازدهم تصریح کرد: نباید طوری پیش رویم که بررسی برنامه هفتم به پایان نزدیک شود و ما هنوز به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان ورود نکرده باشیم.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در برنامه ششم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین شکاف عمیقی داشت. برنامه ششم تاکید داشت که متناسب سازی به نحوی باشد که فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلان ۱۰ درصد باشد. بخشی از این امر در دولت گذشته انجام شد، اما لایحه ای که در دولت قبل ارائه شد، دولت جدید پس گرفت.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: در حال حاضر نیز این موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شده، لذا خواهش ما این است که اگر دولت پولی برای افزایش حقوق شاغلان دارد، باید حقوق بازنشستگان را به تناسب افزایش دهد. بازنشستگان نباید مغفول باقی بمانند، لذا خواهش من از رئیس و اعضای کمیسیون تلفیق و همچنین سازمان برنامه و بودجه این است که این مشکل در کمیسیون چاره‌اندیشی شود تا بازنشستگان و پیشکسوتانی که کشور مدیون آنهاست، مغفول واقع نشوند.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان دوبله شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از دلایلی که دولت با آن مخالف است این موضوع است که می گوید برای ما بار مالی دارد و در شرایط فعلی امکان آن وجود ندارد که بتواند منابع مالی آن را تامین کند.

رجایی تصریح کرد: یکی از راهکارهای همسان سازی حقوق بازنشستگان این است که خود صندوق ها تصمیم گیری کنند مثلا خود صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح یا صندوق نهاد دیگر خود اقدام به همسان سازی حقوق ها کند چون در کشور حدود ۱۷ صندوق وجود دارد که از دارایی هایی برخوردارند اگر این صندوق ها خود اقدام به این کار کنند مشکل بازنشستگان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس قطعا زیر بار حذف همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم نخواهد رفت و صد در صد این موضوع را در لایحه برنامه هفتم توسعه می آورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری از جمله مطالباتی بود که از ابتدای فعالیت این دوره از مجلس مطرح شد ضمن‌اینکه از احکام برنامه ششم توسعه بود اما نه دولت قبل و نه این دولت آن را به طور کامل اجرا نکردند به این دلیل که گفتند بار مالی سنگینی به همراه دارد.

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره حذف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه توسعه نه‌تنها چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق نمی‌بینیم، بلکه ناهمسان‌سازی را مشاهده می‌کنیم.

حقوق بازنشستگان

واریز حقوق بازنشستگان از امشب

وی افزود: این‌که صندوق‌های بیمه‌ای و به خصوص تامین‌اجتماعی را محروم می‌کنند از مطالباتی که از دولت دارند. دیون دولت در قالب سهام تاکنون پرداخت می‌شده که این را برداشته‌اند. یعنی عملا چیزی تحت عنوان این‌که همسان‌سازی اتفاق بیفتد، تا این لحظه در برنامه هفتم توسعه ندیده‌ایم.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ششم توسعه دو سال است که پشت سر هم تمدید می‌شود و یکی از بندهای آن، همسان‌سازی حقوق بوده است. چرا همسان‌سازی را متوقف کردند؟ نمی‌شود که یک بند یک برنامه جامع را اجرا کرد و یک بند را اجرا نکرد.

صادقی متذکر شد: اگر دولت عملا دنبال اجرای متناسب‌سازی حقوق بود، در برنامه ششم که دو سال است تمدید شده، باید در این دو سال همسان‌سازی را اجرا می‌کردند، ولی شاهد بودیم که اجرای همسان‌سازی متوقف شده بود.

وی عنوان کرد: زمانی که برنامه در حال اجرا متوقف می‌شود، انتظار دارید بیایند برای آینده همسان‌سازی را اجرا کنند؟ اگر می‌خواستند همسان‌سازی را اجرا کنند، خب حقوق را هم منطبق با تورم افزایش می‌دادند.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: عامل عقب ماندن حقوق نسبت به تورم، دولت است، بنابراین شما از دولت و مجلس انتظار دارید که عقب‌افتادگی حقوق را در برنامه هفتم جبران کند؟ چشم من در این قضایا آب نمی‌خورد. نه مجلس و نه دولت به دلیل هم‌فکری‌ای که با هم دارند، چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق رقم بزنند.

مروتی، بازنشسته‌ کارگری نیز با اشاره به مناقشه اخیر همسان‌سازی، گفت: حتی اگر همسان‌سازی را در برنامه هفتم بگنجانند، چون برنامه توسعه راهبرد است نه تکلیف، هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد؛ باید اعتبار همسان‌سازی برای همه صندوق‌ها و به طور مشخص تامین اجتماعی در بودجه‌های سنواتی منظور شود وگرنه قراردادن همسان‌سازی در برنامه‌ی هفتم هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: تا پیش از این نیز دولت به تکالیف برنامه‌های توسعه در مورد بازنشستگان عمل نکرده است؛ بعد از بحث‌های زیاد در سال ۹۹ حاضر به اجرای همسان‌سازی شدند اما آنچه نصیب کارگران بازنشسته شد، یک متناسب‌سازی پر از ایراد بود.

مروتی تاکید می‌کند: به جای همسان‌سازی، بدهی دولت به تامین اجتماعی را بپردازند؛ به جای آن، به قانون و به طور مشخص مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی عمل کنند؛ قانون رعایت شود، نیازی به همسان‌سازی و جنجال بر سر آن نیست.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.