کد خبر : 44828 / /
/

تصادف مرگبار پژو 206 در اتوبان خرازی | چند نفر کشته شدند ؟

سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به فوت راننده یک خودروی 206 بعلت برخورد با سواری پژوی دیگر، گفت: کارشناسان پلیس علت این حادثه را راندگی در خلاف جهت مسیر بزرگراه اعلام کردند.

تصادف مرگبار پژو 206 در اتوبان خرازی | چند نفر کشته شدند ؟

سرهنگ رابعه جوانبخت در ابن خصوص اظهار داشت: شب گذشته در محور آزادگان به شمال قبل از خرازی یکدستگاه پژوی 206 به خاطر حرکت خلاف جهت با یک دستگاه خودروی پژو پارس برخورد کرد که طی آن راننده پژو 206 در دم فوت و 4 مصدوم با اورژانس منتقل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: ماجرا از این قرار بوده که راننده سواری 206 در این مقطع که محدوده پلیس راه و ورودی جاده چالوس است محدودیتی ایجاد می شود یک لاین در مسیر جنوب به شمال باز و مابقی خطوط مسدود بوده و راننده پژو 206 وقتی با این محدودیت و بار ترافیکی سنگین مواجه می شود، دور می زند و در لاین سوم اقدام به حرکت خطرناک خلاف جهت می کند.

وی افزود: طبیعی است که در همان لاین خودروها در حال حرکت هستند و در این لحظه یکدستگاه سواری پژوی دیگر که چهار مسافر نیز داشته و در مسیر جنوب به شمال در حال حرکت بوده با پژوی متخلف که در مسیر شمال به جنوب به صورت خلاف جهت در حال تردد بوده به صورت شاخ به شاخ برخورد نموده که راننده پژو 206 فوت کرده و سایر نفرات نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل می شوند.

وی گفت : برخی وقت ها رانندگان باید تاب آوری داشته و با یک صبر و حوصله خاصی رانندگی کنند و اگر اتفاقی و یا مسدودیت و محدودیتی مقابل آنان روی می دهد باید صبر داشته و همانند مابقی رانندگان منتظر برطرف شدن آن شده  و یا با استفاده از مسیرهای جایگزین و صحیح تردد نمایند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر قرار باشد با هر اتفاقی که مقابل خودرو می افتد راننده یک چنین واکنشی داشته باشد، روزانه ما شاهد هزاران تصادف خواهیم بود و جان رانندگان بخطر خواهد افتاد ، این راننده اصلا به فکر آن نبوده که مگر می شود مسیر بزرگراه را بصورت خلاف جهت تردد کرد ؟ اگر راننده ای در یک کوچه معمولی خلاف حهت حرکت کند با دو سه خودرو برخورد می کند.

سرهنگ جوانبخت گفت: راننده ای که  در یک معبر بزرگراهی در آن ساعت شب و با آن سرعت های بالا یک چنین تصمیمی میگیرد واقعا باید دید که به چه چیزی فکر می کرده و به این نتیجه رسیده است که بخواهد واقعا اینچنین تصمیمی بگیرد؟

وی بیان داشت: رانندگان باید در حین رانندگی به این موضوع توجه داشته باشند که هر لحظه امکان دارد که یک حادثه و اتفاق غیر منتظره ای روی دهد و شما باید آمادگی ذهنی و توانایی رویارویی با آن را داشته باشید که یکی از این اتفاقات می تواند حضور در یک گره ترافیکی عبور از ،کنار یک تصادف و یا هر مورد دیگری باشد و باید رانندگان یاد بگیرند که باید تصمیم درست را طبق مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی بگیرند و نه اینکه به یکباره تصمیماتی اینچنینی و حرکت در مسیر خلاف جهت آنهم در بزرگراه بگیرند که پشت آن هیچ تفکری نیست و نتیجه آن این است که این راننده جان خود را از دست داد و خانواده دیگر وجود این فرد را نخواهد دید و یک عمر خود را از حضور خود محروم کرده است.

وی از رانندگان خواست در حین ترددهای خود و قبل از هرگونه تصمیم گیری، اولا فکر کرده و دوم اینکه فکر خود را بر اساس اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی اجراو  انجام دهند و هیچگاه به صورت یکباره و عجله ای تصمیم گیری نکنند تا شاهد اینگونه حوادث در سطح معابر نباشیم./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.