کد خبر : 44416 / /
/

مامورهای قلابی شهرستان ری لو رفتند | چگونه مامورنماها را تشخیص دهیم؟

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری دو سارق که با استفاده از تجهیزات نظامی و در پوشش مامور، اقدام به اخاذی از مردم کرده بودند، خبرداد.

مامورهای قلابی شهرستان ری لو رفتند | چگونه مامورنماها را تشخیص دهیم؟

سرهنگ محمدقاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال دریافت گزارش‌هایی از چندین مورد اخاذی از شهروندان از سوی دو فرد سودجو در پوشش مامور، رسیدگی به موضوع  در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۰ کهریزک قرار گرفت و آنان در جریان تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که این افراد با یک دستگاه خودرو ساینا در محدوده کهریزک تردد کرده و سوژه‌های خود را شناسایی می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان ری با بررسی اظهارات مالباختگان و به‌دست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، تحقیقات میدانی خود را ادامه داده و سرانجام با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی متهمان را درحال اخاذی از شهروندان مشاهده کرده و بلافاصله نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند. همچنین خودروی ساینا متعلق به متهمان نیز توقیف شد.

طرهانی با اشاره به انتقال دو متهم به مقر انتظامی گفت:‌ ماموران در بازرسی از متهمان تعدادی کارت شناسایی و حکم جعلی، گاز اشک آور، سه دستگاه تلفن همراه هوشمند، دو عدد شوکر برقی، دستبند، قاب بیسیم، یک قبضه سلاح سرد  و مقداری وجه نقد اخاذی شده از مردم را کشف و ضبط کردند.  

فرمانده انتظامی شهرستان ری  با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به چهار فقره اخاذی از شهروندان در پوشش مامور اعتراف کردند. در ادامه نیز برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. البته تحقیقات در این خصوص و به منظور کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی در حال انجام است.

وی در ادامه توصیه‌هایی را برای شناسایی ماموران قلابی و پیشگیری از اخاذی مامورنماها به مردم ارائه کرد و گفت:  شگرد مامورنماها این است که به افرادی که از قبل مورد شناسایی قرارداده‌اند، اتهاماتی مانند حمل موادمخدر یا تخلفات صنفی را وارد کرده و از این طریق موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می‌کنند.

به گفته طرهانی عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.