کد خبر : 39137 / /
/

قیمت سکه ۴۰۰ هزار تومانی ریزش کرد | قیمت سکه و طلا امروز ۷ خرداد

قیمت سکه و طلا امروز نیز نسبت به دیروز با افت نزدیک به ۴۰۰ هزار تومانی همراه است و به کانال ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت سکه ۴۰۰ هزار تومانی ریزش کرد  | قیمت سکه و طلا امروز ۷ خرداد

 قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۷ خرداد سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به هفته پیش کاهش یک میلیون تومانی را نشان می‌دهد و حباب این سکه روی رقم ۷ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۹۷۵ دلار و۶۵ سنت است.

مهر

 

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۳۰.۶۰۰.۰۰۰ ۶.۹۰۶.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۷.۱۸۹.۰۰۰ ۳.۵۱۵.۰۰۰
نیم سکه ۱۶.۶۰۰.۰۰۰ ۴.۷۶۳.۰۰۰
ربع سکه ۱۱.۱۰۰.۰۰۰ ۵.۱۷۹.۰۰۰
سکه گرمی ۶.۶۶۰.۰۰۰ ۳.۶۸۴.۰۰۰
طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۲.۴۹۴.۷۰۰
۲۴ عیار ۳.۳۲۳.۲۰۰
طلای دست دوم ۲.۴۶۱.۴۰۰
مثقال طلا ۱۰.۸۰۱.۰۰۰
انس طلا ۱۹۴۵ دلار و ۷۵ سنت

خوش بینی قیمت طلا و سکه به گشایش‌های بین المللی/ سفر سلطان عمان رفتار بازار را تعدیل می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه در سه روز ابتدایی هفته گذشته روند افزایشی داشت. دلیل این صعود پایان پیش‌فروش خودرو، افزایش قیمت دلار و متعاقب آن رشد قیمت در بازار فلز زرد بود. در ادامه هفته قبل اما، روند قیمت کمی تعدیل شد، با این حال طی دو روز پایانی، بازار با یک خبر سیاسی افت قابل توجهی داشت. خبر سفر قریب‌الوقوع پادشاه عمان به تهران، باعث ریزش قیمت در بازارهای مالی شد.

این خبر از آن حیث برای بازارها اهمیت دارد که تحلیلگران سیاسی امیدوارند این دیدار روابط ایران و مصر را بهبود بخشد. از سوی دیگر احتمال ضعیفی نیز وجود دارد که سلطان عمان حامل خبرهایی خوش برای تهران، در خصوص توافقات برجام باشد.

سیگنال‌های مساعد سیاسی همواره روند قیمت در بازارهای مالی را با نزول همراه می‌کند. از همین رو به اعتقاد معامله‌گران بازار ارز، نتیجه این نشست چه روند مثبت در جهت مذاکرات برجام باشد و چه بهبود روابط میان ایران و مصر،‌ هر توافقی می‌تواند بازارهای مالی را با روند کاهشی یا ثبات همراه سازد.

دست‌کم این احتمال وجود دارد که تا پیش از مشخص‌نشدن نتیجه این نشست سیاسی در تهران، قیمت‌ طلا و سکه روند کاهشی داشته باشد. هر چند کارشناسان اقتصادی همواره بر ذات افزایشی قیمت‌ در بازارهای مالی به جهت عدم تغییر مولفه‌های اقتصادی تاکید کرده‌اند. اصلی‌ترین عاملی که به اعتقاد آنها روند قیمت‌ را بر مدار افزایش قرار می‌دهد، تورم است که رو به بالاست و چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

تغییر کانال سکه امامی، بهار و نیم‌سکه

قیمت در بازار طلا و سکه در آخرین معاملات هفته گذشته در تمام قطعات کاهشی بود. روز پنجشنبه چهارم خرداد‌ماه قیمت سکه امامی با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت در کانال ۳۱ میلیون تومانی معامله شد. این قطعه نهایتا با قیمت ۳۱ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان بسته شد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار ۲۰۹ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه کانال ۱۷ میلیون تومانی را از دست داد و با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شد.

ربع‌ سکه نیز ۱۳۵ هزار تومان ارزان و با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۰۰  هزار تومان معامله شد. روز پنجشنبه سکه گرمی در میان قطعات سکه کمترین کاهش قیمت را داشت و با رقم ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان مبادله شد.

بازگشت مثقال طلا به کانال ۱۰ میلیون تومانی  

روز پنجشنبه قیمت طلا بار دیگر به کانال ۱۰ میلیون تومانی برگشت. هر مثقال طلا با کاهش ۴۴ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۹ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۵۲۷ هزارتومان معامله شد. طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۹۳ هزار تومان معامله شد.

در آخرین معاملات هفته گذشته حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. بیشترین مقدار کاهش مربوط به سکه امامی با ۴۵۷ هزار تومان افت قیمت حباب بود. حباب سکه بهار نیز ۱۶۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

چرا مسیر قیمت طلا و سکه از دلار جدا شد؟

اگرچه قیمت دلار امروز ششم خرداد ماه کمی افزایشی بود و به آستانه کانال ۵۲ هزار تومان رسید اما روند قیمت طلا و سکه عکس دلار بود و بازار کمی پا عقب گذاشت. ماجرا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز در ساعاتی از روز به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید اما مجددا وارد کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

قیمت سکه ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود . قیمت سکه بهار آزادی ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار هزار تومان بود. قیمت نیم سکه با افت ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با قیمت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بود.

این گزارش نشان می‌دهد طلا و سکه امروز کاهش دسته جمعی داشته است آن هم در حالی که قیمت دلار کمی افزایش را تجربه کرده بود.

البته طلای جهانی در چند روز گذشته در پایین‌ترین حد قیمتی قرار گرفته است و برخی می‌گویند علت کاهش قیمت طلا همین مساله است و با کاهش قیمت طلا، سکه هم از آن تبعیت کرده و کاهش اندکی را ثبت کرده است.

اما به نظر می‌رسد که جو بازار طلا و سکه هم مانند بازار دلار باشد. یعنی معامله‌گران فعلا معاملات خود را متوقف کرده‌اند تا سفر سلطان عمان انجام شود و پس از آن خط بازار مشخص شود. پس از این مساله احتمالا مشخص می‌شود که قیمت دلار به چه سمتی می‌رود و طلا و سکه هم خود را با این نوسانات همراهی می‌کنند.

یکی از موضوعاتی که کارشناسان به آن اشاره می‌کنند این است که روند کلی قیمت طلا و سکه چیست؟ نمی‌توان درباره روند بازار داخلی صحبت قطعی کرد چون این روند وابسته به نرخ دلار است و قیمت دلار در اقتصاد ایران بر اساس شاخص‌های اقتصادی و موضوعات سیاسی مشخص می‌شود.

اما کارشناسان درباره روند جهانی قیمت طلا پیش‌بینی‌های مثبتی دارند و معتقدند که قیمت‌ طلا در سال ۲۰۲۳ رشد مناسبی خواهد داشت. اما بازدهی آن به میزان سال گذشته نیست.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.