کد خبر : 43948 / /
/

وام فوری | وام فوری یکروزه | وام فوری بدون ضامن

خبر مهم اول هفته برای متقاضیان وام فوری | ثبت نام وام فوری ۲۰ میلیونی دولت برای این متقاضیان + لینک ثبت نام

میزان وام شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز شاغل به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعیین شد. دانشجویان واجد شرایط می توانند از این وام ها استفاده کنند.

خبر مهم اول هفته برای متقاضیان وام فوری | ثبت نام وام فوری  ۲۰ میلیونی دولت برای  این متقاضیان + لینک ثبت نام

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

وام فوری

دانشجویانی که در آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش و آزمون‌های مورد تأیید وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در همه مقاطع پذیرفته شده یا می‌شوند و برای تحصیل موظف به پرداخت شهریه هستند، می‌توانند از وام شهریه استفاده کنند.​

ضمن اینکه ثبت نام در حداقل تعداد واحدهای مورد لزوم طبق مقررات آموزشی (به عنوان دانشجوی تمام وقت) از جمله شروط آموزشی وام گیرندگان است. دانشجو صرفاً در سنوات مجاز به تحصیل می‌تواند درخواست وام کند.

سنوات وام قابل اعطا به دانشجو به تناسب شهریه و هزینه‌های هر مقطع تحصیلی به شرح جدول زیر است:

مبالغ وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲

ردیف مقطع تحصیلی مبلغ وام شهریه تعداد نوبت اعطای وام میزان وام در هر نوبت
۱ کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۸۰ میلیون ریال (۸ میلیون تومان) اعطای وام در چهار نوبت هر نوبت حداکثر ۲۰ میلیون ریال (۲ میلیون تومان)
۲ کارشناسی پیوسته ۱۶۰ میلیون ریال (۱۶ میلیون تومان) اعطای وام در هشت نوبت هر نوبت حداکثر ۳۲ میلیون ریال (۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان)
۳ کارشناسی ارشد ناپیوسته ۲۴۰ میلیون ریال (۲۴ میلیون تومان) اعطای وام در چهار نوبت هر نوبت حداکثر ۶۰ میلیون ریال (۶ میلیون تومان)
۴ دکتری ۴۰۰ میلیون ریال (۴۰ میلیون تومان) اعطای وام در هشت نوبت هر نوبت حداکثر ۸۰ میلیون ریال (۸ میلیون تومان)
۵ دانشجویان تخصصی دولتی (آزاد) ۴۸۰ میلیون ریال (۴۸ میلیون تومان) اعطای وام در شش نوبت هر نوبت حداکثر ۸۰ میلیون ریال (۸ میلیون تومان)

دانشجویان باید توجه داشته باشند که وام مصوب به حسابی که آموزش دانشگاه بابت شهریه دانشجو کتباً اعلام می‌کند، واریز می‌شود.

از سرانه وام شهریه میزان ۴ درصد کارمزد کسر می‌شود.

بازپرداخت تسهیلات اعطایی، تابع ضوابط اعلامی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بوده و دانشجو موظف است که زمانبندی بازپرداخت تسهیلات وام شهریه را رعایت کند.

دانشجویان انتقالی در صورت تسویه کارمزد تسهیلات دریافتی مجاز به دریافت وام شهریه در دانشگاه مقصد هستند.

پرداخت وام با ارائه درخواست دانشجو در فرم مخصوص و پس از تأیید آموزش و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی محل تحصیل از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

دستورالعمل وام شهریه از نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ لازم الاجرا است.

ضمن اینکه دانشجویان باید توجه داشته باشند که تعهدنامه نسخه جدید مخصوص بازپرداخت تسهیلات دریافتی از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت را باید تکمیل و در یکی از دفاتر رسمی تنظیم و به ثبت برسانند.

شرایط وام فوری ۲۰۰ میلیونی با بهره ۱۲ درصد 

بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش تاکنون در قالب «شیلات کارت» در راستای تأمین نهاده‌های اولیه آبزی پروران از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رجبعلی قربان‌زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در راستای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، طرح شیلات کارت برای تأمین سرمایه در گردش به منظور تأمین نهاده‌های اولیه همچون بچه ماهی و خوراک آبزیان برای متقاضیان به اجرا درآمده که سقف آن ۲۰۰ میلیون تومان و با بهره ۱۲ درصد است.

رجبعلی قربان‌زاده افزود: از مجموع تولیدکنندگان آبزی که برای دریافت تسهیلات شیلات کارت در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون ۱۶۹۴ متقاضی با رقم ۲۲۱ میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند که از این تعداد ۳۱۹ مورد از بانک کشاورزی، اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

وی تأیید کرد: در حال حاضر در استان‌های مازندران حدود ۱۴ میلیارد تومان، خراسان رضوی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، استان اصفهان دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و لرستان بیش از یک میلیارد به تولیدکنندگان آبزیان در قالب شیلات کارت، تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده است.

شرط عجیب برای وام ۵۰ میلیون تومانی

وی در پاسخ به این سوال که در این دو سال چقدر شغل ایجاد کردید، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت ایجاد شغل بوده، یکی اینکه رشد اقتصادی را ایجاد کنیم و یکی هم به طور خاص مشکل کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را حل کنیم، بیش از ۵ هزار مجموعه نیمه فعال و غیرفعال و مشکل‌دار، در این دو سال فعال شده است، آن بخشی که دولت می‌تواند کمک کند دولت وارد شده و حمایت کرده است. مثلاً ما امسال توانستیم تمام کاغذ کتاب‌های مورد نیاز کتاب‌های درسی را برای اولین بار از داخل تأمین کنیم. همچنین نرخ بیکاری ما که دو رقمی بوده در این دو سال یک رقمی شده و به ۹ درصد رسید. در این دو سال از حدود ۷۶۰ هزار تا بالای یک میلیون شغل در سال ایجاد شده است.

سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به اینکه ما دوگانگی بین بخش خصوصی و دولت نداریم، اظهار کرد: ما چهار میلیون شغل نیاز داریم، دولت در این راستا دو اقدام کلان انجام داد، یکی اینکه فعالیت کسب و کارها را سهل‌تر کرد و درگاه مجوزها فعال شد، اینکه ۹۷ درصد مجوزها از طریق سامانه اعطا می‌شود یک جهش اساسی در حوزه کسب و کارهای بخش خصوصی است، در این مسیر هم حمایت‌گری هایی گذاشت تا این امر با سهولت بیشتری انجام شود. در سال ۱۴۰۱ تسهیلات بانکی را ۴۵ درصد افزایش داد که از این میزان ۸۴ درصدش هدایت نقدینگی به سمت توسعه کسب و کارها رفت.

بهادری جهرمی با اذعان به اینکه نظام بانکی ما نظام بانکی سالم و بدون ایرادی نیست، گفت: خیلی از بانک‌های ما زیان‌ده هستند، خلق نقدینگی و هدایت به سمت بخش مولد ندارند، دولت برای همه اینها برنامه دارد، اغلب بانک‌های دولتی ما زیان‌ده بودند، اما با جلوگیری از ریخت و پاش‌ها، بدهی‌های بزرگ دولت به بانک‌ها را تسویه کردیم در حال حاضر جز بانک سپه همه از زیان‌دهی خارج شدند، همچنین بانک مرکزی برای ناترازی بانک‌ها که موجب خلق پول می‌شد برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: همه بانک‌ها ماه به ماه ارزیابی می‌شوند و متناسب با آن اجازه داده می‌شود تسهیلات برای ماه بعد بدهد، یعنی طراحی صورت گرفت که بانک بتواند به سمت اقدامات مولد حرکت کند و اگر به سمت اقدامات ناسالم برود خودش محدودیت بیشتری خواهد داشت، به همین شکل در حوزه‌های مختلف بانک مرکزی برنامه‌های مختلفی برای سالم‌سازی بانک‌ها دارد. اصلاح ناترازی شبکه بانکی جز اصلاحات ناترازی است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه وام‌های خرد زیر ۱۰۰ میلیون نیاز به ضامن ندارد، گفت: اگر برای چنین وام‌های بانک‌ها ضامن خواستند، مشکل را به معاونت نظارت بانک مرکزی گزارش دهید، اگر وام قانونا به شما تعلق می‌گیرد و در نحوه پرداخت سخت‌گیری می‌کنند حتماً باید به بانک مرکزی گزارش کنید.

سخنگوی دولت در خصوص مشکلات حوزه مسکن نیز توضیح داد: ما در حال حاضر به حدود چهار میلیون مسکن نیاز داریم که از این میان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسکن تأمین زمین شده، که قرار است در همین دولت تحویل داده شود. همچنین در همین هفته دولت ۱۰۰ هزار واحد تحویل داده می‌شود. ۴۵۰ هزار واحد نیز در دست سازنده است.

وی ادامه داد: چون دولت می‌داند موضوع مسکن موضوع مهمی است، دو کار ساختاری جدی کرده یکی اینکه کمیسیون ویژه مسکن در دولت راه‌اندازی کردیم که هفتگی جلسه دارند و در مورد نهضت ملی مسکن تصمیم‌گیری کرده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. دیگر اینکه برای کوتاه مدت نظام پرداخت اتحادیه‌های املاک را اصلاح و اتحادیه‌های مسکن را ساماندهی کردیم، همچنین سامانه‌ای فعال کردیم تا موجر و مستأجر قرارداد خود را در آنجا ثبت کنند. این اقداماتی است که دولت برای کوتاه مدت در حوزه مسکن انجام داد تا مشکل اجاره‌نشینان نیز تا زمانی که مشکل اساسی در حوزه ساخت مسکن رفع شود، به صورت مقطعی کاهش پیدا کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.