کد خبر : 41760 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

یارانه جدید دولت برای مترو سواران | یارانه اعتباری 300 هزارتومانی برای این افراد

مبلغ اعتبار کارت بلیت‌های تخفیف‌دار اقشار خاص ۳۰۰ هزار تومان است و شامل کارت بلیت سالمندان (کارت بلیت منزلت)، دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار خاص شامل ایثارگران و خانواده آنها، معلولان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شهر تهران می‌شود.

یارانه جدید دولت برای مترو سواران | یارانه اعتباری 300 هزارتومانی برای این افراد

یارانه جدید در دولت رئیسی برای  دهک های یک تا نه درآمدی واریز شد یارانه جدید به خانوار های سه دهک پایین درآمدی هر نفر  400 هزار تومان و بقیه خانوار ها هر نفر 300 هزار تومان واریز می شود یارانه جدید دستمزد  به فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال هستند. به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند. پرداخت می شود یارانه جدید قرار است به صورت کالایی از آذرماه  پرداخت شود در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم

یارانه جدید

مسعود درستی با بیان اینکه طولانی‌شدن زمان انتظار افراد برای دریافت کارت بلیت موجب ایجاد نارضایتی در بین شهروندان شده است، گفت: صدور این کارت‌ها تا پیش از این توسط پیمانکار فروش بلیت انجام می‌شد که به منظور تسریع در روند صدور و افزایش رفاه حال اقشار خاص، ضمن هماهنگی با کمیته هماهنگی و نظارت بلیت الکترونیک شهر تهران، تصمیم گرفته شد تا این کار در شرکت بهره‌برداری متروی تهران انجام شود

وی تصریح کرد: با مهیا کردن شرایط سخت‌افزاری از روز شنبه صدور کارت بلیت اقشار خاص را آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد دراسرع‌ وقت نسبت به اطلاع‌رسانی و تحویل کارت بلیت‌ها اقدام کنیم.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مبلغ اعتبار کارت بلیت‌های تخفیف‌دار اقشار خاص ۳۰۰ هزار تومان است و شامل کارت بلیت سالمندان (کارت بلیت منزلت)، دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار خاص شامل ایثارگران و خانواده آنها، معلولان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شهر تهران می‌شود./ ایسنا

یارانه جدید

تصمیم دولت برای پرداخت یارانه جدید برای محرم

رییس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به سهمیه اقلام تنظیم بازار ویژه هیات‌های مذهبی گفت: ۶ هزار تن برنج و ۲ هزار تن شکر و ۸۷۰ تن گوشت قرمز بین هیات‌های مذهبی تهران توزیع می‌شود.

«جبرئیل برادری» درباره تخصیص سهمیه تنظیم بازار اقلام و کالاهای ضروری ویژه محرم برای هیات‌های مذهبی افزود: کالاهای هیات‌های مذهبی شامل برنج، گوشت قرمز و شکر می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: این اقلام به هیات‌های مذهبی با معرفی‌نامه سازمان تبلیغات و امور مساجد جهت اقامه عزای سید الشهدا (ع) عرضه می‌شود.

برادری تصریح کرد: این اقلام شامل ۸۷۰ تن گوشت قرمز، ۶ هزار تن برنج و ۲ هزار تن شکر است.

وی با اشاره به نحوه توزیع این محصولات بین هیات‌های مذهبی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور توزیع مناسب و بهینه این اقلام مقرر شده، توزیع این کالاها با معرفی نامه امور مساجد و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: هیات‌های مذهبی می‌توانند با در دست داشتن معرفی نامه به سردخانه‌های تهرانپارس و هشتم شهریور برای دریافت گوشت قرمز منجمد و مباشرین سازمان تبلیغات برای دریافت برنج و شکر مراجعه کنند.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توزیع این اقلام تا آخر ماه صفر ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با این توزیع مناسب آن در راستای رفع نیاز هیات‌های مذهبی و برپایی مجالس سیدالشهدا (ع) قدمی برداشته باشیم.

وی یادآور شد: رمز ماندگاری اسلام محرم و صفر است و همه ما وظیفه داریم در حد توان و امکان خود نسبت به برگزاری مجالس سیدالشهدا (ع) کمک و یاری به هیات‌های مذهبی داشته باشیم.

فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به خطرناک بودن پدیده سالمندی در ایران، اظهار کرد: تا سال ۲۰۳۰، حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور ما سالمند خواهند بود و متأسفانه این همان انفجار سالمندی است که می‌طلبد تا برنامه‌ریزی درستی را طراحی کنیم.

وی افزود: براساس آخرین آمار‌ها، ۲۹۹ مرکز نگهداری از سالمندان در کشور داریم که ۱۵هزار سالمند در آن‌ها نگهداری می‌شوند. همین تعداد نیز مرکز روزانه داریم که این طیف از جامعه به طور روزانه در آن‌ها رفت و آمد دارند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ما در سازمان بهزیستی به دنبال داشتن مرکز تجمیعی سالمندان نیستیم، عنوان کرد: معتقدیم باید به سمت نگهداری سالمندان در خانه‌ها حرکت و یارانه‌ای که به مراکز شبانه و روزانه تحت پوشش این سازمان پرداخت می‌کنیم را به خانواده‌ها اهدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آمار خانه‌های سالمندی، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۹۱ خانه سالمندی داریم که موضوع سالمندان را پیگیری می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: ما در تلاشیم تا سالمندان نیازمند به خدمت در کنار خانواده‌های خود باشند و در داخل همان فضای خانواده از آن‌ها نگهداری شوند و یارانه مراکز را به خانه‌ها بدهیم.

وی یادآور شد: این فرآیند مستلزم ایجاد آیین‌نامه‌های خاص و برنامه‌ریزی برای دریافت بودجه است، پیشنهادات خود را به صورت لایحه به هیأت دولت ارسال می‌کنیم و پس از آن در مجلس مصوب خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: یکی از موضوعات پیگیری شده این است که ما دستور العمل‌ها را بازبینی می‌کنیم، از این رو معلولانی که شدید و خیلی شدید که ۹۳درصد از آن‌ها در میان خانواده زندگی می‌کنند برنامه‌ریزی می‌کنیم و یکی از آن برنامه‌ها آن پرداخت حق پرستاری خانواده محور است.

وی یادآور شد: تا ماه آینده تمام دهک‌های ۱ پشت نوبت حق پرستاری را تحت پوشش قرار خواهیم داد./ فارس

یارانه جدید

پرداخت یارانه جدید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برای این افراد

وزیر کار گفت: طرح کالا‌برگ الکترونیکی در حال اجراست و برخی تغییرات حسب دستور مخبر را خواهیم داشت که در مرحله کارشناسی است و بعد از کار کارشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد. استقبال مورد نظر ما هنوز از کالا‌برگ انجام نشده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پویش «به عشق علی» به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

حبیب‌الله آسوده با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۴۶۸ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار حامی در سراسر کشور، حمایت مادی و معنوی از فرزندان یتیم و محسنین را متعهد شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: سرانه ماهانه دریافتی ایتام از محل کمک‌های مردمی حدود ۸۵۰ هزار تومان است.

آسوده خاطرنشان کرد: همچنین سرانه دریافتی فرزندان محسنین به ۴۵۰ هزار تومان در ماه رسیده است که با به دنبال افزایش این کمک‌ها از طریق جذب حامیان جدید هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های خانوار، معتقدیم سرانه دریافتی هر فرزند یتیم و محسنین باید حداقل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.