کد خبر : 40769 / /
/

قیمت خودرو | قیمت خودرو در سال 1402

اوضاع بازار خودرو 14 تیر 1402 | تغییرات قیمت خودرو | ریزش 90 میلیونی خودروی مونتاژی دیگر!

قیمت خودرو امروز 14 تیر ماه 1402 یکی دیگر از روزهای آرام و بی‌تلاطم خود را سپری کرده و در اغلب خودروها، ثبات یا نوسان بسیار اندک مشاهده می‌شود.

اوضاع بازار خودرو 14 تیر 1402 | تغییرات قیمت خودرو | ریزش 90 میلیونی خودروی مونتاژی دیگر!

قیمت خودرو | قیمت خودرو روز شنبه14 تیر 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرودر لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است. قیمت خودرواز ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت.با واردات خودرو خریداران امیدوار به کاهش  قیمت خودروهای بازار هستند

قیمت خودرو امروز 14 تیر ماه 1402 یکی دیگر از روزهای آرام و بی‌تلاطم خود را سپری کرده و در اغلب خودروها، ثبات یا نوسان بسیار اندک مشاهده می‌شود.

وضعیت قیمت خودرو امروز 14 تیر ماه 1402، اکثراً ثابت و بدون تغییر است. اما در این میان، محصولاتی به‌چشم می‌خورد که کاهش و یا افزایش اندکی تجربه کرده‌اند.

به‌دلیل بالا و پایین‌های بسیار کم نرخ آزاد ارز در محدوده 49 الی 50 هزار تومان، بازار خودرو نیز همانند دیگر بازارهای داخلی متاثر از نرخ ارز، نوسانات بسیار ریزی را در همان محدوده تجربه کرد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز با تغییراتی همراه بود.

44

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

محصولات شرکت سایپا، به‌جز در موارد بسیار اندکی تغییر آن‌چنانی تجربه نکرد اما محصولات ایران خودرو در اغلب موارد، کاهش حدودی داشتند.

پراید 131 و پراید 111 بدون کوچک‌ترین تغییر در همان نرخ‌های قیمتی ثابت ماند. این دو خودروی اقتصادی سایپا به ترتیب با 325 و 340 میلیون تومان خرید و فروش شد.

خودروی شاهین، رکورد دار کاهش قیمت میان محصولات سایپا بود که قیمت آن حدود سه میلیون تومان در یک روز پایین آمد. به‌این ترتیب شاهین سایپا با قیمت 581 میلیون تومان معامله شد.

پژو 206 تیپ 3 پانوراما که روز گذشته به نرخ 570 میلیون تومان معامله می‌شد، امروز با 10 میلیون تومان کاهش به 560 میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک به‌عنوان سدان لوکس ایران خودرو نیز توانست با سه میلیون تومان کاهش، به مبلغ 819 میلیون تومان معامله شود.

45

قیمت خودروهای مونتاژی

اما بازار خودروهای مونتاژی به‌صورت یک‌دست کاهشی و یا باثبات بود و افزایش قیمتی به‌چشم نمی‌خورد.

جک J4 کرمان موتور به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی مونتاژی بازار، توانست با 9 میلیون تومان کاهش به قیمت 790 میلیون تومان برسد و به این ترتیب، یک قدم دیگر از کانال 800 میلیونی دورتر شود.

تیگو 8 پرومکس، از کراس‌اوورهای لوکس و گران قیمت مدیران خودرو بوده که با 40 میلیون تومان کاهش در یک روز گذشته، با نرخ دو میلیارد و 440 میلیون تومان خرید و فروش شد.

لاماری ایما نیز که یکی از زیباترین طراحی‌ها در میان خودروهای مونتاژی را دارد، از کانال دو میلیارد و 100 میلیون تومانی، یک قدم دیگر عقب‌نشینی کرده و به مبلغ دو میلیارد و 45 میلیون تومان معامله شد.

تیگارد X35، رکورددار ریزش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی بوده که با 90 میلیون تومان کاهش در یک روز (حدود 7 درصد) به نرخ یک میلیارد و 240 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به اینکه دو روز آینده (پنج‌شنبه و جمعه) جزو روزهای کاری بازار به‌حساب نمی‌آید، انتظار تغییر قیمت برای دو روز آینده اشتباه است.

اما به‌طور کلی نبود خریدار در بازار، قیمت‌ خودرو را شدیداً تحت تاثیر خود قرار داده و باوجود کاهش‌های نسبتاً شدید و عجیب و غریب، متقاضیان خودرو را برای خرید ترغیب نمی‌کند. در وضعیت فعلی، بیشترین چیزی که می‌تواند روی تقاضا اثر گذار باشد، تغییر چشم‌گیر نرخ ارز خواهد بود.

قیمت خودروهای رانا در بازار

قیمت خودروهای رانا در بازار ثابت بود رانا پلاس ۱۴۰۲ در بازار ۵۰۵ میلیون تومان است مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۹۰ میلیون تومان قیمت دارد رانا پلاس سقف شیشه ای مدل ۱۴۰۲ ۵۶۵ میلیون تومان مدل ۱۴۰۱ آن ۵۴۵ میلیون تومان و قیمت کارخانه ای این خوردو ۳۴۳ میلیون تومان است. همچنین رانا ای ال کارکرده مدل ۱۳۹۱ در بازار ۲۹۰ میلیون تومان آگهی شده است.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره قیمت روز خودروهای رانا به دست خواهید آورد.​

 
قیمت انواع خودرو رانا
برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
پلاس ۱۴۰۲ صفر  ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پلاس ۱۴۰۱  صفر  ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پلاس ۱۴۰۰  صفر ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پلاس ۱۴۰۲ صفر (نمایندگی) ۳۲۲,۲۳۵,۰۰۰
پلاس پانوراما ۱۴۰۲  صفر  ۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پلاس پانوراما ۱۴۰۱  صفر ۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پلاس پانوراما ۱۴۰۲ صفر(نمایندگی) ۳۴۳,۵۵۵,۰۰۰
EL ۱۳۹۱ ۱۸۰,۰۰۰  ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پلاس پانوراما ۱۴۰۲ ۴,۷۰۰  ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: باما

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.