کد خبر : 39285 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امامی | قیمت سکه در بازار آزاد

سقوط قیمت سکه بعد از اخبار سیاسی روز | سکه به کانال ۳۰ میلیونی برگشت

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و قیمت سکه طرح جدید ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

سقوط قیمت سکه بعد از اخبار سیاسی روز | سکه به کانال ۳۰ میلیونی برگشت

قیمت سکه امروز 10 خرداد1402اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد.امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد  تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و قیمت سکه طرح جدید ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد  تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید   ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم  ۲۷  میلیون و ۳۰۰ هزار
 نیم سکه بهار آزادی  ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار
 سکه یک گرمی   ۶ میلیون و ۵۰۰ هزرار
 اونس جهانی طلا  ۱۹۵۷
 طلای ۱۸ عیار   ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار

همشهری آنلاین

قیمت طلا و سکه امروز برخلاف روز گذشته کاهش داشت. این روند رفت و برگشتی قیمت در بازار طلایی، معامله‌گران را گیج‌ کرده‌ است. عده‌ای که دیروز فکر می‌کردند از بازار جا مانده‌اند امروز با احتیاط خرید و فروش می‌کردند.

قیمت سکه

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / بازی قیمت معامله‌گران را سرگردان کرد

به گزارش تجارت‌نیوز امروز قیمت دلار بر خلاف انس جهانی طلا، کاهش داشت و قیمت طلا و سکه بر مدار قیمت این اسکناس چرخید. دلار در پله‌های ابتدایی کانال ۵۱ هزار تومانی ایستاد و طلای جهانی در  محدوده ۱۹۵۶ دلاری نوسان دارد.

امروز افت قیمت دلار باعث شد قیمت سکه به کانال ۳۰ میلیون تومانی برگردد و طلا که شب گذشته با کانال ۱۱ میلیون تومانی فقط ۵۰ هزار تومان فاصله داشت حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. گفتنی است امروز انس جهانی طلا برخلاف روز گذشته با ۱۳ دلار افزایش قیمت با رقم ۱۹۵۶ دلار مبادله می‌شود.

هر چند که معامله‌گران بازار ارز کاهش محدود قیمت دلار را استراحت در روند صعودی می‌دانند اما فعلا سیگنال‌های بین‌المللی به نفع کاهشی‌های بازار ارز است و سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن نیز نشان از تلاش‌های سیاستگذار برای کنترل قیمت در بازارهای مالی را دارد.

معامله‌گرانی که دیروز با افزایش قیمت سکه از عقب‌ماندن نسبت به بازار بیم داشتند، امروز با احتیاط بیشتری معامله‌ کردند. این روند رفت و برگشتی قیمت سکه معامله‌گران را نسبت به خرید و فروش در بازار دچار تردید کرده است.

فعلا فعالان بازار طلا و سکه چشمشان به قیمت دلار است. دلار نیز در انتظار اخبار مساعد در حوزه سیاسی است تا سدی در مقابل افزایش شارپی این اسکناس باشد.

روند کاهشی بازار موقتی است

در همین راستا علی صادقین کارشناس اقتصادی با اشاره به روند نسبتا با ثبات قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «معتقدم در ماه‌های آینده انس‌ جهانی طلا روند صعودی خواهد داشت اما با توجه به شرایط آرامی که در بازار ارز در داخل کشور داریم و همچنین ورود پولی که در بورس وجود دارد بازار طلا نوسان نسبتا آرام و اندکی در کانال فعلی خواهد داشت.»

وی افزود: «با وجود ثبات در بازار دلار، طلا و سکه اما روند کاهشی قیمت در بازار داخلی موقتی است. درباره طلای جهانی نیز باید گفت تا پایان سال میلادی نیز می‌توان پیش‌بینی کرد انس محدوده ۲۰۰۰ دلاری خود را به دست بیاورد و حفظ کند و شکست این محدوده برای طلای جهانی موقتی است.»

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «روند بازار دلار و به دنبال آن طلا در ماه‌های آینده به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جاری در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بستگی دارد و روند بازارها بعد از خرداد نیز به جلسه شورای حکام وابسته است.»

بازگشت سکه به کانال ۳۰ میلیونی

امروز سه‌شنبه ۹ خرداد‌ماه قیمت سکه امامی حدود ۲۸۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه دیروز به کانال ۳۱ میلیون تومانی ورود کرد و امروز مسیر رفته را برگشت. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با رقم ۱۰ میلیون و ۷۳۸ تومان معامله می‌شود. قیمت سکه بهار امروز  ۲۰۵  هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر یک ۱۰۰ هزار تومان ارزان شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شدند. همچنین  سکه گرمی امروز کاهش قیمت محدود ۲۰ هزار تومانی داشت و با ۶ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان مبادله شد.

طلا از کانال ۱۱ میلیونی فاصله گرفت

امروز هر مثقال طلا کاهش ۱۶۰ هزار تومانی داشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۳۶ هزارتومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۴۹۱ هزار تومان معامله شد. امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۵۸ هزار تومان معامله شد.

در روز جاری روند کاهشی حباب سکه نوسان بالایی داشت. در لحظه نگارش این گزارش حباب سکه امامی با ۳۰۲ هزار تومان کاهش هفت میلیون تومانی شد. حباب سکه بهار ۳۲۰ هزار تومان ریخت و بیشترین مقدار کاهش حباب را در میان قطعات سکه داشت.

قیمت طلا و سکه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / معاملات طلا کم‌رمق شد

از ابتدای هفته جاری قیمت طلا و سکه یک روز در میان، روند الاکلنگی داشته است. این رفت و برگشت قیمت، معامله‌گران را سردرگم کرده و هر گونه خرید و فروش در بازار را کم‌رمق کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه برخلاف روز دوشنبه کاهش داشت. این روند رفت و برگشتی قیمت در بازار طلایی، معامله‌گران را گیج‌ کرده‌ است. عده‌ای که در روز دوشنبه گمان می‌کردند از بازار جا مانده‌اند بار دیگر دست از معامله‌ کشیدند و محتاط شدند.

در روز گذشته قیمت طلا که روز دوشنبه با کانال ۱۱ میلیون تومانی فاصله اندکی داشت از این محدوده دور شد و سکه نیز به کانال ۳۰ میلیونی برگشت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند روند کاهشی قیمت در بازار طلا و سکه موقتی است. آنها می‌گویند روند بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جاری در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بستگی دارد و روند بازارها بعد از خرداد نیز به جلسه شورای حکام وابسته است.

کاهش قیمت سکه در تمام قطعات

دیروز سه‌شنبه ۹ خرداد‌ماه قیمت سکه امامی حدود ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه دیروز به کانال ۳۱ میلیون تومانی ورود کرد و مسیر رفته را برگشت. این قطعه با رقم ۳۰ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار دیروز  ۳۸۹  هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز قبل نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر یک ۱۰۰ هزار تومان ارزان شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شدند. همچنین  سکه گرمی دیروز کاهش قیمت محدود ۲۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان مبادله شد.

بازگشت حباب قطعات سکه به کانال‌های پایین‌تر

روز گذشته هر مثقال طلا کاهش ۱۳۶ هزار تومانی داشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۳۱ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۶۳ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته روند کاهشی حباب سکه نوسان بالایی داشت. در نهایت حباب سکه امامی با ۳۸۱ هزار تومان کاهش حباب به کانال ۶ میلیون تومانی ورود کرد. حباب سکه بهار ۴۰۷ هزار تومان ریخت و بیشترین مقدار کاهش حباب را در میان قطعات سکه داشت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.