کد خبر : 39254 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جاماندگان| ارزش سهام عدالت

شروع ثبت نام جدید سهام عدالت | چه افرادی سهام عدالت می گیرند؟

وزارت اقتصاد اعلام کرد: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور دریافت سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ تا ساعت ۱۴ روز شنبه (۶ خرداد ماه) ۴۳۶ هزار و ۵۵۰ نفر بوده است.

شروع ثبت نام جدید سهام عدالت | چه افرادی سهام عدالت می گیرند؟

 درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان سهام عدالت ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید. آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در ادامه ببینید.

از ابتدای اردیبهشت ماه ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ برای دریافت سهام نوزادان در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شده است و طبق آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه جوانی جمعیت تا ساعت ۱۴ روز گذشته ( شنبه ۶ خرداد ماه) ۴۳۶ هزار و ۵۵۰ نفر بوده است.

واگذاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای متولدین ۱۴۰۱ در حال انجام است و با توجه به اینکه سود این اوراق نیز به حساب واریز خواهد شد، انتظار می‌رود با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان ۲۴ سالگی، مشمولان با سرمایه اولیه مطلوبی در بازار بورس به فعالیت خود ادامه دهند.

لازم به یادآوری است که بودجه اختصاص داده شده در بند (ر) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به این منظور در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال گذشته، به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۴۰۰ هزار والد تخصیص داده شده است.

متولدین نیز به شرح ماه تولد از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام توسط والدین فراخوان می‌شوند که در حال حاضر برای متولدین سه ماه نخست امکان ثبت‌نام وجود دارد و برای متولدین سه فصل دیگر به زودی جدول زمان‌بندی برای ثبت‌نام اعلام خواهد شد

ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از مهر ماه ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا بوده اما علت عدم اجرا برای متولدین ۱۴۰۰، آماده نشدن دستورالعمل اجرایی به دلیل پیچیده بودن فرآیند اجرا بوده است. در حال حاضر اعتبار لازم برای متولدین ۱۴۰۱ تخصیص داده شده و به محض تخصیص اعتبار برای متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲، فرآیند ثبت‌نام آنها نیز اعلام خواهد شد.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: پس از برگزاری مجامع شرکت‌های پذیرنده، سود سهام عدالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

عشقی افزود: قرار است تا آخر تیرماه این مجامع برگزار شود.

 سود مجامع بورسی احتمالاً از مرداد ماه واریز خواهد شد.

علیرضا دیانی در گفتگو با بازار، ضمن اشاره به شرایط سهام عدالت، تاکید کرد: ثبت نام سهام عدالت در دستور کار دولت قرار گرفته اما در این مرحله برای برخی جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی آن هم به صورت متمرکز در تهران انجام می شود.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم که با دفاتر خدماتی مراجعه نکنند چرا که هیچ ثبت نامی از مردم در سامانه ها صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان بیان داشت: بازماندگان همگی به صورت متمرکز در تهران ثبت نام می‌شوند و نه در دفاتر خدماتی شهرستان های استان سمنان؛ لذا مردم به این امر عنایت داشته باشند.

دیانی افزود: از سوی دیگر مردم به پیامک های تبلیغی و ... نیز توجه و اعتماد نداشته باشند زیرا در صورتی که تغییری در شرایط ثبت نمام جاماندگان رخ داد، از مبادی رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

سهام عدالت

تکذیب خبر ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

وی ضمن تکذیب خبر ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، بیان کرد: هیچ دفتری در هیچ نقطه ای از استان سمنان ثبت نام سهام عدالت را انجام نمی‌شود و مردم منتظر اطلاعیه‌های رسمی از سوی دولت باشند.

طی روزهای اخیر برخی کافی نت‌ها در شهرها و روستاهای استان سمنان اطلاعیه‌های ثبت نام سهام عدالت را نصب کرده و از مردم مبالغی را نیز طلب می کردند.

مجید عشقی روز پنجشنبه در جلسه شرکت های تعاونی سهام عدالت مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری بابل افزود : در زمان حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که ساختار مردمی و قابل اعتماد واگذاری سهام عدالت از پایین جامعه با اتکا به مردم شکل بگیرد .

وی نقش مردم و تعاونی‌ها را در مردمی سازی سهام عدالت بسیار برجسته شمرد و خاطرنشان کرد : با سفر به استان های مختلف از روند برگزاری مجمع های عمومی تعاونی های سهام عدالت مطلع می شویم و نقاط قوت و ضعف را بررسی می کنیم.

سهام عدالت

فرایند برگزاری مجمع و واریز سود سهام عدالت

شرکت‌ها برای فعالیت و تهیه صورت‌های مالی خود، یک دوره زمانی یک‌ساله را با آغاز و پایان مشخص، تعیین می‌کنند که به آن سال‌ مالی‌ گفته می‌شود. سال مالی‌ اکثر شرکت‌های بورسی، از ابتدای فروردین هر سال‌ تا پایان اسفندماه همان سال‌ است. اما شرکت‌هایی هم هستند که سال مالی آن‌ها متفاوت است.

شرکت‌های بورسی طبق قانون باید حداکثر چهار ماه بعد از سال‌ مالی، نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی اقدام کنند. به عبارت دیگر اگر سال مالی یک شرکت ۲۹ اسفندماه باشد، باید تا پایان تیر ماه نسبت به برگزاری مجمع اقدام کند. همچنین طبق قانون جدید شرکت‌ها حداکثر چهارماه پس از تشکیل مجمع عمومی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی، باید سود نقدی سهامداران را پرداخت کنند. بنابراین اگر مجمع یک شرکت در تیرماه برگزار شود، این شرکت موظف است تا پایان آبان ماه سود سهامداران را واریز کند.

شرکت‌های سهام عدالتی برای برگزار مجمع و واریز سود چقدر فرصت دارند؟

بررسی ایسنا حاکی از آن است که سال مالی ۳۱ شرکت بورسی سهام عدالت منتهی به ۲۹ اسفند است، بنابراین این شرکت‌ها باید در تیر اقدام به برگزاری مجمع و در آبان اقدام به واریز سود سهامداران و همچنین مشمولان سهام عدالت کنند.

واریز سود سهام عدالت دومرحله‌ای خواهد شد؟

از آنجاکه سال مالی شرکت‌های بورسی متفاوت است و مهلت واریز سود این شرکت‌ها با یکدیگر فرق دارد، احتما دارد واریز سود سهام عدالت امسال هم مانند سال گذشته در دو مرحله صورت بگیرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.