کد خبر : 39181 / /
/

سوگلی جدید سایپا برای مشکل پسندان | آغاز پیش فروش سایپا در 8 خرداد با جایگزین تیبا

یکی از جدیدترین محصولات خودروسازی سایپا خودرو اطلس است که طبق گفته این شرکت خودروسازی قرار است که این خودرو در آینده‌ای نزدیک جایگزین تیبا و سایر خودروهای قدیمی‌تر سایپا شود.

سوگلی جدید سایپا برای مشکل پسندان | آغاز پیش فروش سایپا در 8 خرداد با جایگزین تیبا

طرح پیش فروش سایپا با توجه به تقاضای زیاد مردم به صورت هفتگی برگزار می گردد و از طریق سایت های معتبر اطلاع رسانی آن انجام می گیرد. پیش فروش سایپا چندمین مرحله اجرایی خود را طی می کند و هنوز متقاضیان زیادی موفق نشدند صاحب خودرو شوند. محصولاتی که در هر دوره پیش فروش سایپا عرضه می گردند، متفاوت هستند. در این طرح پیش فروش سایپا چندین محصول پر فروش سایپا عرضه شده است.

یکی از جدیدترین محصولات خودروسازی سایپا خودرو اطلس است که در دومین مرحله از طرح یکپارچه عرضه شد و طبق گفته این شرکت خودروسازی قرار است این خودرو در آینده‌ای نزدیک جایگزین تیبا و سایر خودروهای قدیمی‌تر سایپا شود.

باتوجه به عکس‌ها و ویژگی‌های منتشر شده از این خودرو، میتوان گفت اطلس یک خودروی هاچ بک نیم شاسی خواهد بود، همچنین از سوی دیگر خودروی اطلس، قرار است یکی از نخستین محصولات سایپا باشد که در تولید آن از موتور بهبود یافته تیبا یا همان موتور M15GSI استفاده می‌شود و احتمال می‌رود خودروی اطلس دارای امکاناتی مانند سانروف، صندلی‌های برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی داشبورد، دو عدد کیسه هوا، دوربین عقب، حسگرهای پارک و …باشد.

سایپا اطلس در همه تیپ ها پیشرانه ۱.۵ لیتر چهار سیلندر هشت سوپاپ را داریم که M15-GSI نام دارد. تفاوت این پیشرانه نسبت به موتور M15 معمولی، اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ ها است که باعث می شود گشتاور بیشتری در دورهای پایین تر در دسترس باشد.

قیمت تمام شده اطلس چقدر خواهد بود؟

قیمت سایپا اطلس اما طبق روال همیشگی خودروسازان و شورای رقابت هنوز اعلام نشده‌است و مشتریان باید با حدس و گمان نسبت به خرید در این فضای انحصاری اقدام کنند. سایپا اطلس نمونه فیس لیفت شده و بهینه شده سایپا کوییک است. پیش بینی می شود این خودرو قیمتی بالاتر از سایپا کوییک اتوماتیک در کارخانه داشته باشد. در حال حاضر کوییک اتوماتیک پلاس در کارخانه قیمتی برابر با ۳۲۷ میلیون تومان دارد.

به نظر ‌می‌رسد نسخه پایه دستی با قیمتی در حدود ۵ درصد گران‌تر نسبت به کوییک R دنده‌ای با قیمت ۲۵۶ میلیون تومان در کارخانه، در حدود ۲۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود. نسخه پایه اتوماتیک در حدود ۱۰ درصد گران‌تر از کوییک R پلاس اتوماتیک با قیمت ۳۳۸ در کارخانه و در حدود ۳۷۲ قیمت‌گذاری شود.

فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو درباره قیمت این خودرو می‌گوید: قاعدتا اگر به صورت کراس اور عرضه شود قیمتی حدود خودرو پژو ۲۰۶ خواهد داشت. مخصوصا با آپشن‌هایی که تاکنون گفته‌اند این خودرو چندان ارزان نخواهد بود. اگر مدل ساده برای آن در نظر بگیرند احتمالا قیمت آن از حدود ۱۷۰ میلیون یا ۱۸۰ میلیون تومان شروع خواهد شد و نمونه‌های فول را ۲۲۰ میلیون یا ۲۳۰ میلیون تومان در نظر خواهند گرفت. اگر اتوماتیک داشته باشد هم احتمالا ۲۶۰ میلیون تا ۲۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی تصریح می‌کند: اما همه این اعداد به هدف تیراژ بستگی دارد. اگر قصد تکرار موفقیت پراید در تیراژ و دستیابی به ۶۰۰ هزار خودرو تولیدی در سال داشته باشند شاید باید با ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر عرضه شود. هرچند نمونه صندوقدار هم حتما برای چنین تیراژی ضروری است.

زاوه متذکر می‌شود: با قیمت‌های مورد اشاره امکان رسیدن به ۱۲۰ هزار تا۱۵۰ هزار خودرو تولیدی در سال ممکن است البته اگر کیفیت و عمر قطعات به مانند وضعیت قعلی نباشد.

مشخصات فنی اطلس

این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و همانطور که گفته شد قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT و یا ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد.

نسخه S از سایپا اطلس در واقع همان کوییک بوده که بروزرسانی شده است. در این خودرو امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفر، چراغ های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، سنسور نور و… را داریم.

لینک ثبت نام سایپا خرداد ۱۴۰۲ ویژه شاهین

از اول خردادماه فرایند واریز پیش پرداخت برندگان سامانه یکپارچه با عرضه شاهین سایپا آغاز شده است. این خودرو مهر الی آذر ۱۴۰۲ تحویل داده خواهد شد. تکمیل مراحل ثبت نام سایپا تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس https://saipa.iranecar.com/ انجام خواهد شد.

زمان تحویل شاهین سایپا

متقاضیان حائز شرایطی کـه پیامـک امکـان واریـز وجـه بـرای ایشـان از طریـق سـامانه گـروه سـایپا ارسـال شده اسـت مـیتواننـد  بــا مراجعــه بــه ســایت فــروش اینترنتــی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. زمان تحویل خودروی ثبت نامی سایپا یعنی شاهین مهر تا آذر امسال خواهد بود.

سایت ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی کوییک

سایپا با آغاز خردادماه طی اطلاعیه‌ای از آغاز تکمیل فرایند ثبت نام متقاضیان کوییک آر و کوییک پلاس اتوماتیک خبر داد.  متقاضیانی کـه پیامـک امکـان واریـز وجـه بـرای آنها از طریـق سـامانه گـروه سـایپا ارسـال شده اسـت می‌توانند از روز دوشــنبه مــورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ بــا مراجعه به سایت فروش اینترنتی سایپا یعنی آدرس https://saipa.iranecar.com/  با تکمیل اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری نسـبت بـه واریـز وجـه و ثبـت نـام اقـدام کنند.

کوییک 4

متقاضیانی که اردیبهشت ماه در سامانه یکپارچه عرضه خودرو نسبت به تغییر سفارش خود از محصولات سایر خودروسازان به محصولات گروه سایپا اقدام کردند و درخواست خودروی کوییک آر و پلاس با گیربکس اتوماتیک با اولویت سال ۱۴۰۲ تائید  شده است، می‌توانند در جدیدترین فروش فوری سایپا شرکت کنند. جدیدترین  فروش کوییک با موعد تحویل ۹۰ روزه است.

۱۸ الی ۳۱ خرداد الویت بندی متقاضیان پایش می‌شود و  ۱۰ تیرماه سامانه یکپارچه خودرو نتایج قرعه کشی را اعلام می کند. در واقع تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام خواهد گرفت.

هنوز زمان تحویل خودروهای ثبت نامی سایپا از طریق دومین فروش سامانه یکپارچه خودرو اعلام نشده است اما طبق شنیده‌ها به نظر می‌رسد موعد تحویل تا پایان سال 1402 باشد. با این حال برای دانستن زمان دقیق تحویل خودروهای سایپا باید منتظر نتایج سامانه یکپارچه خودرو و اطلاعیه‌های رسمی ماند.

خودروسازی سایپا از جدیدترین طرح فروش خود رونمایی کرد. این طرح فروش در سایت فروش نارنجی های جاده مخصوص در دسترس متقاضیان قرار دارد. سایپایی ها وانت 151 (وانت پراید) را از امروز (23 اردیبهشت 1402) عرضه می کنند.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت فروش سایپا برای وانت پراید ثبت نام کنند. این طرح فروش در قالب پیش فروش برگزار می شود. خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص دو بازه زمانی را برای تحویل این طرح  فروش در نظر گرفته است. دلیل این مساله را باید در عرضه محصول در نظر گرفته شده با آپشن های مختلف جست و جو کرد.

مدیران فروش سایپا وانت پراید در دو مدل کانوپی دار (محافظ جای بار) و ساده در دسترس متقاضیان قرار داده اند. چنانچه متقاضیان قصد داشته باشند تا این خودروی تجاری سبک را به کانوپی تحویل بگیرند باید مبلغ 125 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت به حساب خودروسازی سایپا واریز کنند.

سایپایی ها اعلام کردند آن بخش از متقاضیان نیز که علاقه به تحویل وانت پراید ساده هستند می توانند این خودرو را با پیش پرداخت 110 میلیون تومانی در اختیار بگیرند. مدیران فروش این خودروساز با هماهنگی مدیران تولید اعلام کرده اند وانت پراید دارای محفظه محافظ قسمت بار را در بازه زمانی شهریور الی آبان 1402 را ثبت نام کنندگان تحویل می دهند.

اما آن بخش از متشریان سایپا که قصد دارند وانت سایپا 151 را به صورت ساده تحویل بگیرند برای در اختیار گرفتن این خودرو باید در بازه زمانی آبان تا بهمن سال جاری منتظر مانند. براساس اعلام سایپا تنها کسانی می توانند در این طرح فروش شرکت کنند که علاوه بر داشتن 18 سال تمام و گواهینامه رانندگی، طرف 48 ماه گذشته از خودروسازان خریدی انجام نداده باشند و پلاک فعال نیز نداشته باشند.

مدیران سایپا اعلام کرده اند محدودیت کد ملی برای ثبت نام اعمال خواهد شد (هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو می باشد). متقاضیان خرید این محصول سبک تجاری توجه داشته باشند که امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد .

بر اساس جدیترین لیست قیمتی محصولات سایپا این خودروساز وانت پراید ساده را با قیمتی حدود 218 میلیون تومان به متقاضیان عرضه می کند. چنانچه متقاضیان علاقه داشته باشند این خودرو را با لاینر (کف پوش فایبرگلاس قسمت بار) از نارنجی های جاده مخصوص خریداری کنند باید حول و حوش 221 میلیون و 400 هزار تومان پرداخت کنند. الباقی قیمت خودروهای عرضه شده با توجه به قیمت روز در زمان تحویل محاسبه و از متقاضیان دریافت خواهد شد.

ثبت نام کنندگان برای وانت پراید از مسیر طرح پیش فروش یاد شده توجه کنند از آنجایی که مدیران سایپا بازه تحویل را شهریور تا بهمن سال جاری، براساس نوع تقاضای مشتری در نظر گرفته اند، این احتمال وجود دارد که قیمت های یاد شده در زمان تحویل یک بروز رسانی را تجربه کنند. سخنگوی شورای رقابت احتمال بازنگری در قیمت های کارخانه ای محصولات شرکت های خودروساز را در بازه سه ماه تا 6 ماهه بعد از اخرین بروز رسانی مطرح کرده بود.

در این مرحله دو مدل از این وانت‌های سایپا شامل ١۵١ SE مجهز به کانوپی و درب عقب یک‌تکه با موعد تحویل شهریور تا آبان ماه با پیش‌پرداخت علی‌الحساب ١٢۵ میلیون تومان و سایپا SE ١۵١ (معمولی) با موعد تحویل آبان تا بهمن ماه امسال و پیش‌پرداخت علی‌الحساب ١١٠ میلیون عرضه می‌شود.

گفتنی است که با توجه به اینکه طرح مذکور، طرح پیش‌فروش است، قیمت خودرو قطعی نیست و مطابق قیمت روز آن در موعد تحویل محاسبه خواهد شد. برای شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ متقاضیان از ساعت ١۴ امروز شنبه (٢٣ اردیبهشت ماه) تا زمان تکمیل ظرفیت، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در این مرحله از فروش محدودیت‌های هر کد ملی یک خودرو، عدم پلاک انتظامی فعال، دارا بودن گواهینامه معتبر، حداقل سن ۱۸ سال، عدم خرید طی ۴۸ ماهه گذشته از ایران‌خودرو و سایپا، شماره تلفن به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی اعمال می‌شود. سود مشارکت برای وانت ١۵١ مجهز به کانوپی ١١ درصد و بدون کانوپی ١۶ درصد است و سود انصراف نیز سه درصد کمتر درصد‌های مذکور محاسبه می‌شود. با توجه به نوع خودرو عرضه شده، پیش‌شرط تعریف حساب وکالتی وجود ندارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.