کد خبر : 38640 / /
/

بازار داغ معاملات حواله ایران خودرو و سایپا | آیا خرید و فروش حواله قانونی است؟

بنابر اعلام شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، واگذاری و فروش حواله خودرو ممنوع است.

بازار داغ معاملات حواله ایران خودرو و سایپا | آیا خرید و فروش حواله قانونی است؟

به گزارش نبض بازار، حواله خودرو، قراردادی است که بین شرکت خودروسازی و خریدار نوشته می‌شود و بنابر آن شرکت سازنده موظف می‌شود با پرداخت وجه توسط خریدار، در زمان مشخصی خودرو را به او تحویل دهد. در حقیقت حواله خودرو به نوعی نشان‌دهنده مالکیت خودرو است. اما برخی از افرادی که اقدام به خرید خودروی صفر از کارخانه می‌کنند، به دلایلی پیش از تحویل خودرو، حواله آن را به شخص دیگری می‌فروشند. خرید و فروش حواله خودرو در صورت قانونی بودن، با تنظیم قراردادی بین خریدار و مالک با ثبت آن در دفترخانه اسناد رسمی میسر است.

آیا خرید و فروش حواله ایران خودرو و سایپا، قانونی است؟

بنابر اعلام شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، واگذاری و فروش حواله خودرو ممنوع است. این دو شرکت خودروسازی اعلام کرده اند هیچ مسئولتی درباره معامله حواله محصولات خود ندارند و عواقب این معامله بر عهده طرفین معامله خواهد بود؛ بنابراین برنده اعلام شده در قرعه‌کشی محصولات سایپا و ایران خودرو به عنوان مشتری نهایی شناخته می‌شوند و همه مدارک و اسناد خودرو به نام او صادر می‌شود.

نبض بازار

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.