کد خبر : 38481 / /
/

اگر یارانه اردیبهشت را نگرفته اید بخوانید | دلیل قطع یارانه نقدی یارانه بگیران

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در توضیح دلیل قطع یارانه نقدی اردیبهشت ماه برخی خانوار می‌گوید: اگر فرد جزو دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، رقم یارانه او تغییر می‌کند یا ممکن است قطع شود.

اگر یارانه اردیبهشت را نگرفته اید بخوانید | دلیل قطع یارانه نقدی یارانه بگیران

یارانه نقدی | یارانه نقدیاردیبهشت ماه در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که برخی از این افراد از قطع و یا کاهش یارانه‌ نقدی خود گله دارند. علت حذف یارانه نقدیچیست و برای اعتراض به قطع یارانه‌ها باید به کجا مراجعه کرد؟ در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

در حالی یارانه نقدی اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده که باز هم صدای گروهی را درآورده است؛ برخی می‌‌گویند یارانه آنها به کل قطع شده و گروهی دیگر نیز نسبت به کاهش مبلغ یارانه خود از ۴۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان گلایه دارند. اما علت چیست؟ در این باره سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تجارت‌نیوز می‌گوید تغییر دهک‌بندی دلیل اصلی قطع یارانه نقدی برخی از خانوار ایرانی است.

چرا یارانه نقدی قطع شد؟

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره در پاسخ به این پرسش که چرا یارانه گروهی از خانوار حذف یا مبلغ آن کم شده است، به تجارت‌نیوز گفت: دهک‌بندی یک امر پویاست که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ماهانه انجام می‌شود. اگر فرد جزو دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، رقم یارانه او تغییر می‌کند یا ممکن است قطع شود.

وی افزود: اگر یارانه گروهی از افراد قطع شده، به این معناست که آنها در دهک‌بندی جدید وزارت فاه جزو دهک دهم قرار گرفته‌اند و به همین علت دیگر مبلغی به حساب‌شان واریز نشده است.

یارانه نقدی| شیوه دهک‌بندی چگونه است؟

حسینی درباره دلیل انجام دهک‌بندی به صورت ماهانه نیز گفت: برخی سرپرستان خانوار درخواست بازبینی می‌دهند و گروهی نیز به‌تازگی اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

افراد برای پیگیری اعتراض خود به کجا مراجعه کنند؟

وی همچنین درباره اینکه افراد برای پیگیری قطع یارانه خود به کجا باید مراجعه نیز تاکید کرد: اگر یارانه فردی قطع شده باشد، می‌تواند به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه کند یا به صورت حضوری پیگیر این موضوع باشد.

حسینی افزود: اگر رقم یارانه فردی از ۴۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته، دهک او تغییر کرده و در نتیجه باید به وزارت رفاه مراجعه کند.

آیا خرید دلار دلیل قطع یارانه نقدی بوده است؟

او در پاسخ به این پرسش که آیا خرید دلار سهمیه‌ای می‌تواند دلیل قطع یارانه باشد نیز به تجارت‌نیوز گفت: اطلاعات داخل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان توسط وزارت رفاه به‌روزرسانی می‌شود و مبنای دهک‌بندی نیز در دسترس آنهاست و در نتیجه من نمی‌توانم در این زمینه اظهار نظر کنم.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: با این وجود، وقتی یارانه افراد قطع می‌شود به این معنی است که تراکنش مالی و درآمد و دارایی آنها مورد بررسی قرار گرفته است./تجارت‌نیوز

علت کم واریز شدن یارانه نقدی اردیبهشت‌ماه چیست؟

دومین یارانه نقدی سال جاری به حساب سرپرست خانوارها واریز شده است. اما برخی از مشمولان واریزی کمتری داشتند. علت کم واریز شدن یارانه اردیبهشت‌ماه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز،  یارانه کمک معیشتی اردیبهشت‌ماه از روز چهارشنبه ساعت ۱۲ به حساب سرپرست‌ خانوارها واریز شد. اما علت کم واریز شدن یارانه برای برخی از یارانه‌بگیران در این مرحله چه بود؟

دومین یارانه نقدی سال ۱۴۰۲ در ساعات اخیر برای یارانه‌بگیران واریز شد. در صورتی‌که سرپرست خانوارها جزو دهک‌های اول تا سوم باشند، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند.

اگر هم یارانه‌بگیران جزء دهک‌های چهارم تا نهم باشند، ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر برای آنها واریز می‌شود. البته برخی از خانوارها می‌توانند به جای دریافت یارانه نقدی، به ازای آن خرید کالا داشته باشند.

علت کم واریز شدن یارانه نقدی اردیبهشت

با همه اینها پس از واریز یارانه اردیبهشت‌ماه، برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند واریزی کمتری نسبت به ماه‌های گذشته و به طور کلی نسبت به ارقام اعلامی سهمیه آنها داشته‌اند. اما علت چیست؟

همانطور که گفته شد، افراد می‌توانند به جای دریافت نقدی یارانه، کالای آن را هم دریافت کنند. در صورتی‌که سرپرست خانوار از کالابرگ استفاده نکرده باشد، یارانه اردیبهشت‌ماه را به طور کامل می‌تواند نقدی دریافت کند.

اگر هم بخشی از یارانه را به صورت کالابرگ دریافت کرده باشد، مابقی را می‌تواند نقدی دریافت کند. بنابراین احتمالا یکی از دلایل کم واریز شدن یارانه اردیبهشت ماه همین استفاده از کالابرگ باشد.

علت کم واریز شدن یارانه اردیبهشت ماه 1402

استفاده از کالابرگ می‌تواند علت کم واریز شدن یارانه اردیبهشت باشد.

اقساط وام، دلیل دیگر کم واریز شدن یارانه

البته شاید علت کم واریز شدن یارانه اردیبهشت‌ماه، اقساط باقی‌مانده از وام کرونایی و وام اربعین هم باشد. اگر سرپرست خانوار پیش از این از وام کرونایی استفاده کرده باشد، اقساط وام از یارانه اردیبهشت‌ماه از یارانه آنها کسر و مابقی آن واریز می‌شود.

همچنین ان دسته از یارانه‌بگیرانی که پیش از این وام اربعین استفاده کرده باشند، احتمالا واریزی کمتری داشته‌اند. اقساط وام اربعین از حساب یارانه‌ای آنها کسر و مابقی آن را دریافت می‌کنند.

هادی کاشف، مجری طرح کالابرگ الکترونیکی درباره استفاده افراد از اعتبار کالابرگ گفت: «یارانه‌بگیران از امروز می‌توانند از اعتبار یارانه در قالب کالابرگ اقلام اساسی خود را خرید کنند.»

مجری طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه داد: «چنانچه سرپرستان خانوار در ماه گذشته از کالابرگ استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است.»

او همچنین گفت: «در قالبت طرح کالابرگ، بالغ بر ۵۰ فروشگاه در سراسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند.»

به گفته هادی کاشف، سرپرست خانوارها می‌توانند از طریق «شما» می‌توانند ریزتراکنش‌های خود را از طریق کالابرگ مشاهده کنند. با این حساب یارانه‌بگیران می‌توانند ببینند چقدر اعتبار یارانه برای آنها مانده و حتی علت کم واریز شدن یارانه نقدی خود را متوجه شوند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.