کد خبر : 38331 / /
/

آخرین اخبار وام بازنشستگان | زمان پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی| وام ۵۰ میلیونی را چه کسانی می توانند بگیرند؟ + ثبت نام وام

بازنشستگان کشوری از انتظار برای دریافت وام سی میلیون تومانی در روزهای آینده خبر می‌دهند و می‌گویند: امیدواریم هرچه زودتر مبلغ وام به حساب‌مان واریز شود.

آخرین اخبار وام بازنشستگان | زمان پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی| وام ۵۰ میلیونی را چه کسانی می توانند بگیرند؟ + ثبت نام وام

اواخر بهمن ماه سال گذشته نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش صد درصدی وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد. نخستین وامی که سال گذشته ثبت نام آنها آغاز شد پرداخت وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بود که بیست و هشتم اسفندماه ثبت نام آن به پایان رسید و در سال جدید پرداخت آن آغاز خواهد شد.

ثبت نام وام بانشستگان کشوری

بازنشستگان کشوری از انتظار برای دریافت وام سی میلیون تومانی در روزهای آینده خبر می‌دهند و می‌گویند: امیدواریم هرچه زودتر مبلغ وام به حساب‌مان واریز شود.

این بازنشستگان در سال جدید، می‌توانند از دو وام دیگر نیز استفاده کنند، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی و وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان.

جزئیات وام‌های بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲

در سال جاری، سه مدل وام با مبالغ مختلف به بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود. اواخر بهمن ماه سال گذشته نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش صد درصدی وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد. نخستین وامی که سال گذشته ثبت نام آنها آغاز شد پرداخت وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بود که بیست و هشتم اسفندماه ثبت نام آن به پایان رسید و در سال جدید پرداخت آن آغاز خواهد شد.

بازنشستگان کشوری از انتظار برای دریافت وام سی میلیون تومانی در روزهای آینده خبر می‌دهند و می‌گویند: امیدواریم هرچه زودتر مبلغ وام به حساب‌مان واریز شود.

این بازنشستگان در سال جدید، می‌توانند از دو وام دیگر نیز استفاده کنند، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی و وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان.

پرداخت هشتمین نوبت وام ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان کشوری

هشتمین نوبت وام ضروری ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان کشوری به حساب مشمولان واریز شد. بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، در آستانه نیمه شعبان، هشتمین و آخرین نوبت وام ضروری ۱۵میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق برای ۳۲ هزار و ۳۵۶نفر از مشمولان عصر امروز به حساب این عزیزان واریز شد.

وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران در نوبت هشتم ۱۵میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و سود ۴درصد بود که با پرداخت شدن آن به حساب ۳۲هزار و ۳۵۶نفر از مشمولان این نوبت، پرونده دومین مرحله وام ضروری در سال ۱۴۰۱ بسته شد.

همچنین وام حمپاد (حمایت از پایان نامه دانشجویان ارشد و دکتری) نیز برای ۲۰۲ نفر از متقاضیان مشمول به حساب بازنشستگان کشوری واریز شد.

جزئیات افزایش وام ضروری بازنشستگان کشوری

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: وام ضروری بازنشستگان کشوری به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش جماران؛ نعمت الله ترکی از افزایش صد در صدی وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد. پیش از این بازنششستگان صندوق ۱۵ میلیون تومان وام ضروری دریافت می‌کردند.

ترکی همچنین از پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی برای بازنشستگان صندوق و وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان از سال ۱۴۰۲ خبر داد.

۲ برابر شدن وام ضروری بازنشستگان کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱ برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان اقدامات مهمی همچون رشد سقف تسهیلات وام ضروری تا ۲ برابر، افزایش حقوق افراد بازنشسته و رشد منابع درآمدی با ارزش‌گذاری دارایی‌های شرکت‌ها را اجرایی کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از آتیه آنلاین، با توجه به اینکه یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار صندوق بازنشستگی مرتبط با حوزه‌های اقتصادی زیرمجموعه صندوق است، مدیریت این صندوق با سیاست‌گذاری صحیح در این زمینه به دنبال افزایش منابع مالی برای تقویت و بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی بازنشستگان به عنوان اصلی‌ترین ذینفعان این صندوق بیمه‌گر است.

اجرای طرح مولدسازی برای ایجاد امنیت مالی بازنشستگان، ایفای تعهدات و مطالبات معوقه بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی، اجرای طرح بیمه تکمیلی، پرداخت بیش از ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات بانکی و احیای ۵۶ واحد اقتصادی تحت پوشش این صندوق از دیگر اقدامات مهم در سال گذشته در صند. ق بازنشستگی کشوری بوده است.

صندوق بازنشستگی کشوری اکنون یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته و یک میلیون شاغل تحت پوشش دارد که به همین منظور در راستای ایفای تعهدات خود به افراد بازنشسته و شاغلان برنامه‌های عملیاتی در سال ۱۴۰۱ انجام داده و برخی اولویت‌ها و رویکردهای این صندوق در سال جاری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مولدسازی برای درآمدزایی همه بازنشستگان

نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این باره گفت: یکی از بخش‌های مهم در تأمین منابع مالی صندوق، بخش‌های اقتصادی است که در سال‌ گذشته به نوعی نابسامانی در این عرصه در همه شرکت‌های اقتصادی به چشم می‌خورد که در سال جاری برای رفع این دغدغه‌ها، بخش اعظم سیستم تصمیم‌گیری را روی حوزه سطح درآمدی متمرکز کرده‌ایم.

او ادامه داد: از آنجا که موضوع ارزش‌گذاری دارایی‌ها همه شرکت‌های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری برای ما مهم بود این اقدام را انجام دادیم و در بخش ساماندهی نیروی انسانی این شرکت‌ها و به همین منظور موضوع تجمیع، ادغام، انحلال، توسعه و سرمایه‌گذاری را در سال جاری در دستور کار داریم.

ترکی اضافه کرد: در این راستا یک برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت در عرصه اقتصادی را در نظر داریم تا همپای برنامه هفتم در حوزه اقتصادی اجرایی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رویکرد اصلی این صندوق را مولدسازی برای ایجاد امنیت مالی بازنشستگان دانست و گفت: صدور احکام مربوط به مطالبات ۱۵ درصدی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی، اقدامات جدی برای پرداخت معوقات بازنشستگان دیگر دستگاه‌های اجرایی و موضوع مولدسازی و تبدیل آن به ثروت و در نهایت درآمدزایی برای همه بازنشستگان را در سال جاری در برنامه داریم.

افزایش ۲ برابری وام ضروری بازنشستگان

یکی از برنامه‌های اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری توجه به معیشت و رفاه بازنشستگان که در این راستا وام ضروری بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ با مبلغ ۱۵ میلیون تومان با اقدام اساسی از سوی این صندوق به ۲ برابر افزایش یافت.

در سال ۱۴۰۱ بازنشستگان متقاضی تسهیلات ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه دریافت کردند که قرار است در سال ۱۴۰۲ مبلغ وام ضروری بازنشستگان از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

صندوق بازنشستگی کشوری در هشت مرحله پرداخت تسهیلات در سال گذشته، به ۳۱۴ هزار و ۴۶۰ نفر از بازنشستگان تحت پوشش این صندوق وام ضروری پرداخت کرد.

براساس داده‌های آماری در هر مرحله به بیش از ۳۱ هزار نفر از بازنشستگان متقاضی دریافت این تسهیلات در صندوق بازنشستگی کشوری وام ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان دریافت کردند.

افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان

یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی صندوق بازنشستگان کشوری افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال گذشته بود که به محض تأمین منابع موردنیاز نسبت به پرداخت حقوق و مزایا براساس مصوبه هیات دولت توسط این صندوق اجرایی شد.

رضا مسلمی، سرپرست معاونت فنی صندوق بازنشستگی کشوری در این باره گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و اصلاح قانون بودجه در احکام حقوقی آنان از دیگر اقدامات در سال گذشته بود به طوری که در اولین مورد برای بازنشستگان کشوری موضوع افزایش حقوق انجام شد.

او ادامه داد: حقوق بازنشستگان کشوری نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد و احکام صادره این افراد براساس مصوبه هیات وزیران در فروردین ماه پس از ابلاغ مصوبه دولت صادر شد، دومین مورد در راستای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری موضوع اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بود.

مسلمی اضافه کرد: به همین منظور حقوق افراد بازنشسته پنج درصد نسبت به حقوق شهریور ماه اضافه شد و ۹۰۰ هزار نفر هم به حقوق همه بازنشستگان پس از افزایش پنج درصدی اضافه و این موضوع در آبان ۱۴۰۱ اعمال شد.

کمک به حوزه درمان بازنشستگان کشوری با اجرای بیمه تکمیلی

صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در سال گذشته نسبت به اجرای بیمه تکمیلی عمر و حادثه «صبا» برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق اقدام کرد که با اجرای این نوع بیمه همه بازنشستگان و افراد تحت پوشش صندوق با داشتن خالص دریافتی حقوقی با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امکان استفاده از این بیمه تکمیلی را داشتند.

طبق اعلام این صندوق، بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا با سه نوع پوشش طلایی، نقره‌ای و برنزی برای متقاضیان اعمال شد و حق بیمه‌ای کسر شده از حقوق بازنشستگان متقاضی به صورت ماهانه برای هر فرد بیمه شده به ترتیب برای طرح طلایی ۵۵ هزار تومان، نقره‌ای ۳۳ هزار تومان و برای طرح برنزی نیز ۲۲ هزار تومان به در نظر گرفته شد.

توسعه مراکز زیارتی و سیاحتی ویژه بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین درباره ارائه خدمات و پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام اقدامات پیش‌بینی شده در حوزه کاری و تخصصی این صندوق در سال گذشته انجام شده است.

ترکی ادامه داد: در سه ماهه پایان سال گذشته منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری را تأمین کردیم و با این اقدامات اثربخش، پرداخت حقوق، عیدی و مزایای افراد تحت پوشش صندوق در موعد مقرر انجام شد.

او اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش ۱۰۰ درصدی وام بازنشستگان و توسعه مراکز زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات مهم صندوق در سال گذشته بود که در بخش تسهیلات با توجه به قولی که داده شد براساس پیگیری‌ها، تفاهم‌نامه همکاری با بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات در سال گذشته و سال جاری منعقد شد و ضمن افزایش سهم ۲ برابری در بخش تأمین تسهیلات، امسال در بودجه جاری صندوق رقم خورده است.

او به ساماندهی مراکز گردشگری و سیاحتی به عنوان یکی از اولویت‌های صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: ایجاد و احداث مراکز فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف کشور و در استان‌ها پیش‌بینی شده است و اکنون در چند نقطه برای مراکز تجمیعی این مراکز سیاحتی و زیارتی در نظر گرفته‌ایم.

ترکی افزود: همچنین برای مراکز مذهبی در داخل و خارج کشور اقداماتی برنامه‌ریزی شده در دستور کار برای سال جاری داریم.

احیای ۵۶ واحد اقتصادی در سال گذشته

توجه به فعالیت‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال بیشتر جوانان جویای کار و سودآوری در حوزه اقتصادی صندوق از دیگر برنامه‌های اقدام شده در سال گذشته در این صندوق بوده است که در راستای اجرای این برنامه ۵۶ واحد اقتصادی تحت پوشش این صندوق احیا شد.

از آنجا که احیای واحدهای اقتصادی هم در تأمین منابع و درآمدزایی صندوق و هم در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور تأثیرگذار است به همین منظور با احیای این واحدهای اقتصادی قرار است ضمن فراهم شدن فرصت اشتفعال برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به حوزه سودآوری بخش اقتصادی صندوق نیز کمک بیشتری شود.

اکنون تعداد واحدهای اقتصادی تحت پوشش این صندوق ۱۹۵ واحد است که از این تعداد، ۵۶ واحد غیرفعال و نیمه فعال بوده که سیاست صندوق بازنشستگی کشوری احیا و فعال‌سازی آنها است.

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه‌گر در کشور پس از سازمان تأمین اجتماعی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش دارد اما ۹۰ درصد منابع خود را از طریق دولت تأمین می‌کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.