کد خبر : 35033 / /
/

غافلگیری آخر سالی بازنشستگان | وام ۱۵ میلیونی در حساب این بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای بیش از ۶ هزار بازنشسته آسیب دیده از زلزله خوی خبر داد.

غافلگیری آخر سالی بازنشستگان | وام ۱۵ میلیونی در حساب این بازنشستگان

وام بازنشستگان | ثبت‌نام وام بازنشستگانو وظیفه بگیران صندوق‌ بازنشستگی کشوری برای سال آینده، از روز شنبه، ششم اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۲۸ اسفندماه ادامه خواهد یافت.وام بازنشستگانهمواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام بازنشستگان سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند.آخرین اخبار درباره وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد دنبال کنید

وام بازنشستگان

نعمت‌الله ترکی گفت: وام ضروری ۱۵میلیون تومانی، با سود چهاردرصد و بازگشت ۳۶ ماهه برای ۶ هزار و ۴۲۸ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران زیرپوشش این صندوق در شهرستان خوی که از زلزله اخیر آسیب دیده بودند، واریز شد.

ترکی با اشاره به کمک‌های ارسالی برای زلزله زدگان شهرستان خوی گفت: ارسال ۲۰ تن محصولات لبنی به ارزش دومیلیارد تومان، خرید و ارسال ۱۵۰ دستگاه بخاری برقی به ارزش یکصد میلیون تومان، ارسال محصولات بهداشتی به ارزش ۶۰ میلیون تومان و ارسال سه کامیون کنسرو لوبیا و تن ماهی به ارزش ۲ میلیارد تومان از جمله کمک‌هایی بوده که از دهه فجر تاکنون انجام شده است.

ترکی همچنین اعلام کرد: ارزیابی میزان خسارت منزل بازنشستگانی که در زلزله خوی بیش از ۵۰ درصد آسیب دیده یا تخریب شده به وسیله کارشناسان بیمه ملت از امروز (پنجشنبه ۴ اسفند) برای بازسازی به همت این صندوق آغاز می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شامگاه ۱۱بهمن و در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سفر به استان آذربایجان غربی از محل اسکان زلزله زدگان شهرستان خوی بازدید کرد.

وی در دیدار با بازنشستگان و آسیب دیدگان از زلزله ۵.۸ ریشتری خوی، مطالبات و خواسته‌های آنان را شنید و بلافاصله دستوراتی را در چندمحور مختلف از جمله پرداخت وام ضروری و ارسال تجهیزات و وسایل گرمایشی برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان، به واحد‌های داخلی و مدیریت استانی صندوق و تعدادی از شرکت‌های تابعه صادر کرد./ منبع: صدا وسیما

واریزی وام ۳۰ میلیون تومانی برای این بازنشستگان

ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق‌ بازنشستگی کشوری برای سال آینده، از روز شنبه، ششم اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۲۸ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش ۱۰۰ درصدی مبلغ وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق خبر داده و گفته است که با هماهنگی بانک عامل (بانک صادرات) مبلغ وام با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان برای سال آینده افزایش یافت.

ثبت‌ درخواست دریافت این تسهیلات برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران متقاضی تحت پوشش صندوق صرفا به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است.

براین اساس و به مناسبت اعیاد شعبانیه، امکان ثبت درخواست اینترنتی برای متقاضیان دریافت این تسهیلات همانند گذشته، در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir از روز شنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۱ تا روز یکشنبه ۲۸اسفندماه ۱۴۰۱ فراهم خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اعلام کرده است که پس از اتمام دوره حدودا یک ماهه ثبت‌نام اینترنتی در اسفندماه امسال، فرآیند بررسی تقاضای بازنشستگان و تعیین واجدین شرایط دریافت وام آغاز خواهد شد تا با هماهنگی بانک عامل، پرداخت تسهیلات ۳۰میلیون تومانی ضروری بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ عملیاتی شود.

زمان پرداخت این تسهیلات نیز سال آینده خواهد بود.

وام بازنشستگان

خبر مهم درباره وام بازنشستگان

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی برای سال آینده چیزی حدود ۶۴۵هزار میلیارد تومان بودجه بسته که البته این رقم هنوز مصوب نشده است. از این رقم چیزی حدود ۴۲۰هزار میلیارد تومان در حوزه‌ی مستمری و حقوق خرج می‌شود که اگر این را معیار قرار دهیم، سازمان تأمین اجتماعی باید ماهانه چیزی حدود ۳۸ میلیارد تومان مستمری پرداخت کند.

حیدری بیان کرد: برای سال ۱۴۰۲ تعهد دولت به سازمان ۲۱۲ هزار میلیارد تومان است که اگر دولت این تعهد را پرداخت نکند، سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت مستمری و درمان مشکل پیدا می‌کند. نمی‌توان به سادگی از وزنِ این تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی گذشت و ما تعجب می‌کنیم که چرا سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجلس این موضوعات را نادیده گرفته‌اند و به آن اشراف ندارند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: بسیاری از نهادهایی که ارتباطی با وظایف حاکمیتیِ دولت ندارند، هزاران میلیارد از دولت بودجه می‌گیرند و هر سال هم بالاترین نرخِ افزایش بودجه را به خود اختصاص می‌دهند اما سازمان تأمین اجتماعی که مسئول حفظ امنیتِ اجتماعی ۵۰درصد از اعضای جامعه است، از بودجه محروم می‌ماند.

حیدری گفت: نگرانی ما برای سال آینده جدی است؛ ما به دنبالِ افزایشِ حبابی حقوق نیستیم. وقتی نرخ تورم روی عدد ۵۰ – ۶۰ درصد است و قیمت‌ها روز به روز بالا می‌رود قدرت خرید پایین می‌آید. ما متهم می‌شویم که قدرتِ خریدی که بر اثر افزایش دستمزد به کارگر و بازنشسته می‌دهیم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود، این استدلال غلطی است.

وی افزود: سبد کارگران و بازنشستگان هر سال کوچکتر می‌شود؛ امروز خیلی از اقلام از سبد آن‌ها حذف شده است. کارگران و بازنشستگان به تدریج فقیرتر می‌شوند و آن وقت حقوق آنها را مهم‌ترین عامل افزایش نرخ تورم می‌دانند و براساس این استدلال غلط تصمیم‌گری می‌کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: تورم، دادنِ مالیات از جیب فقرا به اغنیا است. کسری بودجه یکی از عوامل مهم افزایش نرخ تورم است. علت فقیر شدنِ ما دولت است و نباید به دنبال مقصری دیگر گشت.

حیدری در بخش دیگری از صحبتهایش در خصوص اعتبار پرداخت تسهیلات به بازنشستگان گفت: در سال ۱۴۰۱ عدد تسهیلات ۵هزار میلیارد تومان بود که اگر این اعتبارات به طور کامل پرداخت می‌شد، حدود ۴۰۰هزار نفر باید وام ۱۲ میلیون تومانی می‌گرفتند، اما به دلیل اینکه تفاهم‌نامه با بانک رفاه دیر امضا شد و منابع به حد کفایت تأمین نشد، فکر می‌کنم این وام به ۲۵۰هزار نفر هم نرسید.

وام بازنشستگان 20 میلیونی شد ؟

وی گفت: پیشنهاد داده‌ایم که رقم تسهیلات را برای سال آینده به ۱۰هزار میلیارد تومان برسانند که اگر این رقم نهایی شود، امکان آن وجود دارد که به ۵۰۰ هزار نفر ۲۰ میلیون تومان پرداخت شود. البته احتمالا ارزش این وام ۲۰ میلیون تومانی حتی به پای ارزش وام ۱۲ میلیون تومانی امسال نخواهد رسید.

حیدری در پایان گفت: ما منتظر تصویبِ بودجه سازمان تأمین اجتماعی هستیم؛ اما به نظر من با این اعداد و ارقام و با این افزایش‌ها مشکلات حل نخواهد شد و دلیل این وضعیت سیاستهای غلط اقتصادی است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.