کد خبر : 38150 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان لشکری | حقوق بازنشستگان کشوری

سورپرایز بزرگ تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان | محدودیت دردسرسازی که حذف شد

سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی را اجرا کرد.

سورپرایز بزرگ تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان |  محدودیت دردسرسازی که حذف شد

حقوق بازنشستگان | علی دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: بنا بر پیگیری‌های انجام‌شده و قول‌هایی که مسئولان سازمان تأمین اجتماعی داد‌ه‌اند، ان‌شاءالله افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان در اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود.وی افزود: بر همین اساس حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه بر مبنای مصوبه شورای‌عالی کار (افزایش ۲۵درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۱درصدی برای سایر سطوح) پرداخت می‌شود. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی را اجرا کرد.

به گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدرضا رخشانی‌مقدم مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد و گفت: حذف این محدودیت از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی توضیح داد: حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در اجرای این قانون، بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ کرده است

وی افزود: کمک هزینه اولاد به همه فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی ازکارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

رخشانی‌مقدم ادامه داد: در متن اصلی قانون تأمین‌اجتماعی، موضوع پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران وجود ندارد اما از تاریخ اول فروردین سال ۱۳۷۱ با پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور همکاری بیشتر مالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، هیات وزیران پرداخت کمک هزینه اولاد به‌ عنوان یکی از مزایای جنبی مستمری‌بگیران را تصویب کرد.

وی یادآور شد: تاکنون به استناد بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور بخشنامه اخیر، این محدودیت برداشته شد.

خبر مهم از واریزی امروز ۲۱ فروردین به حقوق بازنشستگان |

واریزی ۱۱ میلیونی برای حقوق بازنشستگان

نعمت‌الله ترکی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ارائه خدمت به بازنشستگان این صندوق اظهار کرد:نعمت‌الله ترکی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ارائه خدمت به بازنشستگان این صندوق اظهار کرد: خدمت به بازنشستگان از مهمترین وظایف صندوق بازنشستگی است که جمعیتی حدود یک میلیون و 700 هزار بازنشسته را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: حوزه اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی صندوق محسوب می‌شود که در این بخش تامین به موقع حقوق و اجرای قوانین از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار بوده است و خوشبختانه تا به امروز این وعده محقق شده و حقوق بازنشستگان هر ماه در موعد مقرر پرداخت شده است که امیدوارم همچنان نیز تداوم داشته باشد و مشکلی در بحث پرداخت حقوق بازنشستگان نداشته باشیم.

ترکی ادامه داد: در حوزه بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان، تا پایان سال 1401 معوقاتی وجود داشت که ارائه خدمات درمانی و سلامت را به بازنشستگان دچار چالش کرده بود؛ بنابراین تلاش کردیم این مسئله جبران شود و تا پایان سال 1401 مبلغی حدود 8 هزار میلیارد تومان از مطالبات ‌کل مراکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور تسویه و پرداخت شد و درحال حاضر هیچ‌گونه بدهی و معوقه‌ای نسبت به مراکز درمانی از سال‌های گذشته و سنوات قبل نداریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در سال 1402 افزایش حقوق 20 درصدی را با توجه به ضوابط بودجه کشور اجرایی کردیم و در فروردین‌ماه احکام صادر شد و حقوق آنها را توانستیم با 20 درصد افزایش بپردازیم، گفت: میانگین حقوق از 9 میلیون و 400 هزار تومان به حدود 11 میلیون و 300 هزار تومان رسیده که البته رقم ناچیزی است و شرمنده‌ایم ولی تمام تلاش خود را کردیم و آنچه را که در قانون و ضوابط اجرایی بوده تقریباً توانستیم انجام دهیم

وی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری خاطرنشان کرد: در بخش پرداخت حق اولاد نیز تقریبا افزایش دو برابری را نسبت به سال 1401 داشتیم/ منیبان

حقوق بازنشستگان

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال1402

 به نقل از ۹ صبح؛ علی دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: بنا بر پیگیری‌های انجام‌شده و قول‌هایی که مسئولان سازمان تأمین اجتماعی داد‌ه‌اند، ان‌شاءالله افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان در اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه بر مبنای مصوبه شورای‌عالی کار (افزایش ۲۵درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۱درصدی برای سایر سطوح) پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: بنابر پیگیری‌های صورت‌گرفته قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به فروردین ماه نیز همزمان با حقوق اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز شود.

وی تصریح کرد: بر اساس جدول طراحی‌شده، حقوق بازنشستگان هر ماه از بیستم بر اساس حروف الفبا به حسابشان واریز خواهد شد.

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد. قرار است مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و با حقوق اردیبهشت به بازنشستگان پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت اجرایی و پرداخت می‌شود.

وی درباره جزئیات این افزایش گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین نیز همزمان با حقوق اردیبهشت به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی باعنایت به مصوبه هیأت محترم وزیران و در اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی کلیه مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷درصد) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان بیست و یک درصد (۲۱درصد) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه به توصیه ریاست جمهوری برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است. کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از پرداخت باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع خبر داد و گفت: مبلغ مربوط به باقی‌مانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می‌شود.

وی گفت: به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده احکام جدید از طیق سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در اختیار بازنشستگان عزیز قرار می‌گیرد و بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند.

موسوی پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان را از دیگر اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: از سال گذشته ۳۵ هزار نفر متقاضی وام قرض‌الحسنه باقی مانده بودند که طی چند روز گذشته وام این عزیزان پرداخت شد و برای سال ۱۴۰۲ نیز فرآیند پرداخت وام طی روزهای آینده تکمیل می‌شود و پیشنهاد افزایش مبلغ وام در سال جاری نیز به هیأت‌مدیره و هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و صندوق‌های تابعه ارائه شده که در صورت تصویب این پیشنهاد، مبلغ وام قرض الحسنه پرداختی به بازنشستگان از ۱۲ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.