کد خبر : 38132 / /
/

قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو در سال 1402

سقوط قیمت خودرو در روز شنبه | ورود پژو ۲۰۶ به کانال ۵۰۰ میلیون تومانی

قیمت خودرو در بازار در روز اول هفته کاهشی ثبت شد. طوری که قیمت پژو ۲۰۶ در بازار وارد کانال ۵۰۰ میلیون تومان شد و به ۵۸۰ میلیون تومان رسید.

سقوط قیمت خودرو در روز شنبه | ورود پژو ۲۰۶ به کانال ۵۰۰ میلیون تومانی

قیمت خودرو | قیمت خودرو روز شنبه،16 اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرودر لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است. قیمت خودرواز ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت.با واردات خودرو خریداران امیدوار به کاهش  قیمت خودروهای بازار هستند

قیمت خودرو در بازار در روز اول هفته کاهشی ثبت شد. طوری که قیمت پژو ۲۰۶ در بازار وارد کانال ۵۰۰ میلیون تومان شد و به ۵۸۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو امروز، ۱۶ اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو که در هفته‌های گذشته روند نزولی به خود گرفته بود، پس از استیضاح وزیر سابق صمت و همگام با بازگشت دلار به فاز صعودی، بار دیگر تغییر کانال داد، اما امروز قیمت‌ها بار دیگر دنده معکوس کشیدند و کاهش جزئی را تجربه کردند.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای اخیر جهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود و تا 710 میلیون تومان پیش رفته بود، امروز 16 اردیبهشت ماه نرخ 688 میلیون تومان را ثبت کرد.

77

قیمت انواع خودرو

روند بازار خودرو حاکی از آن است که تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۷۰ میلیون تومانی نسبت به یک هفته قبل، یک میلیارد و ۱۰میلیون تومان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزادش‌های میدانی نشان می‌دهد تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ در حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

این در حالی است که قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ در حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان شده است.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت راناپلاس پانوراما ۱۴۰۲ در حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و ۶۷۰ میلیون تومان شده است.

اما در بازار خودرو قیمت پراید ثابت ماند و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ با قیمت ۳۰۵ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا صندوقدار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نیز به قیمت ۳۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 3 پانوراما 1401 که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، در نرخ ثابت 600 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز با 985 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

11

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X22 PRO  به یک میلیارد و 800 میلیون تومان رسید.

قیمت جک J4 ساخت 1402، یک میلیارد میلیون تومان شد.

قیمت فردا SX5  هیبرید ساخت 1401 اما امروز، شنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و 500 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو در ماه‌های آینده تحت تاثیر اخبار و وعده‌های ورود خودروهای دست دوم با رکود مواجه می‌شود، اما این رکود موقتی خواهد بود.

اگر قیمت دلار در روزهای آینده افزایش داشته باشد، قطعاً بر قیمت خودرو نیز تاثیر می‌گذارد و روند صعودی باز می‌گردد.

کارشناسان معتقدند در رابطه با پیش‌بینی قیمت‌ها در بلندمدت باید به مسائل کلان اقتصادی توجه کرد. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که سیاست‌های به‌کار گرفته‌شده تا چه میزان می‌توانند جلوی شیب افزایش قیمت‌ها را بگیرد؟

پیش‌بینی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو/ موتمنی: این‌گونه باید منتظر سقوط قیمت خودرو باشیم

کنار گذاشتن محدودیت عرضه خودرو تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت خودرو خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته دوم اردیبهشت روند کاهشی قیمت خودرو ادامه داشت، به طوریکه خودروهای داخل ۱۰ تا ۷۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از تاثیر مثبت عرضه بدون محدودیت آن بر قیمت این محصول خبر داد.

سعید موتمنی افزود: اخر سال ۱۳۹۶ شرکت‌های خودروساز یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده بودند و حدود ۲۰۰، ۳۰۰ هزار خودرو هم وارد شده بود.

وی با بیان این‌که در آن زمان فاصله قیمتی خودروهای وارداتی با مونتاژ ۵ تا ۱۰ درصد بود، افزود: این در حالی است که هم‌اکنون فاصله قیمتی خیلی زیاد شده است.

موتمنی همچنین واردات را عامل مهمی برای کاهش التهابات بازار خودرو دانست. وی عنوان کرد: اگر می‌خواهند التهاب بازار خودرو فروکش کند، باید اجازه دهند خودرو صفر و نو با تعرفه پایین وارد کشور شود. یک سال است که قرار است اجرایی شود، اما این اتفاق نیفتاده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با بیان این‌که تا زمانی که خودرو وارد نشود، مشکلات خودرویی حل نخواهد شد، تصریح کرد:اگر ۴ سال گذشته را بررسی کنیم که چقدر خودروسازان تولید داشتند، می‌بینیم ۵۰ درصد کمتر از نیاز بازار خودرو تولید و روانه بازار شده است. الان بازار تشنه خودرو است و زمانی مشکل بازار خودرو حل می‌شود که اجازه دهند خودرو نو و کارکرده وارد بازار شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.