کد خبر : 37865 / /
/

قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو در سال 1402

الان وقت خرید ماشین است؟ | ریزش سنگین قیمت ها در بازار خودرو | ریزش عجیب قیمت خودرو ۴۰۰ میلیون تومان!

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از ادامه روند کاهش قیمت خودروهای تولید داخلی و مونتاژی در بازار خبر داد.

الان وقت خرید ماشین است؟ | ریزش سنگین قیمت ها در بازار خودرو | ریزش عجیب قیمت خودرو ۴۰۰ میلیون تومان!

قیمت خودرو | قیمت خودرو روز یکشنبه،10 اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرودر لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است. قیمت خودرواز ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت.با واردات خودرو خریداران امیدوار به کاهش  قیمت خودروهای بازار هستند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از ادامه روند کاهش قیمت خودروهای تولید داخلی و مونتاژی در بازار خبر داد.

سعید موتمنی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ریزش قیمت خودرو در بازار طی روزهای اخیر گفت: با توجه به آغاز عرضه خودروسازان به متقاضیان طرح یکپارچه و کم بودن مشتری در بازار، قیمت خودروهای تولید داخلی و مونتاژی کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: قیمت محصولات سایپا بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان کاهش یافته است، به عنوان مثال قیمت تیبا ۲ از حدود ۴۳۰ میلیون تومان به ۳۸۵ میلیون تومان و قیمت ساینا از ۴۳۵ میلیون تومان به ۳۹۵ میلیون تومان و کوئیک اتومات از ۵۳۰ میلیون تومان به ۴۹۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

موتمنی با اشاره به کاهش قابل توجه قیمت خودروهای مونتاژی تصریح کرد: تیگو ۸ مدل ۱۴۰۱ که تا چند روز پیش در بازار با قیمتی حدود ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شد با کاهش ۴۰۰ میلیون تومانی به ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رسیده است و این کاهش قیمت ادامه دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: فیدلیتی (۷ نفره) مدل ۱۴۰۱ نیز طی روزهای گذشته ۲۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است و قیمت این خودرو از ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: قیمت جک S۵ نیز از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

موتمنی با اشاره به کاهش قیمت محصولات ایران خودرو در بازار گفت: قیمت پژو ۲۰۷ اتومات سقف پانورما از حدود یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان، قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای از حدود ۸۱۰ میلیون تومان به حدود ۷۶۸ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ از ۶۴۰ میلیون تومان به ۵۹۵ تومان، قیمت ۲۰۶ تیپ ۳ از ۶۶۰ میلیون تومان به ۶۳۰ میلیون تومان و پژو پارس از حدود ۶۵۰ میلیون تومان به ۶۰۵ میلیون تومان کاهش یافته است همچنین قیمت هایما S۷ نیز حدود ۶۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: در صورت ادامه روند عرضه هفتگی خودرو به بازار (۵۰ هزار خودرو) قیمت خودروها کاهش می‌یابد./خبرآنلاین

جدیدترین قیمت خودرو

5845548

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو، حاکی از جهش قیمت‌ها در این بازار است.

 بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از افزایشی شدن روند قیمت‌ها در این بازار است به طوری که در بین خودروهای پژو موجود در بازار، پژو 206 تیپ 3 مدل 1402 از 640 میلیون تومان در روز چهارشنبه، امروز به 645 میلیون تومان رسیده‌است.

پژو پارس مدل 1402 نیز از 725 میلیون تومان در روز چهارشنبه، امروز به 730 میلیون تومان رسیده‌است و مدل 1401 این خودرو نیز از 695 میلیون تومان در روز چهارشنبه، امروز به 700 میلیون تومان رسیده‌است.

در بین خودروهای شاهین نیز، این جهش قیمت‌ها رخ داده‌است به طوری که شاهین G مدل 1402 از 705 میلیون تومان در روز چهارشنبه امروز به 715 میلیون تومان رسیده‌است.

قیمت خودرو -واردات خودرو و کاهش تعرفه‌ها می‌تواند در بازار ملتهب فعلی خودرو چاره‌ساز باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو همراه با کاهش تعرفه‌ها می‌تواند در بازار وحشتناک و ملتهب فعلی خودرو چاره‌ساز باشد.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای کارکرده تا پنج سال را مصوب کرد. علت هم این بود که قیمت خودروهای کارکرده در کشورهای همسایه، به شدت نسبت به ایران کمتر است.

وی ادامه داد: به خاطر عرضه کم و تقاضای بالا، خودروسازها به شدت به مردم فشار می‌آورند و با شکل‌گیری مافیای خودرو، دلال‌ها نیز دست‌به‌دست هم داده‌اند. اگرچه خودروساز سود زیادی نمی‌برد، اما همین رفتار خودروسازها باعث شده است که مافیای بازار و دلال‌ها مانند یک اژدها دهان باز کرده تمام ثروت مردم در بخش خودرو را ببلعد.

وی افزود: در این راستا مجلس دو مصوبه واردات خودروی صفر کیلومتر و خودروی کارکرده را داشت. در بحث خودروهای صفر کیلومتر مقاومت بسیاری شد و پس از یک سال پیگیری در مجلس، به نتیجه رسید.

سلیمی تصریح کرد: در ارتباط با خودروهای کارکرده، هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادی را وارد کرد. سخن ما این است که کسانی که ایراد گرفته‌اند، باید پاسخگوی رفتار خود در این مسئله باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث شفافیت آرا نیز به تصویب مجلس رسید و پس از ایراد شورای نگهبان، در حال حاضر در هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد. اگر این مسئله به تصویب رسیده بود، مشخص می‌شد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کسانی مخالف واردات خودرو کارکرده هستند. اینها باید در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که واردات خودرو همراه با کاهش تعرفه‌ها می‌تواند در بازار وحشتناک و ملتهب فعلی خودرو چاره‌ساز باشد. پایه و اساس قیمت‌گذاری در بازار برای ما مشخص نیست. مجلس در این بحث جدی است و آنهایی که ایراد گرفته‌اند، باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با غیرمنطقی دانستن افزایش قیمت خودرو افزود: در سال مهار تورم، دولت نباید به افزایش قیمت‌ها دامن بزند. این مسئله در حوزه شهرستانی نیز وجود دارد، چرا که اوقاف قیمت قبور در بقاع متبرکه محلات را دو برابر کرده است. زمانی که مقام معظم رهبری مهار تورم را مطرح کرده است، این افراد باید پاسخگو باشند که بر چه اساسی این کار را انجام داده‌اند که موجب نارضایتی مردم شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حوزه کلان، قیمت‌گذاری‌های اینچنینی جز اینکه به گرانی‌ها دامن می‌زند، دستاوردی نخواهد داشت. این مسئله به شکل مبسوط در جلسه‌ای با وزیر صمت در مجلس مطرح شده و به وی منتقل شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات در کابینه باید به نفع مردم باشد تیم اقتصادی دولت ضعیف است و ما از جراحی اقتصادی دولت که گفته می‌شود بر اساس ارزیابی و به نفع مردم است، استقبال می‌کنیم اما باید بسیاری از مسئولین از کابینه گرفته تا مدیران رده پایین‌تر ارزیابی شوند.

وی اظهار کرد: گزارشاتی از استان‌ها به ما می‌رسد که برخی مسئولین در حد جایگاه خود نیستند. کسانی که توان انجام مسئولیتی را که به عهده گرفته‌اند ندارند، قطعا از تقوا فاصله دارند. تقوا به این معنی است که اگر توان دارند، مسئولیت را بر عهده بگیرند.

سلیمی ادامه داد: در زمینه محصولات کشاورزی مشاهده شد که یک زمانی گوسفند زنده را صادر کردند و سپس مجبور به واردات گوشت گرم شدند. در بحث مرغ، تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو آسیب می‌بینند و در این شرایط نه تولیدکننده راضی است و نه مصرف‌کننده و تولیدکننده نیز ضرر می‌کند.

وی افزود: قرار بود با حذف یارانه‌ها، این مسائل سامان پیدا کند. تلاش رئیس جمهور به تنهایی کافی نیست و باید یک تیم مدیران اقتصادی قوی با یکدیگر هماهنگ و با رئیس جمهور همراه باشند تا او بتواند این کشتی را به ساحل برساند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.