کد خبر : 37025 / /
/

قیمت جدید کارخانه ای ایران خودرو و سایپا | قیمت جدید ایران خودرو و سایپا چقدر ارزانتر از بازار است؟

قیمت جدید کارخانه ای خودروهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا مشخص شد، این نرخ ها بدون احتساب عوارض و مالیات است.

قیمت جدید کارخانه ای ایران خودرو و سایپا | قیمت جدید  ایران خودرو و سایپا چقدر ارزانتر از بازار است؟

پس از مصوب شدن قیمت خودروها در شورای رقابت، قیمت اصلاح شده خودروهای تولید دو خودروساز بزرگ کشور اعلام شد.

به گفته تیموری مدیرعامل سایپا میانگین افزایش قیمت  خودروها 29 درصد است./ فارس

قیمت ایرانخودرو و سایپا

به گزارش اکوایران؛ پس از اعلام قیمت‌های جدید خودروهای پرطرفدار داخلی شاهد دو اتفاق مهم در بازار بودیم، در این خصوص می توان به خروج خودروهای اقتصادی از بازار اشاره کرد، بطوریکه خودروهای اقتصادی سایپا وارد کانال 400 میلیون تومانی شدند و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار یک میلیارد تومان را رد کرد.    

امروز محمدعلی تیموری مدیرعامل شرکت سایپا اعلام کرد که متوسط افزایش قیمتی که برای ایران خودرو و سایپا پس از ۱۸ ماه اعمال شده نزدیک به ۲۹ درصد است. با این شرایط و براساس گفته مدیرعامل سایپا افزایش قیمت شاهین ۱۸ درصد و کوییک دنده اتوماتیک ۱۷ درصد خواهد بود.

رشد قیمت خودرو در حالی در بازار امروز رقم خورد که نرخ دلار نوسان اندکی در بازار داشت با این شرایط می توان گفت رشد قیمت خودرو تحت تاثیر نرخ دلار نبوده است و بیش از همه چیر به دلیل افزایش قیمت کارخانه ای خودرو بوده است.

قیمت محصولات سایپا در بازار

خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز و با اعلام قیمت جدید کارخانه ای خودروها شاهد جهش قیمت در بازار خودرو بودیم،‌ رشدی که موجب شد تا سایپایی‌ها در بازار رشد 4 تا 22 میلیون تومان را تجربه کنند. رصد بازار نشان دهنده آن است که امروز و در میان محصولات سایپا «ساینا» تنها خودوریی است که امروز بیشترین رشد قیمت در بازار داشت و 22 میلیون تومان گران شد.

قیمت «شاهین» امروز در بازار 720 میلیون تومان شد و رشد 20 میلیونی قیمت را تجربه کرد.  «ساینا» هم در بازار 416 میلیون تومان قیمت‌ خورد و این خودرو 22 میلیون تومان نسبت به دو روز گذشته افزایش قیمت داشتند.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان می دهد که در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییکR» در بازار  416 میلیون تومانی شد و رشدی 6 میلیونی را تجربه کرد و «کوییک معمولی» هم با افزایش 4 میلیونی در بازار 407 میلیون تومان قیمت خورد.

اما در میان خانواده تیبا، امروز «تیبا صندوقدار» در بازار 400 میلیون قیمت گذاری شد و افزایش 2 میلیونی را تجربه کرد و «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 406 میلیون تومان دست به دست شد و رشدی 7 میلیونی داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

اما براساس ارزیابی بازار پرطرفدارهای ایران خودرو هم امروز با قیمت 10 تا 63 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند و «هایما S5 پلاس» تنها خودرویی است که امروز در میان ایران خودرویی‌ها رشد قیمت نداشت.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار به 728 میلیونی تومان رسید و نسبت به دو روز گذشته 33 میلیون تومان گران شد. اما «هایما S5پلاس» امروز بدون تغییر در بازار یک میلیارد و 660 میلیون قیمت گذاری‌ شد.

«رانا پلاس» هم در بازار 605 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 23 میلیونی را تجربه کرد.  در میان خانواده دنا هم «دناپلاس» در بازار 795 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 10 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد 63 میلیونی در بازار به یک میلیارد و 20 میلیون تومان رسید و وارد باشگاه یک میلیاردی‌ها شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 165 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشد 10میلیونی داشت.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.