کد خبر : 36854 / /
/

مزاحمت های غیراخلاقی در گروه روبیکای مدرسه دخترانه

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی جوانی که با ارسال پیام‌های تهدید آمیز و غیراخلاقی در بستر شبکه‌ اجتماعی روبیکا برای دختر شاکی ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد.

مزاحمت های غیراخلاقی در گروه روبیکای مدرسه دخترانه

سرهنگ امیر حسین سلیمانی گفت:  مردی 42 ساله ساکن یکی از شهرهای جنوبی استان فارس با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس در گروه مدرسه‌ای که دخترش عضو آن است با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز قصد اخاذی از وی و خانواده‌اش را دارد که رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: پرونده اولیه با هماهنگی مرجع قضائی تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم (پسر) شناسایی و در منزلش دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهم با کمک همکلاسی‌‌های دختر شاکی وارد گروه مدرسه‌ای شده بود، گفت: وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را اخاذی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

سرهنگ "سلیمانی" خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند./ رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.