کد خبر : 29954 / /
/

عامل بی آبرویی و اختلاف بین زن و شوهر مشهدی لو رفت

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری متهم سایبری که با ایجاد مزاحمت از طریق پیام رسان نزدیکا باعث سلب آرامش شاکی پرونده شده بود، خبر داد

عامل بی آبرویی و اختلاف بین زن و شوهر  مشهدی  لو رفت

 سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر مزاحمت های بی پایان شخصی ناشناس که منجر به ایجاد اختلاف خانوادگی برای وی شده بود، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد : با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهم با بدست آوردن اطلاعات شخصی و محرمانه شاکی با ارسال مطالب تهدید آمیز منجر به ایجاد مزاحمت های تلفنی مکرر برای وی و خانواده اش گردیده است.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع که منجر به اختلاف خانوادگی بین زوجین گردیده بود، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم شناسایی و طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت.

سرهنگ جهانشیری گفت: متهم ابتدا منکر بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر موجود در پرونده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت به دلیل خصومت قبلی به محض اینکه متوجه شده فرد مورد نظر در پیام رسان نزدیکا حضور دارد با نقشه ای از قبل طراحی شده به وی نزدیک و در قالب دوست به اطلاعات محرمانه وی دست پیدا کرده و از اطلاعات بدست آمده در جهت اهداف خود و انتقام از شاکی سوء استفاده کرده است.

وی به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: هویت افراد در فضای سایبری پنهان است بنابراین کاربران ضمن حفظ امنیت اطلاعات خود ، در دوست یابی و استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسانها با دقت بیشتری عمل نمایند تا در دام سودجویان فضای سایبری گرفتار نگردند.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت نمایند./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.