کد خبر : 36721 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

افزایش شوکه کننده قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار در بازار 14 فروردین | قیمت سکه به 33 میلیون تومان نزدیک شد

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

افزایش شوکه کننده قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار در بازار 14 فروردین | قیمت سکه به 33 میلیون تومان نزدیک شد

قیمت سکه امروز ۱۴فروردین 1402اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد. امروز دوشنبه ۱۴ فروردین تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۶۲۰ هزار تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ تومان است.آخرین قیمت سکه و طلا را در ادامه مشاهده می کنید

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

امروز دوشنبه ۱۴ فروردین تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۶۲۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون  و ۸۰۰ هزار و سکه یک‌گرمی ۷ میلیون تومان تعیین شده است./همشهری

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم(امامی) ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار
 نیم سکه بهار آزادی ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۱ میلیون و ۸۰۰  هزار
 سکه یک گرمی  ۷میلیون
 اونس جهانی طلا  ۱۹۵۹۹
 طلای ۱۸ عیار  ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه 14 فروردین 1402/ روند صعودی فلزات گران‌بها در بلندمدت

قیمت طلا و سکه از آغاز معاملات در سال 1402 به‌رغم روند کاهشی در برخی مقاطع، اما به طور کلی مسیری صعودی را پشت سر گذاشته‌اند. با این شرایط فردا قیمت طلا و سکه با چه روندی بازگشایی می‌شود و در ماه‌های آینده چه مسیری را طی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با شروع معاملات در سال 1402 قیمت دلار و در پی آن طلا و سکه به طور کلی روندی صعودی را تجربه کرده‌اند.

در حالی که قیمت اسکناس آمریکایی در روزهای پایانی سال 1401 در بازار آزاد به محدوده ۴۵ هزار تومان عقب‌گرد داشت، اکنون از کانال پنجم هم عبور کرده است.

با وجود تعطیلی بازار در چند روز گذشته، اگر طلا و سکه مطابق با مسیر هفته گذشته پیش رود بازار با روندی افزایشی آغاز به فعالیت می‌کند.

اما قیمت دلار در معاملات پشت خطی در پله دوم کانال پنجم قرار گرفته است و این موضوع امکان دارد سیگنالی کاهشی برای قیمت دلار و در نهایت طلا و سکه باشد.

با این شرایط قیمت طلا و سکه در چه مسیری را در پیش دارد و چه نوساناتی را تجربه می‌کند؟

محرک‌های قیمت طلا و سکه کدامند؟

سجاد بوربور، کارشناس بازارهای مالی، در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: برای اینکه بتوان قیمت طلا و سکه را پیش‌بینی کرد دو محرک مهم وجود دارد؛ دلار بازار آزاد و انس جهانی طلا. در حال حاضر وزن بیشتر این محرک‌ها متعلق به دلار است.

او ادامه داد: اکنون دلار تا بیشتر از نیمه کانال پنجم رشد کرده است و انس نیز به حدود ۱۹۸۰ دلار رسیده است. اگر بخواهیم انس را بررسی کنیم باید نگاه اصلی به سیاست‌های انقباضی آمریکا باشد. تورم شهری آمریکا حدود شش درصد است و نرخ بهره بین بانکی نیز به حدود پنج درصد رسیده است.

رکود تورمی در انتظار اقتصاد آمریکا

این کارشناس بازارهای مالی در مورد وضعیت اقتصاد آمریکا در آینده توضیح داد: این نرخ بهره، نرخ بالایی است و آمریکا را به سمت رکود محض هدایت خواهد کرد. به‌زودی شاهد رکود تورمی در آمریکا خواهیم بود که نشانه‌های آن نیز قابل مشاهده است.

بوربور در این مورد گفت: در نتیجه تغییر نگرشی اقتصادی در آمریکا به وجود خواهد آمد که می‌تواند بلندمدت یا کوتاه‌مدت باشد، همچنین این مسئله باعث می‌شود انس طلا به سمت بالا حرکت کند و رشد خوبی را تجربه کند. پس این محرک کم‌اهمیت طلا نشان‌دهنده این است که می‌تواند انگیزه‌ای برای رشد سکه باشد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه در خصوص روند دلار نیز گفت: دومین مورد همان‌طور که گفته دلار بازار آزاد ایران است. طبق بررسی‌های بنده‌ نقدینگی حدود ۶ هزار میلیارد تومان است (البته هنوز بانک مرکزی آن را تایید نکرده است) و با رشد ناپایدار اقتصادی ۳/۵ درصد دلار اکنون باید حدود ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان باشد

او ادامه داد: و همچنین به‌واسطه خروج سرمایه سنگینی که داشتیم باید زیر ۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شود، اما اکنون از نیمه کانال ۵۰ هزار تومان گذشته است. رشد دلار در سال ۱۴۰۱ بیشتر از انتظارات پیش رفت و قسمتی از رشد خود را برای سال ۱۴۰۲ پیشخور کرد.

بوربور در مورد پیش‌بینی خود از قیمت دلار تا پایان سال 1402 بیان کرد: بودجه سال 1402 حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ همت کسری دارد که حدود ۴۴ تا ۴۵ درصد نقدینگی رارشد می‌دهد. این رشد نقدینگی نیز همراه با رشد اقتصادی ناپایدار حدود ۳/۵ درصد رشد اقتصادی است که می‌توان آن را پیش‌بینی کرد. به این ترتیب تورم نیز حداقل ۴۰ درصد پیش‌بینی می‌شود که ارزش دلار را به حدود ۶۲ هزار تومان می‌رساند.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: البته در سال ۱۴۰۲ خروج سرمایه نیز وجود دارد که باعث می‌شود قیمت دلار بتواند خود را تا ۷۰ هزار تومان نیز برساند. پس این فاصله بین ۶۲ تا ۷۰ هزار تومان ارزش واقعی دلار خواهد بود.

او ادامه داد: این رقم ۶۲ تا ۷۰ هزار تومان برای ۱۲ ماه آتی است و نمی‌توان گفت تمام این رشد در یک مدت محدود انجام می‌شود بلکه مقطعی پیش می‌رود.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت طلا و سکه

بوربور در خصوص پیش‌بینی کوتاه‌مدت خود گفت: طبق تجربه سال گذشته و سال‌های پیش سه ماه آخر سال دولت با کسری بودجه جدی مواجه می‌شد و عمده رشد قیمت دلار نیز در آن بازه اتفاق می‌افتاد. بنابراین من متصور هستم در کوتاه‌مدت و در یک ماه آینده دلار رشد زیادی را تجربه نخواهد کرد و در همین محدوده نوسان می‌کند. از سوی دیگر انس نیز از افزایش قیمت طلا و سکه در آینده حمایت می‌کند.

او در مورد اتفاقات سیاسی کشور و تاثیر آن بر بازارهای مالی توضیح داد: اتفاقاتی نیز اکنون در جریان است. به طور مثال وزیر امور خارجه ایران برای بازگشایی وزارت ایران و عربستان در دو کشور در حال رایزنی است و رافائل گروسی نیز در مورد پیشنهاداتی که می‌توانند به ایران ارائه کنند کار می‌کند. اتفاقات کوتاه‌مدت مثبتی ممکن است به وقوع بپیوندد که می‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد و به ارزش واقعی خود نزدیک کند.

او ادامه داد: بر این اساس احتمال اینکه یک ماه آینده قیمت دلار و در نتیجه طلا و سکه رشد جدی داشته باشد در نظر من کمرنگ است و اگر بخواهد کاهش قیمتی را نیز تجربه کند افت عجیب و غریبی نخواهد داشت. بنابراین به طور کلی روند طلا و سکه صعودی خواهد بود ولی در کوتاه‌مدت می‌تواند افتی داشته باشد که قطعا فعالین بازار منتظر آن هستند تا در سال جدید به موقع وارد بازار شوند.

به طور کلی کارشناسان معقتقدند ممکن است دلار و در نتیجه طلا و سکه در کوتاه‌مدت روندی صعودی و افزایش قیمت عجیبی را تجربه نکنند، اما به توجه به پیش‌بینی رشد نقدینگی و کسری بودجه دولت به‌ویژه اگر گشایشی در زمینه بین‌المللی به وجود نیاید قیمت‌ها در بازارهای مالی شیبی رو به بالا را تا پایان سال 1402 تجربه خواهند کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.