کد خبر : 36670 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید در بازار

بازار خودرو همچنان طوفانی | جهش قیمت پراید ،تیبا، شاهین ،تارا و انواع پژو امروز 12 فروردین | گران ترین مدل پراید چند؟

قیمت خودرو در تعطیلات نیز با نوساناتی همراه شده است. به نظر می‌رسد در میان شاخص‌های متعدد تاثیرگذار در قیمت‌ها، اکنون تنها دلار عامل اصلی نوسانات قیمتی موجود در بازار خودرو است.

بازار خودرو همچنان طوفانی | جهش قیمت پراید ،تیبا، شاهین ،تارا  و انواع پژو امروز 12 فروردین | گران ترین مدل پراید چند؟

قیمت پراید | قیمت پراید روز شنبه، 12 فروردین 1402با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.قیمت پراید 111 سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز در نرخ 350 میلیون تومان عرضه شد.تغییرات قیمت پراید در بازار همراه با نوسانات دلار است. لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببیند.

قیمت خودرو در تعطیلات نیز با نوساناتی همراه شده است. به نظر می‌رسد در میان شاخص‌های متعدد تاثیرگذار در قیمت‌ها، اکنون تنها دلار عامل اصلی نوسانات قیمتی موجود در بازار خودرو است.

قیمت خودرو روز شنبه، 12 فروردین 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در روزهای پایانی سال روندی نوسانی را طی کرد. کارشناسان و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کردند با توجه به تعطیلی‌های نوروزی، بازار تا نیمه فروردین‌ماه در رکود به سر ببرد و قیمت‌ها در بازار آزاد نوسان چندانی نداشته باشد. اما حالا که کمتر از یک هفته از آغاز به‌کار بازار گذشته است، آمارها نشان می‌دهد که بدون توجه به عوامل تعیین‌کننده در بازار، تنها دلار است که نوسانات نرخ خودرو را کنترل می‌کند.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

222

قیمت پراید امروز شنبه

پراید 111، سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز در نرخ 350 میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i امروز با نرخ 649 میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در 28 اسفند سال 1401 در قیمت 637 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.

در این میان، دنا پلاس هم با نرخ 815 میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، به قیمت 497 میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ 545 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

اما خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، با نرخ دو میلیارد و 100 میلیون تومان عرضه شد.

دیگنیتی اما امروز وارد کانال دو میلیارد و 75 میلیون تومان شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و 400 میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، شنبه، در قیمت یک میلیارد و 70 میلیون تومان عرضه شد.

333

نوسان قیمت پراید در روزهای آینده

قیمت خودرو در تعطیلات نیز با نوساناتی همراه شده است. به نظر می‌رسد در میان شاخص‌های متعدد تاثیرگذار در قیمت‌ها، اکنون تنها دلار عامل اصلی نوسانات قیمتی موجود در بازار خودرو است.

فارغ از رکودی که با تعطیلات نوروزی بر بازار خودروی کشور حاکم شده است، کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که قیمت خودرو در ادامه سال هم‌گام با تورم شیب صعودی را طی خواهد کرد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که علاوه بر تورم، قیمت‌ها متاثر از نوسانات ارزی هستند و با افزایش نرخ دلار نیز خودرو گران می‌شود./تجارت‌نیوز

معاون وزارت صمت اعلام کرد تا پایان فروردین ماه قیمت کارخانه‌ای خودرو اعلام خواهد شد. در همین راستا کارشناسان بر این باورند یک سونامی افزایش قیمت خودرو در راه خواهد بود.

بازار خودرو پس از اینکه یک دوره روند افزایشی قیمت‌ها را پشت‌سر گذاشته بود، به تازگی روند نزولی را تجربه کرد؛ اما با این وجود شورای رقابت برای تغییر قیمت‌ها برنامه جدیدی را در نظر گرفته است. در همین راستا معاون خودرویی وزارت صمت اخیرا اعلام کرد با توجه به عدم تغییر قیمت کارخانه‌ای خودروها از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ و با در نظر گرفتن تورم فعلی، قیمت محصولات خودروسازان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش پیدا خواهند کرد.

این اظهارات نشان می‌دهد حداقل رشد قیمت‌ها ۳۰ درصد و حداکثر آن نیز ۷۰ درصد خواهد بود. همچنین معاون وزارت صمت اعلام کرد تا پایان فروردین ۱۴۰۲ محاسبات لازم به انجام خواهد رسید و قیمت‌های جدید نیز اعلام خواهد شد. از این رو کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت کارخانه محصولات خودروسازان به زودی یک سونامی یا زلزله چند ریشتری را در بازار به وجود خواهد آورد./ اقتصاد

امیرحسین کاکایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین و با اشاره به اینکه سال آینده برای بازار و صنعت خودرو بسیار عجیب و غریب خواهد بود؛ گفت در پیش فروشی که برای خودروهای داخلی در اواخر سال گذشته صورت گرفت نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر شرکت کردند و به طور تقریبی تمام تولید سال آینده پیش‌فروش شد.

وی افزود: به این معنا که در سال آینده دست دولت برای عرضه بیشتر و اضافه خودرو خالی است و در صورتی که بازار هیجانی شود، دولت نخواهد توانست هیچ اقدامی کند.

استاد دانشگاه علم و صنعت و کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: از طرفی ۵۰ درصد تولید داخل نیز به طرح جوانی جمعیت تخصیص پیدا کرده‌است و در نهایت هیچی در دست دولت نخواهد ماند

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.