کد خبر : 35863 / /
/

قیمت دلار | قیمت دلار آزاد

خبرسازی‌های دروغ برای جلوگیری از کاهش قیمت دلار | دلار به زیر ۴۰ هزار تومان برمی‌گردد؟

کانون صرافان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حالی که این روزها همه فروشنده‌اند، خبرسازی‌های دروغ برای جلوگیری از کاهش قیمت دلار ادامه دارد.

خبرسازی‌های دروغ برای جلوگیری از کاهش قیمت دلار | دلار به زیر ۴۰ هزار تومان برمی‌گردد؟

کانون صرافان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حالی که این روزها همه فروشنده‌اند، خبرسازی‌های دروغ برای جلوگیری از کاهش قیمت دلار ادامه دارد.

کانون صرافان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص وضعیت بازار ارز اعلام کرد: با توجه به اخبار مثبت توافق ایران و عربستان و کاهش شدید قیمت ارز، برخی کانال‌های تلگرامی با خبرسازی دروغ نرخ ارز را در کانال ۴۶ هزار تومان اعلام می‌کنند؛ این در حالی است که در بازار، دلار کانال ۴۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد و پیش‌بینی می‌شود نرخ دلار به زیر ۴۰ هزار تومان برگردد.

بدین‌وسیله ضمن درخواست از نهادهای امنیتی در خصوص برخورد با سایت‌ها و کانال‌هایی که فضای بازار ارز را متشنج می‌کنند، از مردم تقاضا داریم به خبرسازی‌های دروغ توجه نکنند و خبرهای موثق را از خبرگزاری‌های معتبر و سایت (http://kanoonsarafan.ir/) کانون صرافان پیگیری کنند./خبرآنلاین

خریدار دلار کمیاب شد /تغییر جهت انتظارات در بازار ارز

اقتصادنیوز :به نظر می رسد انتشار اخبار مثبت دیپلماتیک در روزهای اخیر، جهت انتظارات را در بازار تغییر داده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران روز جمعه گذشته با خبر توافق ایران و عربستان غافلگیر شد. بررسی ها نشان می دهد که روند کاهشی قیمت دلار که بعد از سفر گروسی و عدم صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آغاز شده بود با توافق غیر منتظره تهران و ریاض بیشتر شد.

خط دهی سیاسی به بازار ارز

 به نظر می رسد انتشار اخبار مثبت دیپلماتیک در روزهای اخیر، جهت انتظارات را در بازار تغییر داده است.

به باور تحلیلگران سیاسی روابط ایران و عربستان به دلیل اهمیت این دو کشور در منطقه و تاثیری که بر روی سایر بازیگران منطقه ای دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

فشار فروش در بازار سکه

گفته می شود در بازار کمتر کسی حاضر است دست به خرید بزند و فشار فروش در بازار حکم فرماست.یکی از دلایل آن است که بر اساس آنچه تحلیل های بین‌المللی مطرح می‌کنند، برجام می‌تواند این بار از مسیر متفاوت و از کانال عربستان ادامه پیدا کند.

دوم قدرت‌گیری چین به عنوان یک قدرت دیپلماتیک در منطقه می‌تواند قدرت غرب در تلاش برای منزوی کردن ایران را کم کند و سوم خبر آزادسازی و تبادل زندانیان و احتمال آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بار دیگر با تکیه بر شرایط به وجود آمده برای بازار ارز باورپذیرتر شده است.

کاهش شبانه قیمت دلار

گفته می شود نرخ دلار در معاملات پشت خطی  دیشب نیز نزولی بوده است.در حال حاضر برخی از فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند با توجه به دومینوی اخبار مثبت، روند کاهشی دلار در هفته جاری تداوم یابد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.