کد خبر : 35806 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه و طلا

کاهش چشمگیر قیمت سکه در بازار شنبه 20 اسفند | سقوط شوکه کننده قیمت سکه در واکنش به خبر توافق

امروز تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

کاهش چشمگیر قیمت سکه در بازار شنبه 20 اسفند | سقوط شوکه کننده قیمت سکه در واکنش به خبر توافق

قیمت سکه امروز 20 اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۱ میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید طرح جدید ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.آخرین قیمت سکه و طلا را در ادامه مشاهده می کنید

امروز تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

امروز شنبه ۲۰ اسفند تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۱۰۹  هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۱ میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون، ربع سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول      نرخ (تومان)

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید      ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار

 سکه تمام طرح قدیم(امامی)     ۲۱ میلیون

 نیم سکه بهار آزادی     ۱۵ میلیون

 ربع سکه بهار آزادی     ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار

 سکه یک گرمی      ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار

 اونس جهانی طلا      ۱۸۶۸دلار

 طلای ۱۸ عیار      ۲ میلیون و ۱۰۹هزار

قیمت سکه

سقوط آزاد قیمت‌ سکه و ارز/ واکنش مثبت بازار به توافق ایران و عربستان

گزارش‌ها از بازار طلا، سکه و ارز، از ریزش سنگین قیمت‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به انتشار خبر توافق ایران و عربستان پس از ۷ سال، بازار طلا، سکه و ارز واکنش مثبت نشان داد، به طوری که قیمت‌ها امروز در بازار به شدت ریزشی بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا این لحظه قیمت دلار آمریکا ۲ هزار و ۸۳۷ تومان کاهش قیمت داشته و وارد کانال ۴۵ هزار تومان شده است. در حال حاضر هر دلار آمریکا ۴۵ هزار و ۸۳۰ تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار افت ۱۹۱ هزار تومانی را تجربه کرده و به قیمت ۲ میلیون و ۸۸ هزار تومان به فروش می‌رود. هر مثقال طلا نیز ۹ میلیون و ۶۱ هزار تومان قیمت پیدا کرده است.

اما در بازار سکه شاهد کاهش ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار تومانی قیمت‌ها بودیم. گزارش‌ها نشان می‌دهد هر قطعه سکه امامی ۲۵ میلیون و ۵۲۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۲۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۳۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹ میلیون و ۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

در این شرایط، کامران سلطانی‌زاده، عضو شورای‌عالی کانون صرافان عنوان کرده است: امروز برخلاف روزهای گذشته در مقابل صرافی‌ها صفی برای خرید دلار نیست و دلار با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری ندارد.

وی تاکید کرده است: در ادامه کاهش قیمت ارز که از هفته گذشته شروع شده پس از توافق با عربستان شدت کاهش نرخ ارز در بازار شدت بیشتری یافته است و پیش‌بینی می‌شود این رود ادامه‌دار خواهد بود و دلار به کانال ۳۰ هزار تومان هم خواهد آمد.

سلطانی‌زاده به ایرنا تصریح کرده است: به مردم توصیه می‌کنیم توجه داشته باشند که کانال‌های تلگرامی به صورت کاذب نرخ‌های دلار را بالا نگه می‌دارند تا از این طریق جلوی ضرر بیشتر دلالان را بگیرند و دلار خود را با نرخ‌های بالا بفروشند.

عضو شورای‌عالی کانون صرافان تاکید کرده است: نرخ‌هایی که در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود معمولاً ۱۰۰۰ تا ۲ هزار تومان بالاتر در حال نرخ‌سازی است.

یک پیش‌بینی جدید از بازار طلا/ اگر برجام احیا شود، قیمت طلا و سکه این‌گونه می‌شود

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اگر عرضه توسط بانک مرکزی زیاد شود؛ با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال قرار داریم، کاهش بیشتر قیمت‌ها و حباب سکه را شاهد خواهیم بود.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که احیای برجام، چه تاثیری می‌تواند روی بازار طلا و سکه بگذارد؟ می‌گوید: احیای برجام یک موضوع است، ولی خبرهای سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا می‌تواند نقش محوری در رابطه با نوسانات بازار ارز و طلا و سکه داشته باشد.

بذرافشان می‌افزاید: دلیل اصلی، کنترل قیمت‌ها در بازار داخلی و نوسانات اونس جهانی و عرضه و تقاضا در بازار اثر دارد. اگر عرضه توسط بانک مرکزی زیاد شود؛ با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال قرار داریم، کاهش بیشتر قیمت‌ها و حباب سکه را شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که در زمان افزایش قیمت‌ها، شاهد افزایش صف خرید طلا و سکه بودیم. حالا با توجه به کاهش قیمت‌ها، صف فروش ایجاد شده است؟ عنوان می‌کند: هر کس طبق یک دیدی وارد بازار شده است. من همان زمان هم گفتم که شرایط بازار طلا و سکه ریسک خود را دارد و کسانی که وارد این بازار می‌شوند، باید هم ریسک افزایش و هم ریسک کاهش را قبول کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح می‌کند: یک دلیلی که مردم وارد این بازارها می‌شوند، حفظ ارزش پول ملی است؛ وگرنه در گذشته طلا را به عنوان یک سرمایه درازمدت می‌خریدند و یا به صورت زینتی استفاده می‌کردند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.