کد خبر : 35508 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه و طلا

قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار امروز تا لحظه | واکنش بازار سکه به سفر گروسی

امروز تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۹ میلیون و ۸۰۰ تومان است.

قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار امروز تا لحظه | واکنش بازار سکه به سفر گروسی

قیمت سکه امروز 14 اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد. قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ تومان است.آخرین قیمت سکه و طلا را در ادامه مشاهده می کنید .

امروز تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۹ میلیون و ۸۰۰ تومان است.

امروز یکشنبه ۱۴ اسفند تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۲۹ میلیون  و ۸۰۰ 
 سکه تمام طرح قدیم(امامی) ۲۶ میلیون و ۷۰۰هزار  
 نیم سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار
 سکه یک گرمی  ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار
 اونس جهانی طلا  ۱۸۵۷دلار
 طلای ۱۸ عیار  ۲ میلیون و ۴۷۹هزار

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه 14 اسفند 1401 / سکه به قله برگشت؟

قیمت طلا و سکه امروز 13 اسفند 1401 افزایش داشت.

دیروز قیمت طلا و سکه با توجه به رشد قیمت دلار و انس جهانی طلا افزایش داشت. به نظر می‌رسد بازار فلز زرد از سیگنال‌های سفر گروسی پیروی نکرد. آیا این روند صعودی در بازار فلز زرد ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز قیمت طلا و سکه در روند افزایشی باز شد و سکه امامی بار دیگر محدوده مقاومت را شکست. با وجودی که قیمت دلار امروز نوسان افزایشی محدودی داشت و تحلیلگران بازار معتقدند بازارهای مالی چشم‌ انتظار نتیجه سفر گروسی به تهران است، اما روند صعودی قیمت طلا و سکه ادامه دارد.

قیمت سکه محدوده مقاومت را شکست

گذشتن قیمت سکه از مرز ۳۰ میلیون تومانی باعث شد برخی گمانه‌ها به سمت طلای جهانی و سوگیری قیمت طلا و سکه از این بازار، پررنگ‌ شود.

قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه (۱۲ اسفند) به سمت نیمه کانال ۱۸۵۰ دلار خیز برداشت و بر روی۱۸۵۶ دلار ایستاد. این در حالی بود که روزهای پایانی هفته گذشته نرخ طلا در محدوده ۱۸۳۰ تا ۱۸۳۸ دلار معامله می‌شد.

تحلیلگران معتقدند در صورتی که طلای جهانی به ۱۸۶۵ دلار برسد، ممکن است تقاضا برای فلز گران بهای جهانی رشد کند و به تدریج به مرز ۱۸۸۰ دلار برسد. انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش به قیمت  1,856.43 دلار رسید.

قیمت سکه بازار فلز زرد احتیاطی است یا افزایشی؟

در روزهای گذشته برخی معامله‌گران پیش‌بینی کردند، اگر قیمت سکه امامی محدوده ۳۰ میلیون تومان را حفظ کند، می‌توان از شکل‌گیری یک هسته جدید مقاومتی در بازار سکه خبر داد. در بهمن ماه، هسته مقاومت سنگین فلز گرانبهای داخلی مرز 20 میلیون تومانی بود، امروز این قیمت بار دیگر شکسته شد و افزایشی‌های بازار امید دارند این محدوده کف جدیدی برای قیمت سکه باشد.

سفر روز گذشته رافائل گروسی،مدیر کل آژانس انرژی اتمی به تهران بسیاری از معامله‌گران بازار فلز زرد را در فاز احتیاطی برد، اما با افزایش محدود قیمت دلار به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه معطل نماند و رشد کرد. با این وجود به نظر می‌رسد تا پایان سفر گروسی و مشخص شدن نتیجه مذاکرت، بازارهای مالی نوسان افزایشی داشته باشند و بَعد با توجه به انتظارات تورمی تعیین و تکلیف شوند.

قیمت سکه سکه گرمی از بازار جا ماند

دیروز ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی یک میلیون و ۱۰۵ هزار تومان گرانتر از روز پنجشنبه معامله شد. این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش به قیمت ۳۰ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان رسید و بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. سکه بهار با قیمت ۲۶ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد و ۳۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

نیم سکه نیز ۲۰۰ هزار تومان گرانتر از روز پنجشنبه و با قیمت ۱۷ میلیون تومان معامله شد. قیمت ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان رشد کرد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی امروز بدون تغییر و با همان قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان روز پنجشنبه معامله شد.

امروز تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی افزایش حباب را تجربه کردند. سکه امامی بیش از ۳۲۳ هزار تومان افزایش حباب داشت. حباب سکه گرمی ۳۵ هزار تومان کمتر شد.

قیمت طلا نیز امروز افزایش داشت. هر مثقال طلا با ۸۶ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۸ هزارتومان گرانتر شد و با قیمت دو میلیون و ۵۱۸ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم امروز ۱۶ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ دو میلیون و ۴۸۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه-مردم به جای سکه طلا بخرند

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر نوسانات قیمت دلار و تاثیر آن بر بازار ارز به تجارت‌نیوز گفت:«با توجه به کاهش قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته، با تغییرات قیمتی در بازار ارز، روند افزایشی بی‌سابقه قیمت طلا و سکه و افزایش حباب سکه را داشتیم.»

وی افزود:«مردم با توجه به بالا رفتن حباب سکه‌ای که تنها هشت گرم وزن و تنها ۱۰۰ هزار تومان هزینه ضرب دارد چرا باید متحمل ۶ میلیون تومان حباب باشند.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به افزایش محدود تقاضا در بازار خاطرنشان کرد:« نیم سکه و سکه تمام توسط بانک مرکزی عرضه نمی‌شود و قیمت دلار نیز افزایش محدودی دارد. این عوامل باعث افزایش حباب سکه شده است.»

وی افزود:«حباب سکه از نظر اقتصادی توجیه ندارد و ممکن است با هر خبر و شرایط جدید در رابطه با بانک مرکزی و عرضه سکه خالی شود. بنابراین توصیه من به مردم خرید مصنوعات طلا است. زیرا خرید هر گرم طلا با اجرت بالا و با بالاترین نوع ساخت قیمت تمام شده آن نهایتا به سه میلیون تومان می‌رسد و این خرید برای مردم ضرری ندارد.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.