کد خبر : 35213 / /
/

میزان عرضه خودرو در بورس کالا چقدر؟

بر اساس اعلام مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره سقف رقابت خودرو در بورس کالا، میزان این رقابت حداکثر 20 درصد اعلام شده است.

میزان عرضه خودرو در بورس کالا چقدر؟

مجلس شورای اسلامی روز گذشته میزان رقابت بر سر قیمت خودرو را مشخص کرد.

طبق مصوبه روز گذشته مجلس، میزان رقابت بر سر قیمت خودرو در بورس‌کالا نهایتا ۲۰ درصد بالاتر از قیمت پایه می‌تواند باشد؛ اما برخی رسانه‌ها عدد ۱.۲ برابر را به اشتباه “یک دوم برابر” نوشتند که معادل ۵۰ درصد رقابت می‌شود.

به گزارش بیدار بورس، روز گذشته خبری در خصوص نشست علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی درباره شرایط عرضه خودرو در بورس کالا منتشر شد. در بخشی از این خبر آمده بود که “امکان عرضه به قیمت بیش از ۱.۲ برابر قیمت پایه ممکن نیست”؛ یعنی سقف رقابت بر سر خرید خودرو در بورس کالا، نهایتا ۲۰ درصد بالاتر از قیمت پایه می‌تواند باشد؛ اما برخی رسانه‌ها عدد ۱.۲ برابر را به اشتباه “یک دوم برابر” نوشتند که معادل ۵۰ درصد رقابت می‌شود.

این در حالی بوده که عدد ۱.۲ برابر (۲۰ درصد رقابت) صحیح است. برخی کارشناسان معتقدند در صورت عدم اصلاح سازوکار تعیین قیمت پایه خودرو، تعیین سقف ۲۰ درصدی برای رقابت عرضه خودرو در بورس کالا، می‌تواند باعث ایجاد اشکالات ماهوی در اصل عرضه خودرو در بورس کالا شود.

اگرچه با مجوز شورای رقابت در خصوص به‌روزرسانی قیمت کارخانه متناسب با افزایش هزینه‌ها، شاهد کاهش رقابت نسبت به وضعیت فعلی در بورس کالا خواهیم بود./ بیدار بورس

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.