کد خبر : 34648 / /
/

زمان عرضه نهایی پژو 207 در بورس کالا | تفاوت قیمت بازار و بورس کالا

هفته آینده شاهد عرضه پژو 207 در بورس کالا خواهیم بود. این خودرو از متقاضیان زیادی برخوردار است. قیمت پایه پژو 207 در بورس کالا با بازار آزاد چقدر تفاوت دارد؟

زمان عرضه نهایی پژو 207 در بورس کالا | تفاوت قیمت بازار و بورس کالا

طبق آخرین اطلاعات دریافتی، روز سه‌شنبه (دوم اسفند) ۱۰هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی در بورس کالا عرضه می‌شود.تعداد ۱۰هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید روز سه‌شنبه (دوم اسفند) در بورس کالا عرضه می‌شود. همچنین در این خبر تاریخ تحویل این تعداد خودرو ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.

شرایط عرضه پژو 207

قیمت پایه: ۱.۸۵۵.۰۰۰.۰۰۰

درصد پیش پرداخت: ۱۰۰٪

تاریخ عرضه: ۲ اسفند ۱۴۰۱

تاریخ تحویل: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

در این معامله امکان تغییر رنگ بدون هزینه به انتخاب خریدار وجود دارد.

نقره‌ای تیتانیوم

خاکستری متالیک

مشکی متالیک آبنوس

سبز کله‌غازی

آبی کاسپین

قرمز ۲ پوششه

آبی اقیانوسی متالیک

قهوه‌ای نسکافه‌ایی

پژو ۲۰۷ یکی از خودروهای محبوب بازار ایران است که ۸ سال بعد از عرضه موفقیت‌آمیز پژو ۲۰۶ توسط ایران خودرو به دست مشتریان رسید و تولید آن به جز وقفه‌ای ۲ ساله از ۹۲ تا ۹۴، همچنان ادامه دارد. این هاچبک جمع و جور که به صورت رسمی پژو 207i نامیده می‌شود، در اصل مدل فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است که در برزیل طراحی شده و در بعضی کشورها با نام پژو ۲۰۶+ فروخته می‌شود. سری اول این خودرو از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ تولید می‌شد و سری دوم آن با تغییراتی از سال ۱۳۹۴ روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت. پژو ۲۰۷ پانوراما با سقف شیشه‌ای از نیمه دوم سال ۹۹ وارد بازار شد. این خودرو توانست در پاییز ۱۴۰۱استاندارد ایمنی عابر پیاده را کسب کند.

مزایا و معایب

+ کیفیت ساخت بالا

+ مصرف سوخت کم

+ امکانات بیشتر از سری اول

– پایداری در پیچ‌های تند

– سفارشی شدن بعضی آپشن‌ها

– قیمت بالای قطعات یدکی

مشخصات فنی

پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت مدل ۲۰۶ است و به همین خاطر تعجبی ندارد اگر از همان پیشرانه و گیربکس‌هایی استفاده کند که در هاچبک قدیمی‌تر پژو به کار رفته است.

همه تیپ‌ها و مدل‌های این خودرو با موتور معروف و پرطرفدار ۱.۶ لیتری TU5 عرضه می‌شوند که جعبه دنده دستی ۵ سرعته یا گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته قدرت آن را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. جهت اطلاع اینکه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم با همین پیشرانه و گیربکس‌ها تولید و روانه بازار می‌شود.

در چند سال گذشته فهرست امکانات نه‌چندان طولانی پژو ۲۰۷ دستخوش تغییراتی شده. از سال ۹۷ کروز کنترل و رینگ آلومینیومی از لیست آپشن‌های استاندارد ۲۰۷ دستی و رینگ آلومینیومی هم از روی ۲۰۷ اتومات حذف شده است و فقط در خودروهای سفارشی کار گذاشته می‌شود. اما، فرمان برقی جدیدترین آپشن این خودرو است که مشتریان می‌توانند در هنگام خرید سفارش دهند.

از سال ۱۴۰۰ سیستم اطلاعات و سرگرمی پژو ۲۰۷ به‌روزرسانی شده و به جای دی‌وی‌دی پلیر مدل‌های قدیمی، سیستم میرور لینک به کار رفته تا رانندگان بتوانند به راحتی تلفن‌های همراه را به مالتی مدیا وصل کنند.

ترمزهای چهار چرخ ۲۰۷ از همان ابتدا دیسکی بود، اما ترمز دیسکی از چرخ‌های عقب پژو ۲۰۷ پانوراما حذف شده و با پرداخت هزینه‌ای جداگانه می‌توان نصب آنها را سفارش داد.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۶ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور طبیعی
قدرت ۱۰۵ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن.متر
گیربکس

۵ سرعته دستی

۴ سرعته اتوماتیک

محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب

۱۱.۶ ثانیه

۱۲.۶ ثانیه

سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت

۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان هیدرولیک
بدنه هاچبک
نوع رینگ فولادی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۳۸۷۲ میلیمتر
عرض ۱۶۶۹ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۴۱ میلیمتر
فاصله محورها ۲۴۴۳ میلیمتر
وزن خالص

۱۰۸۷ کیلوگرم (دستی)

۱۱۱۸ کیلوگرم (اتوماتیک)

تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۲۴۵ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۰ لیتر
قطر رینگ ۱۴ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی ندارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش ندارد
کنترل پایداری ندارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو ندارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری ندارد
ترمز پارک برقی ندارد
اتولایت ندارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه ندارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید ندارد
استارت بدون کلید ندارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده ندارد
صندلی برقی سرنشین جلو ندارد
گرم‌کن صندلی جلو ندارد
سردکن صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل ندارد
پانوراما دارد
سانروف ندارد
 

طراحی ظاهری

پژو ۲۰۷ ایران خودرو تفاوت اساسی با پژو ۲۰۶ ندارد و روی همان پلتفرم و با همان بدنه تخم مرغی ساخته شده، اما برای به‌روزتر بودن تغییراتی روی بدنه، به خصوص نمای جلو داده شده و به اصطلاح فیس‌لیفت شده است.

بارزترین و آشکارترین تفاوت ظاهری پژو ۲۰۷ در مقایسه با برادر بزرگترش یعنی مدل ۲۰۶ طرح برجسته چراغ‌های بزرگ و کشیده و هلالی شکل جلو است که چهره‌ای مهیج‌ و جوان‌پسندتر به این هاچبک جمع‌وجور فرانسوی داده و در مدل‌های ۱۳۹۵ به بعد، دی‌لایت نیز به قاب چراغ اضافه شده است. طراحی سپر جلو نیز همان حالت خندان پژو ۲۰۶ را به یاد می‌آورد، با این تفاوت که در مدل جدید لبخندی آشکارتر و نمایان‌تر بر چهره خودرو نشانده شده است.

نمای جانبی پژو ۲۰۷ در مقایسه با ۲۰۶ تغییرات زیادی نداشته و مهم‌ترین تغییر در این قسمت، طراحی مجدد آینه‌های جانبی و اضافه شدن راهنمای LED به آنها است.

در نمای پشت پژو ۲۰۷ نیز تغییراتی در گرافیک چراغ‌های عقب می‌بینیم که در کنار به‌روزرسانی‌های جزیی سپر، حالت جذاب‌تری به نمای پشت ۲۰۷ بخشیده است./تجارت‌نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.