کد خبر : 34539 / /
/

حراج خودرو بدون قرعه کشی با نصف قیمت | سود 177 میلیونی خریداران این خودرو | از حراج خودرو عقب نمانید

بر اساس اعلام بورس کالا قرار است فردا تالار معاملات شاهد عرضه هزار دستگاه وانت کارا باشد.

حراج خودرو بدون قرعه کشی با نصف قیمت | سود 177 میلیونی خریداران این خودرو | از حراج خودرو عقب نمانید

فردا قرار است بورس کالا میزبان عرضه 500 دستگاه وانت تک کابین و 500 دستگاه وانت دوکابین باشد. قیمت پایه کارا تک کابین 291 میلیون و کارا دو کابین 302 میلیون تومان است.

این در حالی است که قیمت کارا تک کابین در بازار آزاد 455 میلیون و قیمت کارا دو کابین 479 میلیون تومان است. یعنی خریداران کارا تک کابین از بورس کالا حدود 160 میلیون تومان سود می‌کنند و خریداران کارا دو کابین نیز 177 میلیون تومان سود خواهند کرد.

میزان پیش پرداخت برای عرضه وانت کارا 50 درصد اعلام شده است.

کارا

عرضه کارا در بورس

بورس کالا قیمت پایه تارا دستی را 256 میلیون و 500 هزار تومان تعیین کرده که با رقابت 79 درصدی به قیمت 460 میلیون و 441هزار تومان فروخته شد. این درحالی است که قیمت تارا دستی در بازار آزاد 638 میلیون تومان است و یعنی خریدار تارا از بورس کالا حدود 175 میلیون تومان سود کرده است.

فیدلیتی 5 نفر نیز با قیمت پایه 759 میلیون تومان با رقابت 79 درصدی روبه رو شد و در نهایت با قیمت یک میلیارد و 362 میلیون و 200 هزارتومان فروخته شد. این در حالی است که فیدلیتی در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و 670 میلیون تومان معامله می‌شود. خریداران فیدلیتی از بورس کلا در حدود 307 میلیون تومان سود کرده‌اند.

همچنین فیدلیتی7 نفر قیمت پایه 772 میلیونی تومانی داشت که امروز با درصد رقابت 86 درصدی به قیمت یک میلیارد و 440 میلیون تومان به فروش رفت. این خودرو در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومان معامله می‌شود و این یعنی سود 310 میلیونی از خرید فیدلیتی از بورس کالا.

ریسپکت مشکی نیز با قیمت پایه 643 تومان روی تابلوی معاملات بورس کالا رفت و با رقابت 72 درصدی با قیمت یک میلیارد و 885 میلیون تومان فروخته شد. این درحالی که این خودرو در بازار حدود دو میلیادر و 200 میلیون تومان است.

قیمت تمام شده این خودروها بدون مالیات و ارزش افزوده حساب شده است.

مزیت عرضه خودرو در بورس

عرضه خودرو در بورس کالا مزیت‌های بسیار زیادی دارد. برای نمونه بازار خودرو که یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی کشور به حساب می‌آید به ثبات می‌رسد و دست دلالان از این بازار کوتاه می‌شود و به بیان دیگر رانت از بین می‌رود. از سوی دیگر، کارخانجات با کشف قیمت، خودرو خود را می‌فروشند؛ یعنی یک قیمت پایه تعیین می‌شود و پس از آن به وسیله رقابت قیمت افزایش می‌یابد که به واسطه این موضوع تولیدکننده خودرو می‌تواند سود بیشتری را کسب کند.

مزیت بعدی که بسیار مهم است به گردش نقدینگی در بورس باز می‌گردد؛ عرضه خودرو باعث می‌شود که میزان گردش نقدینگی در بازار سرمایه افزایش یابد و در این شرایط بازار، یک امید و اعتماد برای سهامداران است. البته نباید فراموش کرد که موفقیت عرضه خودرو در بازار سهام میزان اعتماد سهامداران را نیز افزایش می‌دهد.

تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.