کد خبر : 34504 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی | وام بازنشستگان کشوری

واریز ۳۰ میلیون تومان برای بازنشستگان تا عید | سورپرایز آخر سال وام بازنشستگان

به گفته صندوق بازنشستگی کشوری میزان وام ضروری بازنشستگان نسبت به گذشته دوبرابر شده است.

واریز ۳۰ میلیون تومان برای بازنشستگان تا عید | سورپرایز آخر سال وام بازنشستگان

وام بازنشستگان | وام بازنشستگانوضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام بازنشستگانهمواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام بازنشستگان دارند .اطلاعات مهم و جدید درباره وام بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

به گفته صندوق بازنشستگی کشوری میزان وام ضروری بازنشستگان نسبت به گذشته دوبرابر شده است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: وام ضروری بازنشستگان کشوری به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

نعمت الله ترکی اعلام کرد که پیش از این بازنششستگان صندوق ۱۵ میلیون تومان وام ضروری دریافت می‌کردند.

ترکی همچنین از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی برای بازنشستگان صندوق و وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان از سال ۱۴۰۲ خبر داد.

شرایط وام جدید بازنشستگان اعلام شد

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.

بر اساس این گزارش همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند، از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن لغایت ۳۰ بهمن، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار گرفت.

طبق گفته سازمان تامین اجتماعی تنها بازنشستگانی می‌توانند نسبت به دریافت این وام درخواست دهند که سن آن‌ها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است، دارای حداقل دو فرزند تحت‌تکفل هستند، طی دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند، امکان اخذ کسر اقساط معوق براساس شرایط حقوقی و دارای حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی هستند.

در این میان دو بند حداقل سن 50 تا 78 سال و دو فرزند تحت تکفل است که شبهه برانگیخته‌است، مطابق با قانون هریک از فرزندان تا سنی خاص تحت تکفل پدر و مادر خود هستند و والدین مسئولیت نگهداری از فرزندان را برعهده دارند. بر اساس آنچه در قانون آمده فرزندان دختر تاپیش از ازدواج و به شرط این که شاغل نباشند تحت تکفل والدین خود هستند. همچینن فرزندان پسر تا۲۲ سالگی به شرط عدم اشتغال به کارمی‌توانند از مزایای دفترچه درمانی برخوردار شوند./ صداوسیما

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان جدید

با توجه به آنچه گفت به طور قطع بازنشستگانی که در این بازه سنی هستند دارای فرزندان پسری هستند که سن آن‌ها بیش از 22 سال است و همچنین فرزندان دختر آن‌ها به احتمال زیاد یا شاغل هستند و یا ازدواج کرده و از تحت تکفل پدر خارج شده‌اند و تنها درصد خیلی کمی از بازنشستگان در این بازه سنی دو فرزند تحت تکفل خود دارند.

بندهای ت برای اخذ وام 12 میلیون تومانی در حالی وضع می‌شود که به گفته دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران، در چند ماه سپری شده از سال جدید، وضعیت اقتصادی و معیشتی بازنشستگان کارگری ۵۰ درصد سقوط کرده است که یک بحان جدی‌ست و باید به صورت عاجل به آن رسیدگی شود.

به گفته علی اکبر عیوضی مردم بیش از هر چیز از وضعیت اقتصادی ناراحت و ناراضی هستند؛ اقتصاد خانواده‌ها به سختی می‌گذرد؛ خصوصاً برای حقوق‌بگیران که در این وضعیت به سختی زندگی می‌کنند؛ بازنشستگان در شرایط به مراتب سخت‌تری هستند و رنج‌ها را بیشتر احساس می‌کنند./خبرآنلاین

بودجه وام بازنشستگان

سؤال: آقای قادری می‌فرمایید که در بودجه سال آینده برای بازشستگان ومستمری بگیران چه شرایط ویژه و چه تسهیلاتی قرار است درنظر گرفته شود؟

 آقای قادری: هنوز ما در کمیسیون برنامه و بودجه به آن تبصره‌های مرتبط با بازنشستان نرسیده ایم و واقع قضیه آن هم مواردی که مربوط به بازنشستگان در لایحه آمده است من نگاه نکرده ام. ولی هر امکان و هر ظرفیتی که فراهم باشد و بتوانیم کمک کنیم الزامی که به صندوق‌های بازنشستگی می‌کنیم یا اگر بتوانیم منابعی را از محل واگذاری سهام یا از محل منابع نقدی بودجه جایی بتوانیم منابعی را تأمین کنیم حتماً جزء اولویت‌های ما است و تلاش ما بر این است که انشاالله بتوانیم کمک کنیم در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی تسهیلاتی برای بازنشستگان فراهم شود تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سؤال: چه اقداماتی به نظر شما ضرورت دارد که مورد توجه قرار بگیرد؟

 آقای قادری: یکی در بحث حقوق است که تا آنجایی که امکان داشته باشد که ما بتوانیم حقوق بازنشستگان را به حقوق شاغلین یک مقدار نزدیک کنیم انتظار داریم که دولت خودش لایحه بیاورد که نیاورده است معمولاً در اصلاحاتی که ما در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان شاغلین و بازنشستگان داشتیم آن ۵ درصدی که اضافه شد در کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرده ایم در این لایحه هم تلاش مان بر این است که ما هم بعنوان کمیسیون اصلی کمک کنیم که مواردی را در ارتباط با هم تسهیلات مثل وام و مسائل اینچنینی الزامات به صندوق‌ها می‌کنیم پیشنهاد ببریم به کمیسیون تلفیق و به صورت انفرادی هم هر کدام از نمایندگان می‌توانند پیشنهاداتی را داشته باشند قطعاً در کمیسیون اجتماعی هم که بیشتر به صورت ویژه و خاص به این موضوع بازنشستگان متمرکز می‌شود آنجا هم حتماً مواردی را دوستان دنبال می‌کنند که بتوانیم کمک داشته باشیم.

سؤال: می‌فرمایید برای سال آینده آقای دهقانی کیا، ضرورت دارد که چه تغییراتی ایجاد شود؟

جناب آقای علی دهقانی کیا: من فقط تنها خواهشم از نمایندگان محترم مجلس و دولت محترم این است که به قانون ما احترام بگذاریم آن چیزی که قانون است قانون را عمل کنیم در ماده ۴۱ قانون کار آمده است تورمی را که مرکز آمار اعلام می‌کند، می‌گوید اگر این تورم جوابگو نشد در بند ب دوم اش می‌گوید که سبد هزینه معیشت خانوار را بایستی درنظر بگیریم برای بازنشستگان هم ماده ۱۱۱ که تبعیت می‌کنداز مصوبه شورای عالی کار و ماده ۹۶ که برای سایر سطوح تصمیم می‌گیرد می‌گوید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی، حالا که دولت اعلام کرده است ۲۰ درصد، ۲۰ درصد را نمی‌دانیم منبع اش کجاست؟ اگر بحث اینکه می‌خواهیم با کم کردن بازنشستگان.

سؤال: اجازه دهید این موضوع در همان فصل خودش، چون آقای قادری هم گفتند که در کمیسیون تلفیق هم نرسیده است به آن بخش، در همان ایام باز خدمت جنابعالی باشیم و بیشتر راجب به آن صحبت کنیم؟

 آقای علی دهقانی کیا: ما درخواست مان این بوده است وگرنه نگفتیم ایشان مخالفتی نکرده ایم درخواست مان این است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.