کد خبر : 34841 / /
/

کراس اور جدید ایران خودرو در راه بازار | صفر تا صد درباره خودروی «تانا» | قیمت کارخانه ای «تانا» چند؟

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد شاسی بلند جدید این شرکت در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه می‌شود.

کراس اور جدید ایران خودرو  در راه بازار | صفر تا صد درباره خودروی «تانا» | قیمت کارخانه ای «تانا» چند؟

گروه صنعتی ایران خودرو در حال برنامه ریزی برای عرضه یک محصول جدید در سگمنت کراس‌اوور‌های کامپک تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ است. محصول جدید ایران خودرو که در همکاری با شرکت کایی چین مونتاژ می‌شود و در بازار کشور مادر با نام کایی X۳ پرو شناخته می‌شود و ایران خودرو نام تانا را برای این محصول در نظر گرفته است.

نسخه‌های اولیه تانا ایران خودرو در شهر تهران در حال تست و بررسی است و بنا به اخبار منتشر شده تانا تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه خواهد شد. محصول جدید ایران خودرو در حقیقت نسخه‌ای از محصول تیگو ۴ پرو بوده که در ایران با نام ام وی ام X۵۵ پرو شناخته می‌شود و پیش از این نیز در ایران حضور داشته است.

تانا 2

در بخش فنی این خودرو از پیشرانه‌ای مشابه ۹۰ درصد دیگر کراس‌اوور‌های بازار بهره می‌برد و تکنولوژی این پیشرانه ریشه اتریشی و مهندسی شده AVL و جزو خانواده محصولات چری است. این پیشرانه توان تولید قدرتی در حدود ۱۴۷ تا ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۲۱۰ تا ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. گیربکس این خودرو نیز مشابه محصولات جدید دیگر چری در ایران از یک گیربکس CVT با قابلیت شبیه‌سازی تعویض دنده ۹ سرعته بهره می‌برد و نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

کراس‌اوور تانا وزنی در حدود ۱۳۷۸ کیلوگرم دارد و به کمک پیشرانه مجهز به توربوشارژر تقریبا کم مصرف، مصرفی در حدود ۶,۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به صورت رسمی ثبت نموده است. این خودرو به صورت استاندارد و رسمی شتابی در حدود ۱۱ ثانیه در ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ثبت نموده است. به دلیل استفاده از یک پلتفرم مشابه با خودرو تیگو ۴ پرو این خودرو ابعادی نزدیک به محصول MVM X۵۵ پرو داشته و بسیار به این خودرو نزدیک است. کراس‌اوور تانا در بخش ابعاد از ۲۶۳۲ میلیمتر فاصله محور، ۴۴۰۰ میلی متر طول، ۱۸۳۱ میلی متر عرض و ۱۶۵۳ میلی متر ارتفاع برخوردار است.

تانا3

در بخش تعلیق این محصول در بخش جلویی از سیستم مک فرسون و در بخش عقب سیستم تعلیق H توئیست بیم بهره می‌برد.

در بخش امکانات رفاهی تانا ایران خودرو به احتمال فراوان از لیست بلندبالایی بهره خواهد برد و با تیپ فول آپشن عرضه خواهد شد. نسخه فول آپشن کایی X۳ پرو در بخش امکانات و تجهیزات از ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور نور، سنسور باران، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، تهویه الکتریکی با فناوری پاکسازی هوای کابین، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو از طریق ریموت، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال، کروز کنترل و… بهره می‌برد.

قیمت کراس اوور تانا محصول جدید ایران خودرو

با توجه به قیمت پایین‌تر محصولات ایران خودرو نسبت به رقبا، به احتمال زیاد محصول جدید این شرکت نیز در بازار ایران با قیمتی پایین‌تر از محصول فعلی کمپانی چری یعنی ام وی ام X۵۵ پرو در بازار عرضه خواهد شد و سگمنت قیمتی در بازه حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان برای قیمت کارخانه‌ای این خودرو متصور هستیم. این بازه قیمت محصول جدید ایران خودرو را به رقیبی برای دیگر محصولات ایران خودرو مانند هایما S۵ بدل خواهد کرد. این محصول در نسخه فول‌آپشن در کشور چین با نام کایی X۳ پرو در حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ یورو (۶۴۰ میلیون تومان با دلار آزاد فعلی) قیمت خورده است.

منبع: خودروبانک

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.