کد خبر : 34673 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان جدید

عیدی رئیس جمهور برای بازنشستگان در روز عید مبعث | حقوق کدام بازنشستگان ۸ میلیون تومان شد؟ | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین شد

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق بازنشستگان دولتی و لشگری و کشوری در سال آینده را اعلام کرد.

عیدی رئیس جمهور برای بازنشستگان در روز عید مبعث |  حقوق کدام بازنشستگان  ۸ میلیون تومان شد؟ | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین شد

حقوق بازنشستگان|میزان حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده مشخص شد.حقوق بازنشستگان و کارمندان برای سال آینده رسانه‌ای شد که جزئیات آن حکایت از این داشت که مبلغ حقوق بازنشستگان با افزایش دو میلیون تومانی به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان برسد.بازنشستگان از میزان ناچیز افزایش حقوق بازنشستگان ناراضی هستند.در ادامه به آخرین اخباز از افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده می پردازیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره حقوق و دستمزد در سال آینده اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق کلیه گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی ۲۰ درصد و حقوق کلیه بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا می‌کند؛ این همان پیشنهاد دولت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ توضیح داد: حداقل حکم کارگزینی در سال ۱۴۰۲ حقوق‌بگیران ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق‌بگیران سال ۱۴۰۱ است یعنی حداقل حقوق در سال آینده ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بهزیستی کشور مکلفند به جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که از جایی حقوق نمی‌گیرند ماهانه کمک‌ معیشتی به میزان شش میلیون تومان برای جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و پنج میلیون تومان برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر و معلولان شدید و خیلی شدید پرداخت کنند.

سقف خالص پرداختی در سال آینده به کارکنان لشگری و کشوری ۵۵ میلیون تومان است./ایسنا

تغییر شیوه افزایش حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۲

 امروز در کمیسیون تلفیق بودجه در مورد درصد و مکانیسم افزایش حقوق دولتی‌های شاغل و بازنشسته تصمیم‌گیری می‌شود.

به نقل از روزنو، پیشنهاد دولت ۲۰ درصد افزایش همه سطوح بود و پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس، افزایش ۳۰ درصدی تمام سطوح مزدی؛ اما در نهایت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ باید در مورد میزان و مکانیسم افزایش حقوق سال آینده تصمیم‌سازی کند.

امروز ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ کمیسیون تلفیق قرار است میزان افزایش حقوق مشمولان را تعیین کند؛ این افزایش حقوق شامل کارمندان شاغل و بازنشسته، نیروهای نظامی و بازنشستگان لشگری می‌شود.

پیشنهادات برای افزایش حقوق بسیار است؛ غیر از درصد افزایش، موضوع دیگر، افزایش ثابت یا پلکانی حقوق در سال بعد است. برخی از نمایندگان پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی حقوق برای همه کارمندان در هر پایه‌ای را درسال آینده مطرح می‌کنند.

برخی هم پیشنهاد افزایش ٢٠ درصدی و برخی دیگر پیشنهاد افزایش حقوق به صورت پلکانی را بیان می‌کنند که برای مبالغ بالا درصد کمتری افزایش لحاظ شود.

باید منتظر ماند و دید خروجی امروز کمیسیون تلفیق چیست و بالاخره چقدر حقوق دولتی‌ها قرار است، افزایش یابد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

مسئله بعدی باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل است که به گفته عیوضی، توسط کانون عالی در حال پیگیری است.

او می‌گوید: جلسات متعددی با مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شده و هنوز ادامه دارد؛ تلاش فعالان صنفی بازنشستگان بر این است که باقیمانده متناسب‌سازی تا قبل از پایان سال محقق شود؛ بازنشستگان انتظار دارند با تامین اعتبار، مطالبات باقیمانده متناسب‌سازی را قبل از پایان امسال دریافت کنند.

در حالی انتظار می‌رود که حقوق دی ماه بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا انجام گیرد که آخرین اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارد که بر اساس احکام اصلاح شده جدید ‌حقوق بازنشستگان شامل افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان شده است. طبق احکام صادر شده، بازنشستگان تامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.

اخیرا، جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان برای سال آینده رسانه‌ای شد که جزئیات آن حکایت از این داشت که مبلغ حقوق بازنشستگان با افزایش دو میلیون تومانی به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان برسد.

این در حالیست که در سال گذشته، حقوق بازنشستگان هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده بود و در ابتدای امسال هم با اندک افزایشی به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

با اینحال، پیش‌بینی نهادهای پولی و مالی بین‌المللی از ادامه تورم بالا در اقتصاد ایران حکایت دارد. صندوق بین‌المللی پول هم اعلام کرده که اگر تحولی همچون رفع تحریم‌ها در ایران رخ ندهد، تورم بالای ۵۰ درصد برای دو سال آینده ادامه خواهد داشت. با وجود این نرخ تورم، کارشناسان اقتصادی و فعالان کارگری نگرانی خود را نسبت به این موضوع که افزایش حقوق پاسخگوی نیاز بازنشستگان نباشد، ابراز کرده‌اند. این موضوع در سال جاری سبب شده که بازنشستگان به شغل دوم یا سوم روی بیاورند که خود به تشدید پدیده زمان‌فروشی دامن زده است. برخی اقتصاددانان نیز بر این باورند که ۳۰ درصد از خانوار ایرانی از فقر درآمدی وارد فقر زمانی شده‌اند که نتیجه‌ای جزء فروپاشی خانوار در پی نخواهد داشت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.