کد خبر : 34368 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

خبر داغ واریز یارانه معیشتی 3 میلیونی برای این یارانه بگیران | افزایش ۴۰ درصدی یارانه معیشتی در سال آینده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه اعضای این کمسیون برای افزایش ۴۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در سال آینده خبر داد و گفت: این مصوبات نیاز به تصویب اعضای کمسیون تلفیق دارد.

خبر داغ واریز یارانه معیشتی 3 میلیونی برای این یارانه بگیران |  افزایش ۴۰ درصدی یارانه معیشتی در سال آینده

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. میزان یارانه معیشتی 400 هزار تومان است طبق ماه های گذشته آخرین خبرها درباره یارانه معیشتی را در خبرآزاد بخوانید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه اعضای این کمسیون برای افزایش ۴۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در سال آینده خبر داد و گفت: این مصوبات نیاز به تصویب اعضای کمسیون تلفیق دارد.

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهادات و مصوبات اعضای کمیسیون در خصوص لایحه بودجه، اظهار کرد: اعضای کمسیون در جلسات خود به منظور بررسی لایحه بودجه پیشنهاد کردند که مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دولت افزایش 30 درصدی را برای مسترمی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته بود، افزود: پیشنهاد اعضای کمسیون اجتماعی افزایش 40 درصدی مستمری این اقشار بود که به تصویب اکثریت اعضا رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اکثریت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از اقشار کم درآمد جامعه هستند، ادامه داد:اعضای کمیسیون با توجه به تورم موجود در کشور مصوب کردن که اقشار فوق‌الذکر برای اینکه در سال آینده تحت فشار قرار نگیرند ، افزایش حقوقی بیش از افزایشی که دولت برای آنها در بودجه سال آتی در نظر گرفته بود، داشته باشند.

گودرزی با بیان اینکه مصوبه اعضای کمیسیون اجتماعی برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارسال شده است، گفت:اعضای کمیسیون در بررسی‌های خود پیشنهاداتی نیز برای تامین منابع لازم برای افزایش حقوق‌های پیشنهادی، مطرح کردند که اینها نیز جهت ارزیابی به تلفیق ارسال شده است.

نماینده درود و ازنا بیان کرد: پیشنهادات و مصوبات کمیسیون اجتماعی در حوزه تخصصی این کمسیون در ارتباط با بودجه سال آینده به کمیسیون تلفیق ارائه شده که برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در تلفیق و نمایندگان در جلسه علنی و همچنین تایید از سوی شورای نگهبان دارد.

گودرزی پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم، از پیشنهاد اعضای کمسیون متبوعش برای افزایش حقوق 30 درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری و همچنین سربازان در بودجه سال آینده خبر داده بود که به تصویب اعضا نیز رسیده که البته این مصوبات نیاز به تایید کمیسیون تلفیق و تایید نمایندگان در جلسه علنی دارد./ تسنیم

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی خانوارها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اقدامات خیرخواهانه که با همکاری موسسات خیریه، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین صورت پذیرفت را تشریح کرد.

وی از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: همچنین ۸ هزار دست لباس‌گرم، کاپشن و کفش برای فرزندان زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان خریداری و مراحل توزیع را طی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، وی با اشاره به توزیع سبد پروتئین برای مستمری‌بگیران تحت پوشش، یادآور شد: در این راستا با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۰۰ تن مرغ بین خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور توزیع شد؛ همچنین با مشارکت مجمع خیرین ۵۰ گهواره برقی برای کودکان مقیم در شیرخوارگاه‌ها تهیه شده است تا کودکان خوابی راحت را تجربه کنند./ایسنا

پرداخت یارانه معیشتی 5 میلیونی برای این دهک‌ها

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: امسال ۱۵ هزار نفر مشمول طرح «لبخند مادری» می شوند.

حمیدرضا علیان زادگان روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: پویش «لبخند مادری» با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد ۱۵ خرداد با هدف حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری و تجلیل از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو و متولد شده در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: پویش «لبخند مادری» شامل خانواده‌هایی است که در سال ۱۴۰۱ دارای فرزند سه قلو و یا بیشتر شده‌اند و به ازای هر فرزند یک کارت هدیه یک میلیون تومانی، پوشک رایگان تا شش ماه و بسته «لبخندمادری» که شامل ۴۰ قلم لوازم مادر و فرزند به ارزش پنج میلیون تومان به آنان، اهدا خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد یادآور شد: ۱۵ هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند که به خانواده‌های نیازمند مایحتاج و ضروریات یک نوزاد اختصاص می‌یابد.

علیان زادگان تاکید کرد: در طرح ملی ایران جوان به پنج هزار زوج دانشگاهی که دارای فرزند می‌شوند با اولویت فرزند سوم، بسته‌های حمایتی ارایه می‌شود، ضمن اینکه پنج هزار زوج دیگر نیز در ۱۶ استان کشور شناسایی شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ما‌به‌التفاوت مستمری مهرماه مددجویان سازمان بهزیستی خبر داد.

علیرضا انجلاسی اظهار کرد: با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور 30 درصد افزایش یافت که از آبان ماه به حساب مددجویان مستمری بگیر واریز شد.

وی با بیان این که ما‌به‌التفاوت مستمری مددجویان امروز واریز شد، گفت: این ما به التفاوت برای خانواده‌های یک نفره یک میلیون 260 هزار ریال، خانوارهای دونفره یک میلیون 800 هزار ریال برای خانوارهای سه نفره 2 میلیون و 520 هزار ریال، برای خانوارهای چهار نفره سه میلیون و 240 هزار ریال و خانوارهای پنج نفره و بالاتر 3 میلیون و 960 هزار ریال پرداخت شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مستمری مددجویان از مهرماه 30 درصد افزایش داشته است در خصوص مبالغ جدید مستمری مددجویان گفت: با افزایش 30 درصدی مستمری نسبت به شهریور ماه در خانوارهای یک نفره از 420 هزار به 546 هزار تومان، در خانوارهای دونفره از 600 هزار به 780 هزار تومان، در خانوارهای سه نفره از 840 هزار به یک میلیون و 92 هزار تومان، در خانوارهای چهار نفره از یک میلیون و 80 هزار به یک میلیون و 404 هزار تومان و در خانوارهای پنج نفر و بیشتر از یک میلیون و 320 هزار به یک میلیون و 716 هزار تومان مستمری افزایش و در آبان ماه واریز شده است./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.