کد خبر : 34262 / /
/

یارانه نقدی/یارانه معیشتی/یارانه بنزین/واریز یارانه

امشب ، واریز یارانه معیشتی به حساب مردم | یارانه معیشتی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در جیب این افراد

هر خانواده تحت حمایت کمیته امداد به صورت ماهانه مبلغی بین ۵۵۰ هزار تا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان به عنوان کمک معیشت ماهیانه دریافت می‌کند.

امشب ، واریز یارانه معیشتی به حساب مردم | یارانه معیشتی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در جیب این افراد

 یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.طبق ماه های گذشته یارانه معیشتی بهمن ماه نیز به حساب سرپرستان واریز می شود.آخرین خبرها درباره یارانه معیشتی را در خبرآزاد بخوانید.

خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در نه ماهه نخست سال جاری بر اساس تعداد اعضای خانوار مبالغی را تحت عنوان کمک معیشتی به صورت ماهیانه دریافت کرده‌اند.

این مبلغ برای یک خانواده تک نفره تحت حمایت کمیته امداد در سال جاری هر ماه ۵۵۰ هزار تومان است.

خانوار دو نفره تحت حمایت ماهانه ۷۸۰ هزار تومان و خانوار سه نفره ماهیانه یک میلیون و ۹۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند.

براساس این گزارش، خانوار چهار نفره ماهیانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان مستمری می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد؛ شایان ذکر است مددجویان کمیته امداد علاوه بر دریافت مستمری از خدمات حمایتی و توانمندسازی همچون بیمه اجتماعی و درمان، خدمات خرید، احداث یا تعمیر مسکن، تسهیلات قرض‌الحسنه در سرفصل‌های مختلف، لوازم ضروری زندگی، جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه دانش‌آموزی و دانشجویی، خدمات مشاوره خانوادگی و تحصیلی، کاریابی، کمک به توسعه کسب و کار و اشتغال و ده‌ها خدمت دیگر بهره‌مند هستند./ ایسنا

یارانه معیشتی

افزایش ۴۰ درصدی یارانه معیشتی این دهک ها

در لایحه بودجه سال 1402 که توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شده است، به دریافتی مستمری بگیران توجه ویژه‌ای نشده و این میزان مناسب وضعیت مستمری بگیران نیست.

میزان دریافتی مستمری بگیران در سال ۱۴۰۲ در لایحه بودجه افزایش یافت.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایراد‌های این لایحه افزود: از ایراد‌ها، یکی کاهش نمودار‌های پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفتگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی ۲۲ بهمن کی واریز میشود؟

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که توسط رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شده است، به دریافتی مستمری بگیران توجه ویژه‌ای نشده و این میزان مناسب وضعیت مستمری بگیران نیست.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایرادهای این لایحه افزود: از ایرادها، یکی کاهش نمودارهای پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفت‌وگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اقدامات خیرخواهانه که با همکاری موسسات خیریه، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین صورت پذیرفت را تشریح کرد.

وی از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: همچنین ۸ هزار دست لباس‌گرم، کاپشن و کفش برای فرزندان زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان خریداری و مراحل توزیع را طی می‌کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.