کد خبر : 34324 / /
/

قیمت طلا این هفته کاهشی می شود ؟ | پیش بینی مهم از قیمت سکه و طلا

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در هفته جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده ثبات قیمت‌ها ادامه داشته باشد و این هفته قیمت سکه گران‌تر نشود.

قیمت طلا این هفته کاهشی می شود ؟ | پیش بینی مهم از قیمت سکه و طلا

هفته گذشته شاهد نوسان محدود قیمت‌ طلا و سکه بودیم و بازار طلا و سکه نسبت به هفته‌های پیش‌ آرام‌تر بود. نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در هفته اخیر گفت: هفته گذشته از هفته‌های باثبات در قیمت طلا و سکه و ارز بود این در حالی بود که قیمت جهانی طلا با افزایش ۱۷ دلاری همراه شد و در روزهای پایانی هفته انتظار می‌رفت که با توجه به مناسبت‌هایی مانند ایام نوروز که در پیش داریم قیمت‌ها افزایش پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد و برخلاف سال‌های گذشته که در چنین موقعی قیمت طلا و سکه سیر صعودی پیدا می‌کرد هفته گذشته قیمت‌ها باثبات بود.

محمد کشتی‌آرای ادامه داد: علت اصلی ثبات قیمت‌ طلا و سکه هم ثبات قیمت ارز بود؛ یعنی به نوعی مدیریت و کنترل ارز باعث شد که ما در قیمت طلا و سکه شاهد ثبات باشیم.

تغییرات قیمت طلا و سکه

کارشناس بازار طلا و سکه در گفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره قیمت‌ طلا و سکه در هفته اخیر هم بیان کرد: سکه امامی (طرح جدید) در هفته گذشته حدود ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد و به ۲۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید و به نوعی می‌توان گفت که حباب این قطعه سکه در هفته اخیر ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشت. البته فقط همین قطعه سکه افزایش قیمت داشت و بقیه قطعات سکه در هفته گذشته با کاهش قیمت همراه بود.

کشتی‌آرای ادامه داد: سکه بهار آزادی (طرح قدیم) ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت؛ نیم سکه ۱۷۰ هزار تومان ارزان‌تر شد؛ قیمت ربع سکه ۷۰ هزار تومان کاهش یافت و سکه‌های یک گرمی به قیمت ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم تغییری نداشت.

کارشناس بازار طلا و سکه افزود: کاهش قیمت قطعات سکه در هفته اخیر در حالی بود که قیمت انس جهانی طلا ۱۷ دلار افزایش داشت بنابراین اتفاق جالبی که رخ داد این بود که به‌رغم افزایش قیمت انس جهانی طلا، قطعات سکه با کاهش قیمت همراه بود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر عرضه سکه در بورس کالا بر بازار طلا و سکه گفت: عرضه مجدد سکه در بورس کالا علت دیگری بود که منجر به ثبات قیمت‌ قطعات سکه شد و به نوعی می‌شود گفت با نزدیک شدن به ایام نوروز این واگذاری‌ها در تنظیم بازار طلا و سکه موثر بوده و باعث شده است قیمت‌ها باثبات باشد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته جاری

کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در هفته جاری هم گفت: پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده همین ثبات قیمت‌ها ادامه داشته باشد و انتشار خبر عرضه مجدد ربع سکه در بورس عامل مثبتی برای ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه است. بنابراین، به نظر می‌رسد همین قیمت‌ها ادامه داشته باشد و این هفته گران‌تر نشود.

کارشناس بازار طلا و سکه در پایان افزود: توصیه ما همواره به خریداران این بوده که در بازاری که آرام است داد و ستدها بهتر انجام می‌شود چرا که در مواقعی که قیمت‌ها هیجانی است به دلیل ریسک بالایی که وجود دارد تفاوت قیمت‌ خرید و فروش زیاد می‌شود، بنابراین مواقعی مثل الان که بازار آرام است بهترین موقع برای داد و ستد است./ همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.