کد خبر : 33428 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

افت سنگین قیمت سکه | قیمت طلا و سکه امروز 5 بهمن 1401

قیمت طلا و سکه که در چند روز گذشته افزایش قیمت افسارگسیخته‌ای را تجربه کرده بود، امروز پنجم بهمن 1401 در پی ریزش قیمت شب گذشته دلار، در مسیری کاهشی قرار گرفته است.

افت سنگین قیمت سکه | قیمت طلا و سکه امروز 5 بهمن 1401

امروز قیمت‌ سکه و طلا مسیری کاهشی را طی می‌کند. قیمت سکه امامی هم امروز با افت مواجه بوده است.قیمت سکه بهار آزادی در حال حاضر 21 میلیون و 499 هزار تومان است.قیمت سکه گرمی امروز پنج میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده که نسبت به نرخ روز گذشته تغییری نداشته است. آخرین قیمت سکه و طلا امروز 5 بهمن  1401 را در خبر آزاد بخوانید .

امروز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مسیری کاهشی را طی می‌کند. قیمت هر گرم طلای 18 عیار در لحظه تنظیم این گزارش به دو میلیون و 36 هزار و 700 تومان رسیده است. قیمت طلا امروز نسبت به روز گذشته کاهش کمی را تجربه کرده است.

قیمت طلا

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی هم امروز با افت مواجه بوده است. قیمت این نوع سکه در حال حاضر به 22 میلیون  و 798 هزار تومان رسیده است. این نوع سکه روی قیمت 23 میلیون و 396 هزار تومان بازگشایی شده بود. گفتنی است حباب این نوع سکه در حال حاضر سه میلیون و 166 هزار تومان است.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی در حال حاضر 21 میلیون و 499 هزار تومان است. قیمت این نوع سکه نیز مانند سکه امامی کاهشی و قیمت بازگشایی این نوع سکه 22 میلیون و 306 هزار تومان بوده است. در حال حاضر حباب سکه بهار آزادی به دو میلیون و 827 هزار تومان رسیده است.

قیمت نیم سکه

قیمت نیم سکه نیز امروز نسبت به نرخ بازگشایی و آخرین نرخ روز گذشته تغییر قیمتی نداشه است و اکنون در سطح 13 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود. گفتنی است حباب نیم سکه اکنون به چهار میلیون و 283 هزار تومان رسیده است.

قیمت ربع سکه

امروز قیمت ربع سکه هم در مسیر نزولی گام برمی‌دارد و در حالی که در چند روز گذشته تا 10 میلیون تومان هم رشد داشته اکنون 9 میلیون تومان قیمت خورده است. اکنون حباب ربع سکه به سه میلیون و 890 هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی امروز پنج میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده که نسبت به نرخ روز گذشته تغییری نداشته است. همچنین این سکه کوچک دو میلیون و 654 هزار تومان برآورد شده است.

قیمت سکه در چند روز گذشته تا مرز 25 میلیون تومان رسیده بود، اما با کاهش نرخ در بازار دلار این فلز ارزشمند نیز از روز گذشته در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

اما حالا باید دید با توجه به افزایش امروز قیمت دلار و ورود آن به کانال بالاتر سکه چه واکنشی نشان خواهد داد؟

قیمت سکه

با سیگنال دلار ، قیمت سکه ریخت

این سیگنال‌ها اگر چه نتوانست قیمت دلار را به شکل محسوسی در کانال کاهشی قرار دهد اما مانع افزایش شدید قیمت طلا شد و قیمت سکه را نیز نزولی کرد.

در دو روز گذشته، بازار سکه نوسان قیمتی زیادی داشت؛ برخی معامله‌گران معتقد بودند حباب بالای سکه، آلارمی است برای ریزش؛ برخی نیز می‌گفتند سیگنال‌های نامساعد بین‌المللی مانع کاهش قیمت در بازار فلز زرد است.

آنها تنها راه کاهش قیمت را سیگنال قوی نظیر نشستن دو طرف بر سر میز مذاکرات برجام می‌دانستند. هر چند تحلیلگران بازار در روزهای گذشته معتقد بودند این افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار طبیعی است.

به باور آن‌ها این روند رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان است که بازار این فلز خوش رنگ را تکان داده است.

اما روند کاهشی امروز نشان داد، یکی از عواملی که در بازار تعیین‌کننده‌ است، اطلاع از توان ارزی بازارساز است. بازارساز در روز یکشنبه سقف تامین نیازهای ارزی ضروری توسط صرافی‌ها را از ۲۰۰۰ یورو به ۵۰۰۰ یورو افزایش داد و این گمانه را تقویت کرد که چپ بازارساز پر است.

امروز دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی ۹۵۰ هزار تومان ریخت در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۲۴ میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله شد. قیمت، نوسان زیادی دارد و به نظر می‌رسد تا پایان آخرین معامله امروز روند کاهشی نرخ ادامه داشته باشد.

سکه بهار آزادی بیشترین سهم از کاهش قیمت را داشت و با ریزش یک میلیون و ۹۵ هزار تومانی با قیمت  ۲۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان در بازار معامله شد.

نیم سکه امروز ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت، ۹میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی ۳۰۰ هزار تومان ریخت و به قیمت ۵ میلیون تومانی شنبه برگشت. در روزهای گذشته این قطعه از سکه نسبت به سایر قطعات، فراز کمتری داشت.

روند حباب سکه در تمام قطعات افزایشی است. حباب سکه امامی بیش از ۴۵۰ هزار تومان گران شد . سایر قطعات سکه نیز افزایش قیمت حباب داشتند و کمترین افزایش مربوط به ربع سکه با ۱۳۹ هزار تومان افزایش است. این روند افزایشی قیمت حباب سکه باعث شد حباب ربع سکه بار دیگر به محدوده ۵ میلیون تومانی برگردد.

جواد فلاحیان کارشناس بازار سرمایه با اشاره به همبستگی شدید قیمت طلا و سکه به قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت:«با وجود این همبستگی قیمت در بازار فلز زرد با دلار بالاتر از نرخ فعلی در حال معامله است؛ این در حالی است که قیمت سکه همواره دارای حباب است و این حباب به معنای شکستن آن نیست.»

او افزود: «با بررسی قیمت سکه طی ۵ سال گذشته مشخص است که این بازار همواره با دلار بالاتر معامله شده است و روند کاهشی حباب سکه نیز مقطعی بوده است.»

فلاحیان گفت: «دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم سعی در کنترل قیمت‌ها دارد. فعلا ارزپاشی دولت زیاد است و بعضا با اخباری که از آزاد شدن منابعشان اعلام می‌کنند سعی در کنترل بازار دارند اما تا دلار مهار نشود کاهش قیمت در بازار طلا و سکه شدنی نیست.»

ا گران‌شدن لحظه‌ای قیمت در بازار فلز زرد، به نظر می‌رسد امید به مذاکرات کاملا از دست رفته و خریداران احتیاطی نیز وارد بازار شده‌اند و مطمئن هستند که سیگنالی برای مهار و کاهش قیمت وجود ندارد.

قیمت انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی پایان هفته بازارهای بین‌المللی فعلا با قیمت روزهای گذشته و نرخ ۱.۹۲۶.۲۲ دلار قرار دارد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.