کد خبر : 33422 / /
/

قیمت دلار/پیش بینی قیمت دلار/دلار در صرافی ها

سقوط وحشتناک قیمت دلار | همه فروشنده شدند | ریزش قیمت ها لحظه ای شد

نرخ دلار در بازار رسمی اسکناس، کانال ۴۲ هزار تومان را از دست داد.

سقوط وحشتناک قیمت دلار | همه فروشنده شدند | ریزش قیمت ها لحظه ای شد

قیمت دلار بالا رفت. قیمت دلار برای مردم مهم است.قیمت دلار با توجه به نرخ بورس متغیر است. قیمت دلار در بازار اعلام شد. قیمت دلار چند شد؟

به گزارش ایبِنا؛ نرخ دلار در بازار متشکل ارزی که روز سه‌شنبه کانال ۴۳ هزار تومان را از دست داده بود، امروز هم یک کانال دیگر را از دست داد و به کانال ۴۱ هزار تومان سقوط کرد.

در لحظه تنظیم این گزارش، نرخ دلار آمریکا که در بازار متشکل ارزی اعلام می‌شود، به ۴۱۹۵۳ تومان رسیده است.

گفتنی است همزمان با اجرای سیاست‌های ارزی جدید بانک مرکزی برای نرخ‌سازی در بازار آزاد از روز سه‌شنبه، ریزش دلار هم آغاز شد.

در کانال‌های تلگرامی قمار دلار هم‌اکنون نرخ فروش در حوالی کف کانال ۴۳ هزار تومان در نوسان است؛ البته همین نرخ هم خریدار ندارد.

اخبار رسیده از کف بازار نشان می‌دهد با توجه به غلبه لفظ فروش بین معامله‌گران، صرافی‌ها در این نرخ‌ها خریدار نیستند و برخی از آن‌ها ۱۰۰۰ تومان زیر قیمت خریدار می‌شوند.

قیمت دلار آزاد

قیمت دلار آزاد چند شد؟

با تغییر سیاست ارزی بانک مرکزی و حذف دلار توافقی از معاملات بازار متشکل ارزی، از روز سه‌شنبه 4 بهمن 1401، نرخ فروش ارز به‌صورت اسکناس توسط صرافی‌ها در سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام می‌شود.

طبق اعلام بانک مرکزی، از روز (1401/11/04) کلیه صرافی‌ها مجازند نسبت به فروش ارز به‌صورت اسکناس با نرخ منتشرشده تحت عنوان "آخرین نرخ صرافی‌ها" در سایت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به‌آدرس www.ice.ir اقدام نمایند.

همچنین فرزین رئیس کل بانک مرکزی در خصوص هدف از حذف دلار توافقی و سیاست های جدید این بانک اعلام کرد: بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به وجود آمده بوده است.

او خطاب به متقاضیان خرید ارز تأکید کرد: از این به بعد از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت‌نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو بدون صف.

هم اکنون قیمت دلار در تابلوی صرافی‌ها که در سایت بازار متشکل ارزی نیز درج شده، 42 هزار و 200 تومان است.

14011105113845366268981710

پیش بینی قیمت دلار 5 بهمن 1401 / دلار توافقی از آزاد سبقت گرفت!

قیمت دلار در چهارمین روز بهمن‌ماه با سیگنال‌های سنگین بانک مرکزی، روند کاهشی داشت؛ در نتیجه این کاهش قیمت، بازار فعلا کساد است. صف ارز توافقی غیب شد و سهمیه ۵ هزار یورویی نیز به دلیل عدم سودآوری بدون مشتری مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز روند قیمت دلار در چهارمین روز بهمن‌ماه، تحت تاثیر مدیریت نهاد پولی کشور بر مدار کاهش قرار گرفت. مهمترین اتفاق امروز بازار ارز، افزایش قیمت دلار توافقی بود.

دلاری که در ماه‌های گذشته قیمت آن تفاوت فاحشی با بازار آزاد داشت، دیروز از بازار معاملات آزاد پیشی گرفت و صف خریداران این ارز، غیب شد. سیگنال دیگری که روانه بازار شد موضوع سامانه مرکز مبادله ارزی بود.

قیمت دلار

قیمت دلار بازار آزاد ارز به رسمیت شناخته شد؟

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در توییتی اعلام کرد از امروز بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند. او تاکید کرد که بانک مرکزی از این به بعد به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود.

به اعتقاد فعالان بازار ارز، بانک مرکزی با این اقدام، قصد به رسمیت شناختن معاملات ارز آزاد را دارد و می‌خواهد راسا این معاملات را بدون واسطه مدیریت کند.

امروز بازار معاملات ارز آزاد با خوش‌بینی به اخبار سیاسی چشم داشت. برخی فعالان بازار معتقد بودند روند بازار ارز بستگی مستقیمی به اخبار بین‌المللی پیدا کرده و پیچیدگی در تحریم سپاه باعث شده این بازار، فعلا آرام بگیرد.

از امروز سه شنبه 4 بهمن‌ماه عنوان توافقی از معاملات دلار و یوروی بازار متشکل ارزی حذف شده است. معامله‌گران می‌گفتند دلار توافقی گران‌تر از دلار آزاد قیمت خورده و خریداری نیز وجود ندارد.

حذف نرخ‌های متعدد، ایجاد مرکز مبادله ارزی (ناخدا) ، ورود رسمی بازارساز به بازار آزاد و نرخ‌سازی بانک مرکزی از سیاست‌های فعلی نهاد پولی کشور است که به اعتقاد کارشناسان بازار، تصمیمات خوبی است اما باید دید چگونه اجرایی می‌شود. آنچه اشاره شد عواملی بود که امروز جو بازار دلار را به سمت کفه فروشندگان سنگین کرد.

برخی از معامله‌گران از ترس ریزش بازار به صورت هیجانی در موقعیت فروش قرار گرفتند و مشتری برای دلار کمیاب بود.

امروز دلار تهران با قیمت ۴۳ هزارو ۳۰۰ تا ۶۰۰ تومان معامله شد و ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دلار توافقی در کف بازار بود.

از همین رو خریداران ترجیح می‌دادند به جای پذیرش ریسک بگیر و ببندهای مالیاتی و قطع یارانه و ثبت دارایی ارزیشان در سامانه، از بازار آزاد خرید کنند،‌ هر چند بااحتیاط!

دلار در بازارهای همسایه نیز مسیر کاهشی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۳ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد و قیمت دلار سلیمانیه به ۴۴ هزار و ۶۱۰ تومان رسید. درهم امارات نیز به کف کانال ۱۲ هزار تومانی نزدیک شد. این ارز با قیمت ۱۲ هزار و ۱۴۰ تومان معامله شد.

راهکار درست مدیریت بازار ارز و قیمت دلار

در همین راستا کامبیز افسری کارشناس بازار دلار با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای ایجاد مرکز مبادله ارزی و ورود به بازار معالات آزاد ارز به تجارت‌نیوز گفت: روسای گذشته همیشه ادعا می‌کردند که ما بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم. به نظر می‌رسد سیاست رئیس کل جدید بانک مرکزی در به رسمیت شناختن بازار معاملات آزاد ارز و مدیریت آن است.

او با ابراز عقیده نسبت به اینکه دیدگاه مذکور، تفکر درستی است خاطر نشان کرد: وقتی رئیس بانک مرکزی به این آگاهی رسیده باشد که بازار آزادی وجود دارد و در آن تبادل ارزی انجام شود و باید دخالت‌هایی صورت گیرد، مسیر قیمت ارز مدیریت شده پیش می‌رود و با هر رویدادی بازار دچار تلاطم‌های سنگین نمی‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.