کد خبر : 33284 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

عیدی یارانه ای ماه رجب | جزییات جدید از یارانه نقدی جدید در بهمن ماه

سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از تداوم افزایش یارانه‌های نقدی در سال آینده خبر داد و گفت: با کالابرگ الکترونیکی می توان ۱۲ قلم کالا خرید.

عیدی یارانه ای ماه رجب | جزییات جدید از یارانه نقدی جدید در بهمن ماه

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه نقدی جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه نقدی قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه نقدیجدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه نقدیبه11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یارانه‌ها در سال جاری ۷ برابر شد که این موضوع در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند، گفت: مکمل این یارانه‌ها کالابرگ الکترونیکی است که دولت فراهم سازی زیرساخت‌های آن را آغاز کرده است.

سید محمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی روز (یکشنبه، ۲ بهمن ماه) در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در موافقت با کلیات این لایحه با بیان اینکه اقدام نابخردانه پارلمان اروپا در خصوص نهاد مقدس سپاه پاسداران یک اقدام غیرقابل قبول برای عالم بشریت است که آن را شدیدا محکوم می‌کنیم، گفت: به اتحادیه اروپا هشدار می‌دهم که خود را با طناب پوسیده منافقین خلق آویزان نکنید؛ کما اینکه پارلمان اروپا که عده‌ای افراد بازنشسته بیکار و بی تعهد هستند و تصمیمات ضدبشری و غیرمسئولانه می‌گیرند و با نام تروریست، با نماد مقاومت در مقابل داعش یعنی سپاه مقابله می‌کنند. هرگونه اقدام علیه سپاه پاسداران اقدام علیه ملت بزرگ ایران است و پاسخ کوبنده، محکم و پشیمان کننده‌ای دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بودجه دومین لایحه بودجه دولت سیزدهم بوده و از استحکام مناسبی برخوردار است که یکی از این امتیازها شامل شفافیت می‌شود. بودجه هدفمندی را داریم که به میزان یک سوم کل کشور بوده و در تبصره ۱۴ قرار گرفته است. بودجه کل کشور ۱۹۸۴ همت است که ۶۳۰ همت آن در تبصره ۱۴ آمده و این میزان به صورت شفاف برای کالاهای حمایتی لحاظ و ۳۱۵ همت آن برای یارانه نقدی و ۶۹ همت برای یارانه دارو و ۱۰۵ همت برای یارانه نان و سایر موارد تعیین شده است.

مکمل این یارانه‌نقدی کالابرگ الکترونیکی است

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص‌های بودجه سال ۱۴۰۲ برنامه محوری آن است، عنوان کرد: اعتبارات دستگاه‌ها در جداول همراه با برنامه‌ها ارائه شده، موضوع دیگری که در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته، معیشت مردم است همانگونه که رئیس جمهور اعلام کرد، یارانه‌ها در سال جاری ۷ برابر شد که این موضوع در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند. مکمل این یارانه‌ها کالابرگ الکترونیکی است که دولت فراهم سازی زیرساخت‌های آن را آغاز کرده است.

میرتاج الدینی افزود: با کارت کالابرگ الکترونیکی حدود ۱۲ قلم کالا که جزء مایحتاج مردم محسوب می‌شود قابل خرید است. این کالابرگ باید با دو ویژگی ادامه پیدا کند و دستگاه‌ها باید به این کالاها تخفیف ویژه ارائه کنند و کالاهای مشمول کالابرگ الکترونیک حداقل برای یک سال قیمت ثابت داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توجه به ناترازی صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشگری و فولاد از جمله مواردی است که در لایحه بودجه سال آتی لحاظ شده، عنوان کرد: دولت با دو اقدام به این ناترازی‌ها توجه کرده که یکی از این موارد کمک ۱۲۰ همتی به صندوق‌ها و افزایش دو ساله سن بازنشستگی است.

وی ادامه داد: سن بازنشستگی در کشور ما ۶۰ سال، اما میانگین سن بازنشستگی ۵۱ سال بوده که از میانگین جهانی حدود ۱۵ سال کمتر است. در برخی کشورها مانند نروژ و سوئد میان بازنشستگی ۶۲ سال، در ژاپن ۶۴ سال و در برزیل و آلمان ۶۵ سال است. در صندوق بازنشستگی ۷ نفر حقوق بازنشستگی و یک نفر شاغل بوده در حالی که استاندارد لازم برعکس این موضوع است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حمایت از بازار سرمایه را در لایحه بودجه شاهد هستیم و ۱۵ همت به صندوق تثبیت اختصاص یافته که برای سرمایه داران خُرد تأمین امنیت می‌کند، اظهار داشت: اوراق مالی به معنای استقراض ملی محسوب می‌شود که دولت گذشته ۵۳۰ همت با استفاده از اوراق ملی روی دست دولت سیزدهم قرار داد.

کالابرگ جایگزین یارانه نقدی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حذف یارانه نقدی و تبدیل آن به کالابرگ منوط به استقبال مردم است و اگر استقبال خوب باشد، طرح استفاده از کارت یارانه جایگزین یارانه نقدی می‌شود.

سیدصولت مرتضوی دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت افزود: طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در استان هرمزگان در حال اجراست و حدود هزار فروشگاه در این استان به سیستم کالابرگ الکترونیکی مجهز شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پس از موفقیت در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان، اجرای آن به ۵ استان دیگر تسری می‌یابد و امیدواریم تا پایان امسال بتوان این طرح را در کل کشور اجرایی کرد.

او ادامه داد: کالابرگ اقلام مهمی چون برنج، مرغ، لبنیات، ماکارونی و روغن را شامل می‌شود، انتخاب یک کالا در این مرحله کاملا اختیاری است و یک نفر می‌تواند اگر ضرورت داشت برنج خرید کند و کل مبلغ اعتبارش را در این مرحله مقدماتی یک‌قلم کالا بخرد.

به‌گفته مرتضوی، در طرح کالابرگ الکترونیک خرید ۱۰قلم کالای مواد غذایی که مشمول ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی در سبد کالا قیمت‌گذاری می شدند و پایه قیمت‌گذاری آن قیمت‌های شهریور۱۴۰۰‌است./همشهری

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.