کد خبر : 31600 / /
/

یارانه نقدی| یارانه نقدی دی ماه

کاهش ارزش یارانه نقدی به مردم | یارانه نقدی دی ماه برای این خانوارها ۴۰ درصد اضافه می شود

مابه‌التفاوت قیمت قبل و بعد از حذف ارز ترجیحی، به ازای سبدی شامل ۱.۵ کیلوگرم مرغ، ۱ کیلوگرم گوشت قرمز، یک شانه تخم مرغ، ۸ کیلوگرم لبنیات و ۷۰۰ گرم روغن در انتهای خرداد، ۱۸۵ هزار تومان بود که اکنون به ۲۶۰ هزار تومان رسیده.

کاهش ارزش یارانه نقدی به مردم | یارانه نقدی دی ماه برای این خانوارها ۴۰ درصد اضافه می شود

نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار داشت: با یارانه نقدی موافق نیستم یارانه نقدی به سرنوشت یارانه نقدی  ۴۵هزار تومان قبلی دچار می‌شود. امسال ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی می‌دهیم که هنوز به پایان سال نرسیده این ۳۰۰ هزار تومان به دلیل تورم ۶۰ درصدی ارزشش ۱۲۰ هزار تومان شده است و سال بعد این عدد اصلا ارزش ندارد و شاید همه بر این باور باشند که پول نقد مهم است در صورتی که در شرایط تورمی پول نقد مهم نمی باشد و همه در این شرایط تلاش می‌کنند پول نقدشان را به کالا تبدیل کنند که ارزش آن حفظ شود.آخرین اخبار درباره یارانه نقدی را در خبر آزائ بخوانید.

مابه‌التفاوت قیمت قبل و بعد از حذف ارز ترجیحی، به ازای سبدی شامل ۱.۵ کیلوگرم مرغ، ۱ کیلوگرم گوشت قرمز، یک شانه تخم مرغ، ۸ کیلوگرم لبنیات و ۷۰۰ گرم روغن در انتهای خرداد، ۱۸۵ هزار تومان بود که اکنون به ۲۶۰ هزار تومان رسیده.

محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس در صفحه توییتر خود نوشت:

از ابتدای امسال و پس از حذف ارز ترجیحی، با تجمیع و افزایش یارانه‌ها گام مهمی برای برقراری عدالت و کاهش فساد برداشته شد.

‌یارانه‌های نقدی برای سه دهک اول تا ۴۰۰ هزار تومان و برای ۶ دهک دیگر تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر در ماه افزایش یافت.

مابه‌التفاوت قیمت قبل و بعد از حذف ارز ترجیحی، به ازای سبدی شامل ۱.۵ کیلوگرم مرغ، ۱ کیلوگرم گوشت قرمز، یک شانه تخم مرغ، ۸ کیلوگرم لبنیات و ۷۰۰ گرم روغن در انتهای خرداد، ۱۸۵ هزار تومان بود که اکنون به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است. یعنی ۴۰ درصد آب رفتن یارانه نقدی!

یارانه نقدی، جبران‌کننده مناسبی برای سبد کالاهای اساسی بود، اما با گذشت زمان و تورم، یارانه مردم آب شده و دیگر پاسخگوی نیاز ۷ ماه پیش نیست.

‌به همین دلیل معتقدم دولت باید با کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدیِ مبتنی بر سبد کالا، طبق مصوبه مجلس از کاهش ارزش یارانه مردم جلوگیری کند.»

درخواست مردم پرداخت یارانه نقدی است نه کالابرگ الکترونیکی

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه به صورت نقدی در شرایط کنونی بهترین و درست‌ترین کار است، گفت: درخواست مردم پرداخت یارانه به صورت نقدی است.

به گزارش تحریریه، «غلامرضا قربانی مقدم» کارشناس اقتصادی در مورد اجرای کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: اینکه از پرداخت یارانه نقدی به سمت کالابرگ الکترونیکی برویم مورد خوشایند مردم نیست و مردم علاقه‌ای به تغییر در این مورد ندارند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی بهتر است تا پول را به خود مردم بدهیم تا بر اساس نیاز و برنامه‌ریزی‌های خود برای آن تصمیم گیری کرده و هزینه کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به مشکلات کالابرگ الکترونیکی گفت: اگر اجرایی کردن کالابرگ الکترونیکی با مشکل مواجه شویم، آن زمان چه کسی پاسخگو خواهد بود، اینکه کالابرگ الکترونیکی در دیگر کشورها پیاده می‌شود را با توجه به زیرساخت‌های موجود بخواهیم در کشورمان پیاده سازی کنیم کار درستی نیست.

قربانی مقدم در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بر همین اساس و با توجه به شرایط کنونی پرداخت یارانه به صورت نقدی بهتر است، چراکه مردم خود برای پولشان تصمیم می‌گیرند و از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که در کالابرگ الکترونیکی پول‌ها به مسیرهای دیگری برود.

یارانه نقدی

دهک بندی یارانه نقدی خانوار شناور است؟

این مقام مسئول خبر داده که علت این مساله این است که دهک بندی امری پویاست و هر ماه ممکن است دهک بندی و در نتیجه مبلغ یارانه دریافتی خانوارها تغییر کند.

شناور بودند دهک بندی خانوارها یکی از همان نکاتی است که پیش از این هم بارها عنوان شده بود.

پیش از این هم پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های متولی نشان می‌داد که وزارت رفاه از این پس دست کم هر شش ماه یکبار، فهرست دهک‌های درآمدی و شهروندان یارانه‌بگیر را به روزرسانی می‌کند. از طرف دیگر گفته می‌شود که دهک درآمدی افراد شناور است و این احتمال وجود دارد که در هر بررسی دهک درآمدی خانوارها جابجا شود و مبلغ یارانه‌ای که آنها دریافت می‌کنند هم متناسب با تغییر دهک تغییر کند.

حالا مشخص نیست که شناور بودن دهک بندی خانوار ماهانه انجام می‌شود و یا چند ماه یکبار. اما چیزی که مشخص است این است که بر خلاف دوره‌های قبل که مبلغ یارانه ثابت بود، دیگر مبلغ یارانه ثابت نیست و بسته به دهک خانوار دارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.