کد خبر : 33180 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | حقوق بازنشستگان و کارگران

برای مستمری بگیران خبر خوش داریم | افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان مستمری بگیر

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از افزایش ۴۰ درصدی و واریز حقوق مستمری بگیران این صندوق خبر داد.

برای مستمری بگیران خبر خوش داریم | افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان مستمری بگیر

میانگین حقوق بازنشستگان برای سال آینده چقدر شد؟طبق پیش بینی ها حقوق بازنشستگانبرای سال ۱۴۰۲ ، با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگاندر چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

به گزارش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مصطفی شریعتی از افزایش ۴۰ درصدی مستمری و واریز حقوق ماهانه کلیه مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که تا پایان سال ۱۴۰۰ مشمول بهره مندی از مزایای مستمری شده‌اند، داد.

برهمین اساس مبلغ مستمری دی ماه مستمری بگیران صندوق پس از اعمال افزایش ۴۰ درصدی به همراه معوقات مربوطه از ابتدای سال ۱۴۰۱، به حساب کلیه مستمری بگیران واریز شده است. برای اولین بار در روز گذشته بالغ بر ۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به حساب ۱۵۱ هزار و ۴۸۲ نفر از مستمری بگیران صندوق پرداخت شد.

بر این اساس، میزان حقوق حداقل بگیران صندوق بیش از ۱۹۰ درصد و در سایر گروه‌ها به صورت میانگین بالغ بر ۴۰ درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است، در حال حاضر مجموعاً تعداد ۱۶۳ هزار و ۱۵۶ نفر از مزایای تعهدات بلندمدت صندوق به صورت ماهیانه استفاده می‌کنند که از این تعداد ۸۲ هزار و ۹۹۷ نفر از مزایای مستمری بازماندگان (فوت)، ۴۵ هزار و ۷۴۳ نفر از مزایای مستمری بازنشستگی پیش ازموعد، ۲۵ هزار و ۲۵۸ نفت از مزایای مستمری بازنشستگی سالمندی و تعداد ۹۱۵۸ نفر از مزایای مستمری ازکارافتادگی کلی بهره‌مند هستند./ایرنا

حقوق بازنشستگان

افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

سید مسعود میرکاظمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حدود ۳۳۰ همت پرداخت حقوق صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری در سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین با ارائه طرحی در قانون برنامه در مورد بدهی‌های گذشته تامین اجتماعی به دنبال راهکاری هستیم تا در آینده معطل دولت نباشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سهم وام‌های خرد بودجه ۱۴۰۲ که ۲۰۰ همت در نظر گرفته شده است و این به کاهش سهمیه وام ازدواج می‌انجامد، گفت:این موضوع به گونه‌ای تنظیم شده که اختیار تقسیم وام‌های خرد به دولت واگذار شود و آئین‌نامه آن در دولت تنظیم می‌شود و انشاالله کمتر از گذشته نخواهد بود.

حقوق بازنشستگان

فیش حقوق بازنشستگان

مجتبی طهماسبی آشتیانی افزود: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

وی تصریح کرد: بیمه‌شده در صورت داشتن ۲ شماره مستمری نیز برای هر یک از شماره‌ها احکام جداگانه دریافت کند؛ در واقع با انتخاب هر شماره مستمری، فیش حقوقی جداگانه‌ای صادر و قابل مشاهده خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی در رابطه با گزینه‌های نوع پرداخت هم یادآور شد: پرداخت ماهانه «مبالغ عادی ماهانه» و عیدی «مبالغ پاداش پایان سال» را شامل می‌شود؛ تفاوت افزایش معوقه نیز در حقیقت مبالغ ناشی از معوقات افزایش مستمری آغاز سال است.

طهماسبی آشتیانی تاکید کرد: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی برای رفع مغایرت مولفه‌های حکم با موارد درج‌شده در فیش حقوقی نیز می‌توانند به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده یا با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است.

بیمه‌شدگان برای مشاهده آخرین وضعیت دریافت مستمری خود از این سازمان باید به بخش استعلام وضعیت در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و ایرادات مربوطه را به ۱۴۲۰ اطلاع دهند.

سازمان تامین اجتماعی اکنون ۴۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۲۸۳ نفر از جمعیت کل کشور (یعنی بیش از ۵۳ درصد) را تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی قرار داده است.

اصلی‌ترین سازمان بیمه‌گر در کشور که مطابق با آخرین آمارها ۴ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر را به‌عنوان مستمری‌بگیر اصلی و ۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۹ نفر را در قالب مستمری‌بگیر تبعی تحت حمایت قرار داده و در مجموع ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۴۹ نفر به عنوان مستمری‌بگیر جزو خانواده بزرگ تامین اجتماعی محسوب می‌شوند.

علی اکبر عیوضی گفت: درحال‌حاضر، دو ماه دیگر از معوقات حقوق بازنشستگان سایر سطوح باقی مانده که در دو ماه آینده همراه مستمری‌ها به حساب‌شان واریز می‌شود.علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان کارگری استان تهران) در ارتباط با وضعیت مستمری و مطالبات حقوق بازنشستگان کارگری گفت: حقوق بازنشستگان در دی بازنشستگان کارگری به همراه یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح پرداخت شد. درحال‌حاضر، دو ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح باقی مانده که در دو ماه آینده همراه مستمری‌ها به حساب‌شان واریز می‌شود.

او در ارتباط با عیدی پایان سال بازنشستگان کارگری گفت: در ارتباط با عیدی، هنوز مبلغ و زمان پرداخت آن مشخص نشده؛ بایستی مبلغ آن تعیین و با تامین اعتبار در ماه‌های آینده به حساب بازنشستگان کارگری واریز شود.

مسئله بعدی باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل است که به گفته عیوضی، توسط کانون عالی در حال پیگیری است.

او می‌گوید: جلسات متعددی با مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شده و هنوز ادامه دارد؛ تلاش فعالان صنفی بازنشستگان بر این است که باقیمانده متناسب‌سازی تا قبل از پایان سال محقق شود؛ بازنشستگان انتظار دارند با تامین اعتبار، مطالبات باقیمانده متناسب‌سازی را قبل از پایان امسال دریافت کنند.

در حالی انتظار می‌رود که حقوق دی ماه بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا انجام گیرد که آخرین اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارد که بر اساس احکام اصلاح شده جدید ‌حقوق بازنشستگان شامل افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان شده است. طبق احکام صادر شده، بازنشستگان تامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.