کد خبر : 32742 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید صفر

سقوط قیمت پراید | ریزش 10 میلیون تومانی قیمت این مدل پراید | قیمت پراید، تارا، تیبا، سمند و شاهین امروز 21 دی 1401

روند افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف شده است. اما برخی از خودروهای تولید داخل همچنان مشغول افزایش قیمت و ثبت رکوردهای جدید هستند.

سقوط قیمت پراید | ریزش 10 میلیون تومانی قیمت این مدل پراید | قیمت پراید، تارا، تیبا، سمند و شاهین امروز 21 دی 1401

قیمت پراید امروز چهار شنبه، 21 دی1401، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. اوایل سال جاری بود که قیمت پرایدرکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است. قیمت پراید۱۱۱که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد و قیمت 300 میلیون را ثبت کرد. اما این خودرو امروز صبح 10 میلیون تومان کاهش را تجربه کرد و هم‌اکنون در قیمت 290 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید۱۴۱نیز چهار میلیون تومان ارزان شد و امروز در نرخ 285 میلیون تومان عرضه می‌شود.لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببینید.

روند افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف شده است. اما برخی از خودروهای تولید داخل همچنان مشغول افزایش قیمت و ثبت رکوردهای جدید هستند.

قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، 21 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

Untitled

قیمت پراید روز چهارشنبه، 21 دی ۱۴۰۱

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است. پراید 111 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد و قیمت 300 میلیون را ثبت کرد. اما این خودرو امروز صبح 10 میلیون تومان کاهش را تجربه کرد و هم‌اکنون در قیمت 290 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 141 نیز چهار میلیون تومان ارزان شد و امروز در نرخ 285 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ 730 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ثابت 745 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز چهار میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و به قیمت 580 میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز هشت میلیون تومان ارزان شد و با قیمت 607 میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله می‌شود.

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مانند روزهای گذشته، در محدوده 296 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت همراه شده بود، حالا پنج میلیون تومان ارزان شد و 445 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان گران شد و به نرخ 495 میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. این خودرو با یک ملیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به 300 میلیون تومان رسید.

قیمت پراید

پیش‌بینی قیمت پراید در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: روند افزایش قیمت‌ها در بازار روزهاست که متوقف شده است. البته برخی از خودروها در این میان افزایش قیمت داشتند، اما مجددا ثبات قیمتی پیدا کردند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر خریدار در بازار کم یافت می‌شود و بیشتر فروشندگان هستند که در بازار حضور می‌یابند.

این کارشناس صنعت خودرو درباره علت افت قیمت‌ها ادامه داد: در این میان، عرضه خودرو نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته بود و به همین دلیل خودرو با ریزش قیمت نسبی همراه شدند.

نادری توضیح داد: عرضه خودروها در چند هفته اخیر بالا رفته است. اگر خودروسازان به روند فعلی را ادامه دهند، پیش‌بینی می‌شود بازار دیگر افزایش قیمت خودرو را تجربه نکند و حتی کاهش قیمت اتفاق بیفتد. البته این شرط با فرض ثبات قیمت دلار است و اگر دلار دوباره افزایش پیدا کند خودرو نیز گران می‌شود./تجارت نیوز

واردات خودرو با هدف تامین نیازهای بازار به اجرا درآمد. اما واردات تنها به امسال محدود نشده و دولت برای این طرح دو برابر امسال، بودجه برای سال آینده در نظر گرفته است. آیا بانک مرکزی می‌تواند در تامین ارز واردات خودرو در سال آینده موفق عمل کند؟

سال گذشته طرح آزادسازی واردات خودرو به کشور با هدف جبران کمبود عرضه خودرو به بازار مطرح شد. در نهایت، قفل واردات خودرو پس از گذشت حدود شش سال شکسته شد و نخستین محموله خودروهای وارداتی نیز وارد کشور شد. گرچه نخستین محموله به 22 دستگاه محدود شد، اما به نظر می‌رسد تعدادی دیگر از این محموله‌ها تا پایان سال به کشور برسند.

با ارسال لایحه بودجه سال 1402 به دولت در هفته‌های گذشته، مشخص شد که واردات خودرو به همین یکبار محدود نشده است و در سال آینده نیز ادامه دارد. گفته می‌شود دولت در اقدامی مهم برای تنظیم بازار خودرو ظرفیت ارزی واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۲ را به دو برابر افزایش داده است.

بر اساس لایحه جدید بودجه در سال 1402 دولت مجوز واردات خودرو به کشور را تا سقف 2 میلیارد دلار صادر کرده است.

ارز اختصاص‌ داده شده برای واردات خودرو در سال جاری یک میلیارد دلار بود و دولت و وزات صمت وعده واردات 70 تا 100 هزار دستگاه خودرو را به مردم دادند. گرچه برخی از مسئولان وزارت صمت واردات 100 هزار خودرو را تکذیب کردند.

همانطور که علی جدی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ایسنا اعلام کرده بود، به دلیل هزینه‌های بالای حمل و نقل شرکت‌های واردکننده در بهترین حالت بتوانند 5000 دستگاه خودرو وارد کشور کنند و مابقی واردات به صورت انتقال تکنولوژی صورت بگیرد.

حال که گفته می‌شود دولت در لایحه جدید بودجه 1402 حساب بیشتری بر واردات خودرو باز کرده است، این مساله مطرح می‌شود که آیا تعداد خودروهای وارداتی در سال آینده بالا می‌رود یا خودروهایی با کیفیت و قیمت بالاتر به بازار ایران می‌آیند؟

با ورود نخستین محموله خودروهای وارداتی، گمانه‌هایی مبنی بر بالاتر بودن قیمت برخی از این خودروها از سقف تعیین‌شده، یعنی 20 هزار یورو وجود داشت. اما امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در واکنش به این خبر گفت: امکان ندارد قیمت خودروهای وارداتی بالاتر از ۲۰هزار یورو باشد. تمام خودروهای واردشده به کشور در محدوده قیمتی مجاز هستند.

او در ادامه توضیح داد: در فرآیند سیستمی امکان واردات خودرویی بالاتر از سقف تعیین‌شده به کشور وجود ندارد.

با توجه به اظهارات سخنگوی وزات صمت، به نظر نمی‌رسد در سال آینده خودروهایی وارد کشور شوند که بیش از 20 هزار یورو قیمت داشته باشند و سقف قیمتی تغییر نخواهد کرد. در نتیجه، به احتمال زیاد تعداد خودروهای وارداتی بیشتر شود تا نیازهای بازار کشور را برطرف شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.